آخرین اخبار

15. تير 1394 - 14:08   |   کد مطلب: 2324
امام جمعه چرام گفت: متاسفانه شاهد هستیم که در دو سه سال گذشته بازهم آفت سیاست زدگی گریبان گیر دانشجویان شده است و دانشگاه ها و دانشگاهیان کشور به جای اینکه سیاسی باشند به محلی برای برپای میتینگ های سیاسی احزاب تبدیل شده اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام جعفر طزری با اشاره به شعار دولت یازدهم افزود: در دولتی که شعار تدبیر و امید را برای خود انتخاب کرده انتظار این است که مسئولان دولت با تدبیر و تفکر سخن بگویند.

 

وی با اشاره به سخنان نسنجیده برخی مسئولان دولت تدبیر و امید و ارایه آمارهای اشتباه، گفت: نمونه بارز این آمارها همین اعلام سه هزار بورسیه شده غیرقانونی است که عین بی تدبیری است و به نظر بنده سیاسی کاری بود.

 

طزری بیان رکد: با این آمار نسنجیده و اشتباه علاوه بر اینکه خدمات دولت قبل را زیر سوال بردند، آبروی تعداد زیادی از این بورسیه شده ها را خدشه دار کردند که پس از بررسی مشخص شد آمارها اینطور که اعلام شده نبوده و شاید از این آمار تعداد 300 نفر از آنها مشکل داشتند که آن هم مشخص نشد و گفتند در حال بررسی است.

 

رئیس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان چرام خاطرنشان کرد: ارائه چنین آماری جفا در حق نظام بود زیرا با زیر سوال بردن خدمات دولت های قبل یعنی اینکه نظام هیچ کاری انجام نداده است.

 

طزری اظهار امیدواری کرد که برخی از مسئولان به جای در نظر گرفتن مسائل حزبی، مسائل ملی کشور را در نظر بگیرند زیرا مقدم دانستن مسائل حزبی بر مسائل ملی جفا در حق ملت و نظام است.

 

 

امروزه هر کشوری قدرت علمی داشته باشد در برابر هجمه های دشمنان مصونیت دارد

 

امام جمعه چرام در پاسخ به سوالی مبنی بر شاخص های یک کشور قدرتمند در جهان امروز، اظهار داشت: در سالهای گذشته هر کشوری که از لحاظ نظامی دارای قدرت بود می توانست معادلات جهانی را برهم بزند و نمونه آن جنگ های جهانی اول و دوم است.

 

وی با اشاره به اینکه بتدریج ابزار قدرت عوض شده است، افزود: ابزاری دیگری که امروزه به عنوان قدرت برای یک کشور تلقی می شود علم است و برای بررسی قدرت یک کشور علاوه بر قدرت نظامی به ابزار دیگر آن یعنی علم هم نگاه می کنند.

 

امام جمعه چرام ابراز داشت: همانطوری که هر کشوری از لحاظ اقتصادی و تولید داخل قوی باشد می تواند بر معادلات جهانی تاثیر بگذارد و کشورهای ضعیف تر را پای میز مذاکره بکشاند، کشوری که از لحاظ علمی هم توانایی بالایی داشته و قلعه های علمی بیشتری را فتح کرده باشد در مقابل هجمه های دیگران مصونیت دارد.

 

طزری با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 ، گفت: اگر ایران قدرت علمی دستیابی به دانش هسته ای را پیدا نمی کرد و همچنان وارد کننده و نیازمند غرب بود، آنها برای یک ساعت هم با ما پای میز مذاکره نمی نشستند و مانند مذاکرات گذشته اعلام می کردند که برای فشار بیشتر به ما این دانش را در اختیارتان قرار نمی دهیم و نمی فروشیم.

 

رئیس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان چرام خاطرنشان کرد: دلیل نشستن ما پای میز مذاکره نیز مشکلات اقتصادی بود که با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب، مسئولان نتوانستد و یا نخواستند آنها را برطرف کنند و امروز مجبور می شوند مقداری از داده های علمی را بدهند تا درصدی از مشکلات اقتصادی را حل کنند.

 

کند شدن رشد سرعت علمی کشور به دلیل سیاست زدگی دانشجویان و دانشگاهیان است

 

این مسئول با اشاره به چشم انداز 20 ساله مقام معظم رهبری که فرمودند کشور تا سال 1404 به قدرت برتر علمی منطقه تبدیل شود، ابراز داشت: اگر قرار است علمی تولید شود باید از دل دانشگاه بیرون بیاید و در چند سال اخیر نیز این مهم داشت به واقعیت تبدیل می شد و رشد علمی کشور خوب بود که دلیل آن نبود میتینگ های سیاسی در دانشگاه ها و توجه دانشجویان به بحث تحقیق،توسعه و پژوهش بود.

 

طزری با بیان اینکه به گفته دشمنان سرعت علمی کشور در چندسال اخیر به 11 برابر سرعت جهانی رسیده بود، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در دو سه سال گذشته بازهم آفت سیاست زدگی گریبان گیر دانشجویان شده است و دانشگاه ها و دانشگاهیان کشور به جای اینکه سیاسی باشند به محلی برای برپای میتینگ های سیاسی احزاب تبدیل شده اند.

 

وی اضافه کرد: امروز دانشجویان از هدف اصلی خود که تولید علم است غافل شده و به جای حضور در حلقه ها و جلسات علمی  وارد بازی ها و جناح های سیاسی چپ و راست می شوند و متاسفانه حزبی که سرکار می آید نیز به جای اصلاح وضع موجود، به تغییر و اخراج اساتید مخالف بینش سیاسی خود دست می زند و این تفکر را به دانشجویان نیز القاء می کنند.

 

خطیب جمعه چرام افزود: نتیجه این بازیهای سیاسی این است که امروز آمار نشان می دهد ما نسبت به دو سال گذشته هیچ پیشرفتی نکرده ایم و عدم پیشرفت یعنی اینکه چرخه و سرعت علمی کشور کند شده است و اگر همین روند ادامه داشته باشد یقینا در سالهای آتی از این هم عقب تر خواهیم رفت.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به تفاوت سیاست زدگی با سیاسی بودن، گفت: دانشجوی که نیاز کشور را می داند و می تواند مشکلات کشورش را اولویت بندی کند سیاسی است اما دانشجویی که دچار ضعف محاسباتی می شود و اولویت دهم نظام را به اولویت اول تبدیل کرده است، بی بصیرت بوده و سیاست زده می شود.

 

مقدم دانستن منافع حزبی بر منافع ملی خیانت در حق ملت و نظام است

 

طزری ابراز داشت: متاسفانه امروز برخی از مسئولان ما منافع حزبی خود را بر منافع ملی ترجیح می دهند که این عین سیاست زدگی است.

 

امام جمعه چرام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عده ای جنگ را فقط جنگ نظامی می دانند، اظهار کرد: برخی مخالف بیان مسائل جنگ نرم در دانشگاهها هستند و این امر به دو دلیل صورت می گیرد.

 

وی اضافه کرد: دلیل اول این است که این افراد بیان این مطالب را مخالف با عقاید خود می دانند و چنین تفکراتی را در تضاد با اهداف خود می بینند و گروه دوم هم اصلا قائل به جنگ نرم نیستند و دشمنی آمریکا با ملت ایران را یک توهم می پندارند.

 

طزری وجود ضعف محاسباتی را دلیل عدم قبولی جنگ نرم دانست و گفت: همین می شود که برخی آمریکای امروز با آمریکای گذشته را متفاوت دانسته و سران آنرا مودب می خوانند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: تاریخ ایران نشان داده است هرگاه ما دشمن را ندیدیم، شکست خورده و هزینه های سنگینی را متحمل شدیم که نمونه بارز آن دوران مشروطه و از دست دادن شخصیت های بزرگ است.

 

خطیب جمعه چرام افزود: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب بزک کنندگان آمریکا و کسانی را که تلاش می کنند چهره آمریکا را تطهیر کنند،خائن می نامند.

 

 طزری در ادامه با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند" دوران بزن و در رو تمام شده است"، گفت: امروز هیچ کشوری قدرت رویاروی نظامی با ایران اسلامی و توانایی مقابله مستقیم را ندارد اما اگر می خواهیم همچنان قدرتمند باشیم باید توان علمی مان را پا به پای توان نظامی افزایش بدهیم.

 

 

 منبع:پایگاه خبری تحلیلی چرام

انتهای پیام/چ/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک