آخرین اخبار

1. مرداد 1401 - 0:27   |   کد مطلب: 10767
عدم همراهی برخی مدیران با دولت سبب شد تا معاون اقتصادی وزیر کشور از این عدم همراهی انتقاد کند و هشدارهایی که رسانه ها درخصوص آسیب دخالت نمایندگان در انتصابات دادند، آشکار شود.

چرخش نخبگان همیشه به نفع مردم و جامعه است و موجب ظهور و بروز شخصیت‌های جدید در بدنه جامعه می‌شود از طرفی نیروهای تازه نفس، پای کار و باانگیزه از طریق تغییر و تحولات مدیریتی سبب رشد جامعه می شود اما معیار و سنجش انتخاب مدیران باید براساس شایسته سالاری، افراد نخبه و متخصص باشد.

رویکرد تغییر و تحولات مدیریتی با تغییر دولت ها برای همسویی با سیاست های دولت و پیاده سازی برنامه ها امری طبیعی و لازم الاجراست در این راستا نماینده های ارشد و اجرایی دولت یعنی استانداران با معرفی افراد و شخصیت های شایسته امر تغییر مدیران را بر عهده دارند.

در سالیان اخیر با تغییر دولت ها برخی انتصاباتی خارج از چرخه اجرایی دولت صورت گرفت یعنی افرادی سکان دستگا های اجرایی را بر عهده گرفته اند که نیروی نماینده یا مورد حمایت نماینده بوده است، این چرخه که با دخالت نمایندگان همراه بوده است مغایر با قانون اساسی و مخالف اصل تفکیک قوا است و همین موضوع سبب نادیده گرفتن افراد شایسته، انتصاب افراد وابسته و کسانی که نماینده بابت حمایت هایشان از خود باید به او مسئولیتی واگذار کند، مشاهده می شود.

در این راستا وقتی برخی انتصابات در بدنه دولت مشاهده می شود نشان از عدم همسویی افراد با گرایش و تفکر و جناح مستقر حکایت دارد و این نشان از عدم باور به سیاست های دولت و تنها ادای دین نماینده به لیدرهایش است، این قبیل انتصابات معمولا می تواند در انحصار منطقه جغرافیایی، موضوعات قومی و یا جلب رضایت افراد برای حفظ پایگاه اجتماعی در بدنه جامعه بدون رعایت اصل شایسته سالاری همراه باشد.

هرچند برخی افراد تحت عناوینی همچون ضرورت تغییر مدیران برای همسویی با دولت،استفاده از افراد کارآمد را توجیه دخالت نماینده در انتصابات عنوان می کنند اما اصل قانونی اساسی یعنی وظیفه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون توسط نماینده را قبول ندارند و این قبیل انتصابات را توجیه می کنند.

این قبیل انتصابات و دخالت ها آثار و تبعات خودش را خواهد گذاشت، زمانی که مدیران انتصابی نماینده به جای اجرای برنامه های دولت درصدد پیاده کردن سیاست های نماینده است و همسویی با دولت و نماینده اجرایی آن یعنی استاندار نخواهند داشت.

در همین رابطه در روزهای گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه در برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت استان خودنمایی می‌کند امید است و ما در مجموعه وزارت کشور به این امید می‌بالیم.

کوشش‌تبار با بیان اینکه با مطالعه و اطلاعات به استان آمده‌ام عنوان کرد: متاسفانه مدیران دستگاه‌ها با برنامه‌های استان همراهی ندارند، موقعی برنامه‌های استاندار پیش می‌رود که مدیران همراهی کنند که این عدم همکاری را خودم مشاهده کردم..

در این شرایط باید سوال کرد کدام دست از مدیران برای اجرای برنامه های دولت در استان با استاندار همراهی ندارند و اینکه اذهان و انتقاد ها به کدام طیف از مدیران انتصابی معطوف می شود.

در شرایطی که معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور از عدم همراهی برخی از مدیران با استاندار پرده برداشت که پیش از این رسانه های استان با هشدار در خصوص این قبیل انتصابات و انتقاد از دخالت نمایندگان در انتصابات خواهان جلوگیری از این قبیل انتصابات شدند هرچند امروز چینش مدیریتی در استان به مراحل پایانی خود رسید اما آسیب این انتصابات خودش را نشان داد تا عدم همراهی مدیران با استاندار یکی از آسیب ها این دست انتصابات باشد.

گفتنی است در طی هفته های گذشته رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج گفت: مرعوب اشخاص، سیاسیون نخواهیم شد و نماینده ها و کاندیداها باید بیش از دیگران التزام با ولایت فقیه، قانون اساسی داشته باشند،از طرفی اردوکشی ها پیش از انتخابات خلاف قانون است و اگر از امروز فضا انتخاباتی شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این شامل نماینده های فعلی و کاندیداها می شود.

وی گفت: اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و تمام فرامین رهبری برای ما حجت است بنابراین نماینده هایی که در برخی موارد از فرمایشات رهبری عبور کنند و یا بی اثر کنند بدون شک در بررسی صلاحیت آنها لحاظ خواهد شد و این تصور مبنی بر اینکه نماینده های فعلی اظهارات آنها مورد بررسی قرار نمی گیرد اشتباه است و تمام این نظرات لحاظ خواهد شد و بی اثر کردن فرامین رهبری در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تکلیف محور خواهیم بود.

جوکار گفت: ما به وقت انتخابات مطابق بر روند انتخابات نظارت خواهیم کرد و در این مسیر شبکه مردمی، فعال و پویا به کمک شورای نگهبان خواهد آمد.

در این شرایط باید دید آیا دخالت نمایندگان در انتصابات که خلاف قانون اساسی و همچنین مخالف اصل تفکیک قوا است و هچنین رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات تاکید فرمودند اما برخی دخالت ها در انتصابات مشاهده شد مورد بررسی این نهاد نظارتی قرار خواهد گرفت یا خیر؟

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک