آخرین اخبار

11. بهمن 1393 - 21:06   |   کد مطلب: 249
رضایی بابیان اینکه دسترسی به مواد مخدر آسان و فراگیر شده است،گفت: مردم و مسئولین باید احساس خطر کنند و به فکر پیشگیری باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، سید ناصر رضایی ظهر امروز در نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان کهگیلویه گفت :بیش از 3700 شهید و 12 هزار جانباز در کشور جان خودر را در راستای مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه در جامعه یک رکن محسوب می شود، افزود:رسانه ها می توانند در بحث آموزش و فرهنگ سازی مبارزه با مواد مخدر نقش پر رنگی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در جوامع اسلامی مردم محرم هستند و در حوزه مواد مخدر حرف محرمانه وجود ندارد، خواستار شفاف سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم در بحث مبارزه با مواد مخدر شد.  

وی تصریح کرد که عدم آگاهی و توانمند سازی مردم  در بحث مواد مخدر مردم باعث به وجود آمدن خیلی از مشکلات در این حوزه شده است.

رضایی افزود: سیاست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به دو دسته مقابله با عرضه مواد و کاهش تقاضا برای مواد تقسیم می شود و خواستار فرهنگ سازی در این دو زمینه شد.

وی با بین اینکه در استان 12 شهید برای مبارزه با مواد مخدر جان خود را تقدیم کردند ه اند افزود: دستگاه های فرهنگی فقط اسمی نباشند و باید در حوزه مسئولیت خود وظیفه مبارزه و فرهنگ سازی در عرصه مقابله با مواد مخدر را انجام دهند و  اینکه مسئول مبارزه با مواد مخدر را فقط  نیروی انتظامی بدانیم، یک باور غلط هست.

وی با شاره به  اینکه راه های دسترسی  به مواد مخدر آسان و فراگیر شده است افزود:مردم و مسئولین باید احساس خطر کنند و به فکر پیشگیری باشند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آگاهی بخشی و توانمند سازی جامعه مهمترین اصل برای پیشگیری از عرضه و تقاضای مواد مخدر است.

رضایی همچنین از برگزاری همایش مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه آزاد شهرستان کهگیلویه خبر داد.

 

انتهای پیام: م/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک