آخرین اخبار

26. تير 1394 - 18:53   |   کد مطلب: 2522
امام جمعه چرام گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که متن جامع را مورد بررسی قرار دهد و خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری را به دقت لحاظ کند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،حجت‌الاسلام جعفر طزری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به موفقیت تیم مذاکره‌کننده، اظهار کرد: در چند روز گذشته شاهد آن بودیم که بالاخره مذاکرات هسته‌ای به پایان رسید و متن جامعی به نگارش آمد تا دو کشور بعد از طی مراحل قانونی آن را امضاء کنند.

امام جمعه چرام، اضافه کرد: باید تقدیر و تشکر کرد از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که در طول 23 ماه با زحمات طاقت‌فرسا توانستند به این متن جامع دست یابند، توافق با گروهی که بعضی از آنان هیچ‌گونه منطقی را نمی‌پذیرند بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه به سرانجام رساندن این مذاکرات گام مهمی است، عنوان داشت: یعنی آنچه تاکنون به صورت متن جامع به دست آمده، عملیاتی شود و طرفین خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

حجت‌الاسلام طزری با تاکید بر این نکته که متن فراهم آمده باید در هر دو کشور یک مسیر قانونی را طی کند، خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که متن جامع را مورد بررسی قرار دهد و خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری را به دقت لحاظ کند.

وی افزود: بعد از قانونی شدن متن مذکور باید مراقب نقض توافق از سوی طرف مقابل بود که هرگاه نقض عهد کردند، جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل نکند و توافق را ملغی کند چرا که بعضی از کشورهای مورد مذاکره همانند شیطان بزرگ به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: باید بدانیم توافق با آمریکا باعث تغییر رویکرد این کشور در مقابل ما نخواهد شد، خیال باطل است گمان کنیم با این توافق تمام دشمنی‌ها و خصومت‌های آمریکا با ما برطرف خواهد شد، بلکه شاید تنش بیشتر هم شود.

طزری گفت: با توافق، نفرت ملت ایران از آمریکا تمام نخواهد شد چرا که ملت ایران هرگز جنایات و ستم‌هایی را که توسط شیطان بزرگ بر ملت ما رفته است و خواهد رفت، فراموش نخواهند کرد.

وی، ادامه داد: مقام معظم رهبری در سئوال دانشجویی از ایشان در مورد وضعیت مبارزه با استکبار بعد از توافق فرمودند: مبارزه با استکبار و نظام سلطه بر اساس مبانی قرآنی است و هیچ‌گاه تعطیل‌بردار نیست و امروز آمریکا کامل‌ترین مصداق استکبار است.

امام جمعه چرام در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که امروز بیش از 100 روز از تجاوز آل‌سعود یهودی به ملت مظلوم و بی‌پناه یمن می‌گذرد، متذکر شد: با کمال تاسف ملاحظه می‌شود که غرب لیبرال که همواره دم از آزادی‌خواهی می‌زند در مقابل جنایات وحشیانه آل‌سعود که روی مشرکین مکه را هم سفید کرده، سکوت اختیار کرده است و شورای امنیت در یک قطعنامه ننگین به جای محکوم کردن آل‌سعود خائن، ملت مظلوم یمن را محکوم می‌کند.

وی هدف از این بمباران‌ها را به زانو درآوردن مردم یمن و در هم شکستن مقاومت مردم دانست که راه به جایی نخواهد برد و گفت: علت این بمباران‌ها عصبانیت آل‌سعود یهودی، نفوذ جمهوری اسلامی و حامیان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای او در منطقه است.

طزری تصریح کرد: آل‌سعود از مشاهده این مطلب سخت نگران است چرا که نفوذ خود را در کشورهایی که تا چندی پیش تحت قیومیت او بودند نیز از دست داده است، البته این نفوذ و محبوبیت جمهوری اسلامی با زور سلاح و اسلحه به دست نیامده، بلکه یک موهبت خدادادی بوده که بر اثر عمل به فرامین دینی و حمایت از مظلوم به دست آمده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به 26 تیر ماه، سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان، ابراز کرد: شورای نگهبان از نهادهای برخواسته از نظام اسلامی است که وظایف مهمی را بر عهده داشته و از طرفی شرعی بودن قوانین جامعه و نظارت بر انتخابات و تائید صلاحیت افراد را بر عهده دارد، وظایفی که تاکنون باعث شده تا از ورود افراد غیر خودی به بدنه نظام و همچنین مصوبات غیر اسلامی جلوگیری به عمل آید.

وی، افزود: در اهمیت نقش این نهاد همین مقدار بس که دشمنان اصلی نظام همواره این نهاد را مورد هجمه قرار داده‌اند و در صدد تضعیف این نهاد مقدس هستند.

امام جمعه چرام با اشاره به این فرمایش امام (ره) در مورد شورای نگهبان که «تضعیف شورای نگهبان امری خطرناک است»، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: اگر شورای نگهبان نمی‌بود و نباشد یا تضعیف بشود یا کار خودش را انجام ندهد، حرکت اسلامی این نظام زیر سؤال خواهد رفت، زیرا حرکت نظام، بر اساس قوانین است، اگر قوانین اسلامی بود، نظام ما اسلامی است.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک