آخرین اخبار

6. مرداد 1394 - 16:14   |   کد مطلب: 2720
فرماندار کهگیلویه گفت: آبرسانی حومه غربی علاوه بر زیر کشت بردن 5500 هکتار از اراضی سوق و چنگلوا زمینه اشتغال شش هزار نفر را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، علی وزش فرماندار کهگیلویه  پروژه‌های تعریف شده شهرستان کهگیلویه  در سال‌های گذشته را متشکل از 300 پروژه برشمرد و با بیان اینکه پروژه‌های ملی می‌تواند گره‌گشای بیکاری شود، افزود: آبرسانی حومه غربی علاوه بر زیر کشت بردن 5500 هکتار از اراضی سوق و چنگلوا زمینه اشتغال شش هزار نفر را فراهم کند.

 

فرماندار کهگیلویه نبود کارخانه و صنایع را از عوامل بی‌رونقی اشتغال و بیکاری خواند و با اشاره به افزایش مهاجرت از شهرستان تصریح کرد: بسیاری از مردم به امید یافتن کار روانه مرکز استان می‌شوند و این روند متاسفانه رو به رشد است.

 

وی شهرستان را از لحاظ آمار جمعیتی در رتبه دوم استان دانست و اظهار کرد: جمعیت 132 هزار نفری شهرستان در چهار بخش، 10 دهستان و 365 روستا سکونت دارند.

 

فرماندار کهگیلویه، مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و با نامحدود دانستن خواسته‌های مردم تصریح کرد: باید از منابع اعتباری محدود به صورت بهینه استفاده کرد.

 

 پوزش گفت: احداث یک سد در شهرستان می‌تواند 25 هزار هکتار از زمین‌های دیم را زیر کشت ببرد و به بخش کشاورزی رونق بخشد.

رئیس شورای اداری کهگیلویه تصریح کرد: قرار است با سفر وزیر نیرو به استان مطالعه پمپاژ آب یا احداث سد در دشت‌های کلاچو در دستور کار قرار گیرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک