آخرین اخبار

14. شهريور 1395 - 13:52   |   کد مطلب: 5891
نماینده مردم گچساران و باشت طی یادداشتی گزارشی کامل از یک هفته تعطیلی مجلس و حضورش در حوزه انتخابیه منتشر کرد.

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،نماینده مردم گچساران و باشت طی یادداشتی گزارشی کامل از یک هفته تعطیلی مجلس و حضورش در حوزه انتخابیه منتشر کرد.

 غلامرضا تاجگردون در لابه لای گزارش خود طعنه  و کنایه های سنگینی را به سوی برخی مدیران کل کهگیلویه و بویراحمدی روانه ساخته و می نویسد:

شنبه ششم شهریور

افزایش ده هزار میلیارد تومانی در سرمایه بانک مسکن

اول صبح با آقای مصباحی مقدم نماینده دوره قبل تهران و رئیس سابق کمیسیون بودجه در دو سال اول دوره نهم دیدار داشتم. از مجلس جدید تاکنون باهم دیدار و صحبت نداشتیم. به دفتر ایشان در دانشگاه امام صادق رفتم. درعین‌حالی که در کمیسیون در موضع ریاست کمیسیون رقابت داشتیم و تقریباً دو نوع نگاه سیاسی داشتیم ولی رفتاری محترمانه نسبت به یکدیگر داشتیم و وظیفه خودم می‌دانستم اصطلاحاً احوالی از ایشان به‌رسم ادب و همکاری داشته باشم. موضوعات مهم مملکت و اقتصاد و مجلس را صمیمانه باهم صحبت داشتیم.

بعدازآنجام کارهای دفترم، ظهر همراه با یک نشست با مدیرعامل بانک مسکن در دفترشان موضوعات مرتبط با بخش مسکن و مصوبه اخیری که در مجلس در خصوص بانک مسکن و افزایش سرمایه آن داشتیم صحبت کردیم. این مصوبه اگر دقیق عمل بشه اثر بسیار مثبتی در اقتصاد کشور بجای خواهد گذاشت. افزایش ده هزار میلیارد تومانی در سرمایه بانک مسکن یعنی افزایش قدرت پرداخت تسهیلات در حد هشتاد هزار میلیارد تومان در بانک مسکن. برخی از موضوعات دیگر در بخش مسکن و تسهیلات را داشتیم و پیشنهاد‌هایی را برای اجرای بهتر کار دو طرف مطرح کردیم.

بعد ازآنجا در دیوان محاسبات با رئیس، معاونین و مستشاران دیوان محاسبات جلسه و دیدار داشتم. بعدازآنتخاب دیوان محاسبات مستشاران دیوان توسط کمیسیون انتخاب و معرفی شدند. مستشاران دیوان محاسبات، از جایگاه نسبتاً بالایی برخوردار هستند. فرایند انتخاب کمی سخت بود ولی بالاخره ۱۲ مستشار انتخاب شدند. این جلسه در حقیقت معارفه مستشاران جدید بود و من هم در آغاز کارشان توصیه‌های لازم را داشتم.

ادامه آن روز کارهای عقب‌مانده و چند دیدار را در دفترم داشتم تا پاسی از شب. قرار بود این هفته مجلس تعطیل باشه ولی نشد و قدری کارها را باید جابجا کنیم.

یکشنبه هفتم شهریور

دعوت رسمی از دکتر لاریجانی برای سفر به استان

۷ صبح در کمیسیون جلسه برنامه ششم را داشتیم. بعد از شروع جلسه و یک مذاکره اصطلاحاً سرپایی با دکتر لاریجانی در خصوص مذاکره با حقوقدانان شورای نگهبان در خصوص بررسی احکام دائمی برنامه توسعه عازم شورای نگهبان شدم برای جلسه در این خصوص.

جلسه شورای نگهبان از ساعت ۹ و نیم تا ۱۲ و نیم ظهر به طول کشید و احکام دائمی که مورد ایراد شورا بود مذاکره کردیم و بررسی شد تا با ایراد رسمی شورا در کمیسیون و صحن رفع بشه. اصولاً من جلسات با حقوقدانان شورای نگهبان را بسیار برای نظام حقوقی کشور و مصوبات مجلس مفید میدانم. در زمان رأی‌گیری حقوقدانان شورای نگهبان در مجلس خدمت یکی از کاندیداهای محترم عرض کردم حیف است علیرغم این وظیفه خطیر شورا، مبنی بر تطبیق مصوبات مجلس با شرع و قانون اساسی تنها چیزی که در ذهن مردم و حتی نخبگان جامعه از شورای نگهبان خطور می‌کند فقط رد یا تأیید صلاحیت است. درصورتی‌که اعتقاد دارم خدا می‌داند اگر این فیلتر در تصویب مصوبات وجود نداشت چه اتفاقات بدی در تصویب مصوبات مجلس صورت می‌گرفت. شورا در تطبیق مصوبات به نظر من نظراتشان که منبعث ازنظر کارشناسان می‌باشد بسیار دقیق و منصفانه می‌باشد. بیشترین دغدغه من در ایرادات شورای نگهبان موضوع ایثارگران است که امیدوارم به توافق برسیم.

عصر جلسه کمیسیون را داشتیم و برنامه ششم را بررسی کردیم و جلسه بسیار قوی و کاربردی بود.

بعد از جلسه به همراه آقایان عدل هاشمی و حاج زارع نمایندگان محترم استان با دکتر لاریجانی جلسه داشتیم تا ایشان را برای سفر به استان در جلسه کنگره شهدا در ۱۵ مهرماه دعوت کنیم و خوشبختانه ایشان هم فعلاً پذیرفتند. در حاشیه این جلسه، گزارش جلسه با برخی از اعضاء شورای نگهبان را خدمت دکتر لاریجانی دادم و ایشان هم در جریان مصوبات قرار گرفت.

بعدازآن تا حدود ده شب در دفترم با یک گروه از سرمایه‌گذاران خارجی و تعدادی از موکلین محترم قرار داشتم.

دوشنبه هشتم شهریور

حضور شش مسئول ملی در ۴ روز

صبح، کمیسیون جلسه برنامه ششم را در دستور کار داشتم و سپس تعدادی از موکلین محترم را در مجلس دیدار داشتم و عصر هم در کمیسیون، جلسه در خصوص صنعت هوایی کشور و پیدا کردن راهکار برای برون‌رفت مشکلات را داشتیم و آخر شب، جلسه با هلدینگ خلیج‌فارس در خصوص پتروشیمی و بید بلند ۲ داشتم.

از سه‌شنبه صبح زود قرار بود طبق برنامه قبلی به شهرستان بروم و با حضور تعدادی از مسئولین موضوعات منطقه را بررسی کنیم.

دکتر خادمی معاون شرکت زیرساخت وزارت راه، مهندس حسن نیا معاون راهداری وزارت راه، مهندس علیزاده معاون وزارت راه و شهرسازی، دکتردژپسند معاون امور اقتصادی سازمان برنامه‌وبودجه به همراه مهندس نوری رئیس تلفیق برنامه‌وبودجه کشور، مهندس خنداندل معاون عمرانی وزیر کشور، مهندس حاج رسولی‌ها معاون وزیر نیرو را دعوت کردم که از شهرستان و منطقه بازدید داشته باشند.

سه‌شنبه نهم شهریور

بازدید از جاده‌های در حال احداث گچساران و باشت

Tajgardoun (8)

صبح زود به همراه دکتر خادمی معاون شرکت زیرساخت با پرواز یاسوج به استان آمدیم. در بدو ورود به دلیل اینکه قول گرفته و قول داده‌ایم بیمارستان بزرگ یاسوج، امسال و یا نهایتاً اول سال آینده به بهره‌برداری برسد ازآنجا بازدید داشتیم. در زمان تصویب بودجه ۹۵ پیشنهادی تنظیم کردم که سهم قابل‌توجهی از درآمد ارزش‌افزوده صرف بیمارستان‌های در حال ساخت شود. در همان زمان از جناب مهندس علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی قول گرفتم علاوه بر اعتبار مصوب طرح که ۱۲ و نیم میلیارد تومان می‌باشد ۲۵ میلیارد تومان دیگه از همین محل به طرح اضافه کند که خوشبختانه پیشنهاد تصویب شد و دوستان هم اعتبار گذاشتند. الحمدالله طرح مجدد فعال شد و پیمانکار طرح هم کارش را شروع کرد. برای دلگرمی پیمانکار بازدید را انجام دادیم و ایشان هم قول دادند تا پایان سال عملیات اجرایی طرح به اتمام برسد. اگرچه به دلیل بالا بودن حجم عملیات انجام این کار را نسبتاً بعید میدانم ولی اگر انجام گرفت کار ارزشمند و شاقی صورت گرفته است.

پس از بازدید از بیمارستان عازم گچساران شدیم. در مسیر از محور هم بازدید شد. خوشبختانه با تمامی تلاش‌های صورت گرفته‌شده بخصوص با استاندار محترم فارس عملیات اجرایی اجرا باند جدید از پل فهلیان تا کوپن هم به مناقصه رفته و اگر خداوند عنایت داشته باشد و همچون دو-سه سال گذشته بتوان اعتبار تأمین کرد شاید بشود از شیراز تا اهواز را طی سه چهار سال گذشته بزرگراهی کرد تا بیش از این شرمنده خانواده‌های داغداری که در این جاده‌ها کشته می‌شوند نشویم.

عملیات اجرایی ورودی باشت تا گچساران و پل‌های مسیر هم بازدید شد. اگرچه پیمانکار زحمت می‌کشد ولی من رضایت کامل ندارم ولی به‌هرحال باید صبر کرد تا انشالله در سال جاری سفره این قطعه جمع بشه.

بازدید از کمربندی در حال ساخت دوگنبدان، محور جنوبی به سمت باباکلان و محور شمالی به سمت آبریگون هم بازدید شد و خوشبختانه هر سه قطعه علیرغم مطالبات سنگین در حال فعالیت بودند. بازدید بعدی از محور به سمت بهبهان بود و انصافاً کار بسیار سنگین و با کیفیتی بود و مورد رضایت دکتر خادمی. البته از حق نگذرم بقیه قطعات هم همین‌طور بود. جلسه خوب و کارشناسی با کارفرما و مشاورین و پیمانکاران داشتند و تصمیمات خوبی گرفته شد و مسئله اصلی پرداخت مطالبات بسیار سنگین پیمانکاران بود که بعد از جلسه تا شب موضوع را از تهران پیگیری کردیم و خوشبختانه قول‌هایی داده شد. فقط این را بگم که مطالبات پیمانکاران (این ۵ پیمانکار) ۳۹ میلیارد تومان می‌باشد که این عزیزان فقط به امید ما زیر بار این مطالبات رفته‌اند و انصافاً حتی یک روز کار را تعطیل نکردند.

غروب آن روز به ادامه جلسات کارشناسی و مشاورین طرح‌ها و زمان‌بندی طرح‌ها گذشت و امیدوارم زمان‌هایی که توافق کردیم به نتیجه برسد. در آخر شب هم طبق روال همیشگی که هر مسئول ملی را به بافت فرسوده می‌برم بازدیدی از این منطقه داشتم. برخلاف رویه گذشته، مسئولین ملی خیابان‌های زیبای منطقه نفتی را نمی‌بینند ولی بافت و مناطق محروم شهر را حتماً…

چهار‌شنبه دهم شهریور

حسادت برخی مسئولین استانی در اجرای پروژه‌ها

Tajgardoun (7)

با رفتن دکتر خادمی به سمت کهگیلویه و بازدید از طرح مهم پاتاوه دهدشت، در صبح چهارشنبه آقای مهندس حسن نیا معاون سازمان راهداری که از دوستان بسیار خوب و قدیمی من می‌باشد و انصافاً در این سال‌ها کمک‌های خوبی به من داشتند به گچساران آمدند. بدون استقبال و تشریفات به سمت پروژه‌ها رفتیم. ادامه روشنایی به سمت باشت، روکش آسفالت، دیدن کارهای انجام‌شده قبلی، پل ورودی باشت که یک قول نسبتاً مطلوبی به‌شرط همکاری مسئولین استان دادند و ادامه بهسازی جاده تلچگاه به سمت پل شاه بهرام مورد بازدید قرار گرفت. همه‌چیز خوب بود و تنها نکته نگرانی دخالت‌ها و به نظرم حسادت برخی مسئولین استانی و گیر دادن به طرح‌های منطقه است. اخیراً منابع طبیعی و محیط‌زیست استان به یادشان افتاده مشکلات منابع طبیعی و محیط‌زیست را حل کنند. منابع طبیعی ما در کنار گوشش در استان تپه‌های زیبای یاسوج را تصرف و ملک کردند و می‌کنند، رودخانه‌ها تخریب و جنگل‌ها به یغما رفته، زمین‌های مرغوب منابع به آشنایانشان داده می‌شود، مزار فامیلشان را در منابع طبیعی و چشم‌اندازهای زیبای شهر می‌گذارند تا بعد تصرف کنند، مرغوب‌ترین زمین‌های اطراف گچساران را با انواع روش‌های مختلف آشنایانشان را گسیل می‌کنند و بعد یادشان می‌رود که خیل جوانان این منطقه هم بیکارند و خدا می‌داند اگر تیزهوشی مسئولین گچساران در این چند سال نبود چه می‌شد… محیط‌زیست بهترین گونه‌های جانوری ما در حال انقراض است، در قلب دنا جاده جدید ساخته می‌شود، بهترین مهمانسراها را برای دیدار مسئولین در قلب دنا و سی سخت می‌سازند ولی اخیراً به یادشان آمده بهسازی جاده باشت- چرام در منطقه حفاظت‌شده خامی است. جاده‌ای که قدمت زیادی دارد عمرش به درازای عمر سازمان محیط‌زیست است و باید بهسازی شود. جاده گوهرگان توجیه ندارد چون فامیل‌های فلان مسئول ضرر می‌کند ولی برای یک خانوار در مرکز استان اتوبان می‌کشند و برق و آب می‌برند ولی مردم محروم باشت و باوی باید ضرر بی‌توجهی و سهل‌انگاری مسئولین را ببرند. کار انجام می‌شود و اگر قرار است انجام نشود از شمال تا جنوب استان نباید انجام شود. اینان را من همه بنا بر حسادت می‌گذارم تا انشالله مقامات عالی استان به فکر افتاده و حل کنند. درست مثل زمین‌های مردم عزیز پادوک خیرآباد که سه سال است مسئولین سیاسی استان فقط با تعارف و اینکه شرمنده فلانی نشوند حکم قانونی را اجرا نمی‌کنند و نمی‌دانم چرا انتظار دارند مردم قانون را اجرا کنند.

مسئولین سیاسی استان، با تعارف حکم قانونی را اجرا نمی‌کنند

به‌هرحال پس از بازدید از منطقه به باشت برگشتیم تا از آقای مهندس علیزاده معاون محترم وزیر راه و شهرسازی که آمده تا از بیمارستان باشت بازدید داشته باشد استقبال کنیم. از بیمارستان باشت بازدید شد و انصافاً پیشرفت بسیار مطلوبی داشت و میشه گفت سریع‌ترین پروژه در نوع خودش می‌باشد. فکر کنم تا پایان خرداد یعنی یک سال زودتر از برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری برسد. کیفیت کار بسیار عالی و خوشحالم از اینکه امیدوار هستیم در این دوره و در کوتاه‌ترین زمان بتوان این بیمارستان جدید و خوب را به مردم عزیز باشت هدیه کرد. این بیمارستان در کنار کلینیک تخصصی موجود می‌تواند بهترین کیفیت خدمات درمانی را به منطقه دهد.

بعد از بازدید و اخذ گزارش‌های فنی به گچساران آمده و از بیمارستان در حال ساخت نرگسی گچساران بازدید داشتیم. اینجا هم کیفیت کار خوب بود و هم نسبتاً طبق برنامه کار جلو می‌رفت. طرح هم ازنظر اعتباری مشکلی ندارد و خوب جلو می‌رود.

در بازدید از این طرح‌های مهم دو نکته برایم خیلی عجیب است و مدتی است فکر مرا مشغول کرده. چرا در بازدید از طرح‌های مهم گچساران و باشت به همراه مسئولین ملی، مقامات اصلی استان تشریف ندارند ولی از بازدید یک کانال در جای دیگر کاروانی از مسئولین راه میافتد. تعجب این است که در بازدید از بیمارستان‌ها حتی یک مسئول از دانشگاه علوم پزشکی هم حضور نداشت. فکر کنم تا الآن رئیس دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان‌های گچساران و باشت بازدیدی نداشته. البته احتمالاً توجیهشان این است که ما فقط بهره‌بردار هستیم و نمی‌دانم نماینده چه‌کاره! خدا خیر دهد مهندس نیک اقبالی معاون محترم امور عمرانی را که در برخی از بازدیدها همراهی می‌کنند. اگرچه دیگران به‌جز ایشان بازدید نکنند برای پیشرفت کار بهتر است ولی شاید خیالشان راحت است که کس دیگری کارشان را انجام می‌دهد…

هم‌زمان مهندس حسن نیا از ۱۲ کیلومتر اول جاده گچساران-بهبهان بازدید داشت تا ببیند اگر بشود هم‌زمان با افتتاح قطعه اول، روشنایی طرح را نیز داشته باشیم.

به‌هرحال مهندس حسن نیا و مهندس علیزاده را در فرودگاه بدرقه و به فرماندار محترم و رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که به استقبال آقایان دکتر دژپسند و مهندس نوری که با پرواز به گچساران آمدند پیوستیم. این دو عزیز از مقامات بسیار عالی و تأثیرگذار در بودجه کشور هستند که از دوستان بسیار قدیمی من می‌باشند.

بعد از صرف نهار و قبل از جلسه کمیته برنامه‌ریزی مشترک باشت و گچساران از چند طرح در شهر بازدید داشتند.

جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی دو شهرستان در فرمانداری گچساران برگزار شد و فکر کنم اولین کمیته شهرستانی در کشور باشد که با حضور معاون برنامه‌وبودجه سازمان تشکیل می‌شود.

بیان مشکلات و کمبودهای کهگیلویه تا گچساران

Tajgardoun (1)

فرصت را غنیمت شمردم و پس از کارهای رسمی کمیته و فرمانداران محترم دو شهرستان پتانسیل‌ها و دردهای استان را گفتم. از محرومیت کهگیلویه بزرگ، دشت بی‌آب دهدشت، جاده پاتاوه دهدشت، سدی که در کهگیلویه زدند و دشتش بی‌آب است، شهرهای لنده و سوق و چرام و دهدشت که آب شرب مناسب ندارند ولی آب سد کوثر تا لنگه می‌رود، از مهاجرت وسیع جمعیت در کهگیلویه، از محرومیت شدید بهمئی، از اینکه شهر زیبای یاسوج با ۵ هزار نفر جمعیت یک پل ورودی داشت و اکنون با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و مسافرین چند ده‌هزارنفری هنوز همان یک پل را دارد، از مناطق زیبای بویراحمد که تخریب می‌شود، از شهرستان دنا و سی سخت که بیمارستان ندارد، از کشته‌های وسیع جاده یاسوج سمیرم و ده‌ها پتانسیل و مشکلات دیگر تا ظرفیت‌ها و مشکلات حوزه انتخابیه‌ام. بیکاری شدید و پیدا شدن اولویت‌های جدید زندگی در کنار مشکلات شدید اقتصادی، از فقر مناطق محروم شهر تا دیگر نقاط شهرستان و باشت. به‌هرحال جلسه خوبی بود و ایشان هم صحبت‌هایی در خصوص منطقه و استان داشتند.

بعد از جلسه از طرح پارک دریاچه بازدید داشتیم. طرح خوب و از اولویت‌های شهرستان می‌باشد. فرماندار محترم و سازمان مدیریت استان هم سهم خوبی از اعتبارات شهرستان را به این امر اختصاص دادند. امیدوارم بتوانیم در آینده نه‌چندان دور این طرح را به نتیجه برسانیم.

و بازهم بافت فرسوده شهر…

بعد از بازدید ضرورت دیدم بازدید کامل و بی‌سروصدایی از بافت فرسوده و کل شهر داشته باشیم، چون سال گذشته آقای دکتر نوبخت به این منطقه آمده بود و یک مصوبه خوب به ما داده بود و اکنون دکتر دژپسند باید این منطقه را کاملاً ببیند و ضمن گزارش بتواند یکی دو گیر اصلی شهر را حل کند. خودم پشت فرمان ماشین نشستم و دقیق همه مناطق شهر را نشانشان دادم. از خانه محقر پیرزن ترک محله لبنانی تا آسیب‌های اجتماعی سادات و رادک و کوچه‌های بی خدمت پروبالی… امکانات را دیدند و کارها را دیدند و ثمره مصوبه پارسال هم را دیدند… مناطق نفتی و رزمندگان و باغ فردوس و… را نشانشان دادم تا به قول خودشان متوجه بشوند شهر دوگنبدان یک کلکسیون است و بس.

آخر شب هم شهردار و رئیس شورا و معاونین شهر آمدند تا طرح بافت و بلادیان را ارائه دهند و تا نیمه‌شب جلسه ادامه داشت و تصمیمات خوبی گرفته شد که انشالله نتیجه آن را خواهیم دید.

پنج‌شنبه یازدهم شهریور

حل مشکل بیکاری؛ فقط با سرمایه‌گذاری…

Tajgardoun (2)

ساعت ۷ صبح به سمت لیشتر راه افتادیم تا از دشت لیشتر و آب‌رسانی آن بازدید داشته باشیم. همکاران خوب و پرتلاش شهرستان که انصافاً زحمات زیادی در لیشتر می‌کشند گزارش‌های خوبی ارائه دادند. آقایان مهندسین مصلح، تاراسی، قدمی، بهگام و… و دیگر دوستان گزارش جامعی ارائه دادند. با اندک اعتباری امکان اینکه طی یک سال آینده بتوانیم ۲۵۰۰ هکتار از زمین‌ها را زیر کشت آبی ببریم و اگر جهاد همکاری کنه ۱۸۰۰ هکتار دیگر هم حل میشه. نمی‌دو نم بیکاری چطور حل میشه مگه به‌جز سرمایه گذاری. خیلی دوست دارم بدونم چرا مسئولین استان هم با جدیت به این موضوع فکر نمی‌کنند؟ فقط وقتی نماینده میاد یا کسی میاد یه سری به دشت لیشتر می‌زنند… ۴۳۰۰ هکتار چیز کمی نیست. حداقل ۲-۳ هزار شغل و سی میلیارد تومان درآمد!

به‌هرحال بحث‌های خوبی شد و امیدوارم بتونیم این را هم جمع کنیم. دو سال پیش هم در چنین برنامه‌ای مشکل هزار هکتار حل شد ولی اینو بگم فقط با حرص خوردن امثال مهندس مصلح و پیگیری‌های ما موضوع حل نمیشه. اگر استانداری بتونه ماهی یک جلسه مثل این‌همه جلساتی که میگذاره بزارند و جهاد کشاورزی هم به خودش بجنبه (که نمیجنبه) شاید بتوانیم این کار را انجام دهیم.

بعد از لیشتر چند طرح جاده‌ای را بازدید کردند و سپس به دشت امامزاده جعفر و طرح آب‌رسانی به آنجا بازدید و بررسی شد. قول دادند مطالبات سنگین پیمانکاران پرداخت شود و پس از جلسه‌ای که با مهندس حاج رسولی‌ها خواهیم داشت انشالله طی یکی دو ماه آتی فاز دوم شروع شود.

ازآنجا به باشت رفتیم و از چند طرح باشت بازدید داشتیم. پارک ساحلی، جاده مسیر پارک شهدا، بیمارستان و چند طرح شهری. آقای دژپسند شاید بیست سال پیش به باشت آمده بود و اصلاً باور نمی‌کرد باشت این‌قدر فرق کرده باشد. قول‌های خوبی دادند انشالله شاهد ثمر آن باشیم.

Tajgardoun (5)

قرار بود آقای مهندس خنداندل که به دعوت من به استان آمده بود ظهر در خدمتش باشیم و عصر هم گچساران اما چون آقایان دژبسند و نوری پرواز داشتند مجبور شدیم باشت را زودتر ترک کرده تا ایشان را در گچساران ملاقات کنیم.

بعدازظهر آقای مهندس خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور و از دوستان قدیمی و همکارم در سازمان مدیریت به گچساران تشریف آورده و ضمن بازدید از چند طرح، با شهرداران و دهیاران دو شهرستان دیدار داشته باشند. از مجموعه تفریحی روستای سراب ننیز، پارک شهدای گمنام نفت و بافت فرسوده بازدید داشتند و بعد جلسه. در جلسات هم برخی از دهیاران و شهرداران صحبت داشتند و من هم صحبت‌هایی را داشتم. بعد از جلسه ایشان شهرستان را ترک کرد تا خود را آماده کنیم برای مهمان بعدی مهندس حاج رسولی‌ها معاون محترم وزیر نیرو که همان شب از مسیر اهواز تشریف آوردند.

جمعه دوازدهم شهریور

اگر مسئول این ادارات و استان بودم، یک‌لحظه نمی‌خوابیدم تا طرح‌ها به نتیجه برسد

Tajgardoun (4)

ساعت ۶ و نیم صبح از جلوی هتل عازم امامزاده جعفر شدیم و با حضور کارفرما، مشاور و پیمانکاران طرح آب‌رسانی به امام‌زاده جعفر و خان احمد را بررسی کردند. موضوعات خوبی مطرح شد. وقتی می‌بینم با چه تلاشی این آب روی زمین آمده و امکان آبیاری ۳۵۰۰ هکتار زمین وجود دارد و آب به زمین نمیرسه حرص می‌خورم. مگه ما چقدر امکانات داریم. من که شبانه‌روزم شده همین کارها… بخدا اگر مسئول این ادارات و استان بودم یه لحظه نمی‌خوابیدم تا این طرح‌ها به نتیجه برسد. به‌راحتی قابل‌محاسبه است اگر فقط لیشتر و فاز یک امامزاده جعفر راه بیفتد چند ده میلیارد تومان فقط درآمد مستقیم مردم افزایش پیدا می‌کند. عدد افزایش درآمد بیشتر از کل یارانه یک سال کل شهرستان ماست!! به‌هرحال بازهم تلاش می‌کنیم و انشالله بتوانیم در ۴ سال آینده ۱۲ هزار هکتار را آبی کنیم.

ازآنجا به باشت رفتیم و بازدیدی از دشت باشت داشتیم و اینکه سفره‌های زیرزمینی درهرحال پایین رفتن است را بررسی کردند. آبدهگاه و امکانات منطقه بازدید شد و برای جلسه بعد به گچساران برگشتیم و در یک جلسه گزارش خوبی از مهندس مصلح داشتیم. دقیق‌تر مسائل دشت لیشتر را مطرح کردند و قرار شد در هفته بعد در تهران با حضور دیگر مسئولین گزارش بررسی شود.

آقایان قرار شد عصر از اهواز برگردند، من هم قرار بود فردا از گچساران برگردم. ولی اطلاع دادند که شنبه صبح جلسه‌ای در تهران دارم و ناگزیر شدم با آقایان، خسته به تهران برگردم. مسیر هوا طوفانی بود و پرواز سخت ولی خدا را شکر بی‌خطر نشست و خوشحالم که در چند روز فشرده چند کار خوب با حضور تعدادی از مسئولین خوب انجام شد…

افتادگی کن تا مردمانت عزت یابند…

در پایان این گزارش و چند نکته:

  • فشردگی بیش‌ازحد کارها اجازه نداد بسیاری از بزرگان خوب شهرستان‌هایم را که امر فرمودند دیدارهایی داشته باشیم، زیارت کنم. باید از آنان پوزش بطلبم و میدانم به دلیل اینکه می‌دانند قصورم از سر اجبار و کار عموم است می‌بخشند و قطعاً آثار این نوع کارها برای آنان نیز ارزشمندتر است.
  • در ایام گذشته تعدادی از همشهریان عزیزم به رحمت ایزدی پیوستند و نتوانستم حضوراً خدمت بستگانشان رسیده و عرض تسلیت بگویم. امیدوارم مرا به دلایل فوق ببخشند.
  • خیلی تمایل دارم مردم و موکلین عزیزم بخصوص در حوزه باشت بیشتر به من اجازه دهند وقتی مهمان ملی دارم بیشتر در خدمت آنان باشم و اجازه دهند با آسودگی بیشتری موضوعات، طرح‌ها و ایده‌ها را در بازدید میدانی به آنان منتقل کنم که متأسفانه برخی اوقات این فرصت به من داده نمی‌شود و مردم ازهرجهت ضرر می‌کنند.
  • در آخر اینکه در دوره قبل، آمدن چند وزیر به گچساران حسادت برخی را برانگیخت و احساسات مردم عزیز و دوست‌داشتنی بویراحمد را تحریک کردند (که البته مردم با رأیشان چه در یاسوج و چه در گچساران نشان دادند به این موضوعات توجه نمی‌کنند) و گفتند عزتمان زیر سؤال می‌رود. به خودم قول دادم وزیر به گچساران نیاید مگر برحسب ضرورت و فقط معاونین وزرا و مسئولین پایین‌تر از وزیر تشریف بیاورند. گویا این را هم برخی برنمی‌تابند و عزتشان خدشه‌دار می‌شود.

آقایان عزیز؛ افتادگی کن تا مردمانت عزت یابند…

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک