آخرین اخبار

4. تير 1396 - 1:39   |   کد مطلب: 8057
مدیرکل دامپزشکی استان درجلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: از حدود 300 مرکز غیرمجاز عرضه مرغ زنده در استان، نزدیک به 180 مرکز جمع آوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، ،عبدالله بهمنش افزود: شهرستان کهگیلویه با حدود 100 مرکز غیر مجازعرضه مرغ زنده، بیشترین آمار مراکز غیر مجاز مرغ زنده در استان را دارد.

وی ادامه داد: مراکز عرضه مرغ زنده، عامل اصلی سرایت ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به مرغداری‌های مرغ تخم گذار و گوشتی هستند که سالانه تلفات و هزینه‌های زیادی به این مرغداری‌ها تحمیل می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مرغداری‌ها در هر دوره، حدود 10 میلیون تومان برای خرید آنتی بیوتیک هزینه می‌کنند که مضرات زیادی برای سلامتی مصرف کنندگان دارد که با جمع آوری تعداد زیادی از مراکز عرضه مرغ زنده، با کاهش ابتلای مرغ های مرغداری‌های صنعتی، مصرف آنتی بیوتیک در مرغ‌ها هم کاهش چشمگیری یافته است.

بهمنش بیان کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قابل انتقال به مصرف کنندگان از گوشت مرغ زنده است و اگر با آنفلوآنزای انسانی همراه شود بسیار خطرناک است.

علت وجود آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، عرضه طیور و مرغ زنده در استانهای مختلف است.

عرضه مرغ زنده در استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی انجام می شود که پس از پلمپ این مراکز مدتی بعد نیز به کار خود ادامه می دهند.

 

کشتار دام و عرضه گوشت گوسفند و بز در کنار جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد نیز از دیگر مشکلاتی است که باوجود برگزاری جلسات متعدد برای برخورد با متخلفان اما همچنان در کنار جاده های ارتباطی استان مشاهده می شود.

 

با توجه به اینکه فصل تابستان فرارسیده است کشتار دام در کنار جاده های ارتباطی به ویژه در منطقه تنگاری و سرفاریاب و آویزان کردن گوشت در فضای آزاد و در دید مشتری سلامت مردم و مسافران را تهدید می کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک