آخرین اخبار

6. بهمن 1394 - 15:44   |   کد مطلب: 4642
اگر نگاهی اجمالی به سه حوزه مهم انتخابیه در استان بیندازیم خواهیم دید که با ریل گذاری از سوی برخی افراد تخریب رقبا و چهره های سیاسی در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی افزایش یافته است.

به گزارش كهگيلويه،  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،قریب به یک ماه دیگر به یکی از حساس ترین و مهمترین انتخابات در ایران نمانده و چشم همه جهانیان به این انتخابات دوخته شده است،

 

این انتخابات به قول برخی قدرت روز افزون ایران در منطقه و برخی دیگر رسیدن به قدرت ذی نفوذ خود در مجلس را رقم خواهد زد.

 

 ایران که همیشه آبستن حوادث گوناگون از زمان مشروطه که اولین مجلس شورای ملی در آن شکل گرفت تا که  امروز یازدهمین مجلس شورای اسلامی در دولت حکومت اسلامی ایران برگی جدید از دیپلماسی را رو خواهد کرد.

 

 برگی که به قول برخی می تواند قدرت روز افزون ایران در منطقه باشد و از طرفی دیگر برخی با اعمال نفوذ سعی در فرستادن نیروهای ذی نفوذ خود به این مجلس را دارند.

 

اما امروز این انتخابات با دیگر انتخابات به دلیل مسائل مهم منطقه و قدرت نرم ایران در منطقه نقش بسزایی دارد که در این میان نقش نخبگان و بزرگان بسیار بیشتر از دیگر گروه ها است.

 

 در طول 9 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران، همیشه این مجلس با حوادث های گوناگونی همراه بوده، که می توان از مهمترین حوادث آن را به شهادت رسیدن مجلسیان در اویل انقلاب و حادثه دلخراش و نابهنجار فتنه مجلس ششم و در پازل افتادن 120نماینده در آن دوره دانست، مجلسی که باعث شد گروهی برای همیشه بار سفر را از مجلس ببیند و به گروه دیگر دهند.

 

اما امروز مجلس دهم رنگ و بومی دیگر هم برای کشور وهم برای احزاب سیاسی و هم برای منطقه و جهان دارد به گونه ای که برخی از کشورهای استعمار دندان تیز خود را برای ضربه زدن به انقلاب برای رسیدن به کرسی های مجلس تیز کرده اند.

 

 از این سخنها که بگذریم باید به تنورداغ انتخابات در بین برخی از گروههای سیاسی در استانها و بخصوص استان کهگیلویه وبویراحمد توجه کنیم.

 هر چند که در سایر استانهای مسئله حزب و گروه های سیاسی حرف اول را برای حضور در بین بهارستان نشینها می زند، اما در استانی مانند استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل داشتن یک صبغه طایفه ای و اقلیتی حرف اول را طایفه می زند تا  گروه های سیاسی، که این موضوع از یک طرف ضعف و از طرفی دیگر قوت بوده است.

 

امروز تنور داغ انتخابات در استان کهگیلویه وبویراحمد بیشتر بجای رقابتی سالم و تنگاتنگ بین نامزدهای انتخاباتی باشد به تخریب از سوی طرفداران آنها با گریش های خاص در فضاهای مجازی مبدل شده به گونه ای که برخی از این گروه ها با تخریب نامزدهای حضور داشته در این صحنه مهم بهره می برند.

 

تخریب های که دامنه های آنها در شبکه های مجازی پا را فراتر نهاده و حتی به دامن بیشتر خانواده ها هم رسیده است، موضوعی که نمی تواند در این برهه حساس برای استان و حتی کشور موثر باشد.

 

استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل قرار گرفتن در یک پهنه توپوگرافی کوهستانی هم چنان با توجه به باریدن نعمات خوب انقلاب در این سی چند ساله، از یک محرومیت کهنه و تاریخی رنج می برد که این محرومیت فشارهای زیادی از رنج را بر پهنه قله های سترگ زاگرس وارد کرده است.

 

اما باید دانست که مردم این دیدار با عزم تمام همیشه در هر انتخاباتی که بوده حضور داشته اند و با استواری پاسخ دشمنان انقلاب را با حضور پر شور خود در این عرصه ها داده اند.

 

امروز این استان به دلیل داشتن ظرفیت های مهم و بالقوه در صنعت، گردشگری و اقتصادی می تواند حرفهای خوبی در اقتصاد داشته باشد، اما تغییر نگرش انتخابات از عمل گرا ،به شعار گرا و تخریب های پشت سر هم در انتخابات برای رسیدن به قدرت یک اقلیت خاص باعث شده که  توسعه از این استان سلب گردد.

 

اگر نگاهی اجمالی به سه حوزه مهم انتخابیه در استان بیندازیم خواهیم دید که با ریل گذاری از سوی برخی افراد تخریب رقبا و چهره های سیاسی در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی افزایش یافته است.

 

حرکات ناخوشایند از نامزدهای و طرفداران آنها  که سعی در قدرت نمایی داشته اند و بجای کمک به توسعه و وحدت بیشتر به استان کمک کنند با مکانیزم تخریب اهمیت حضور حماسی مردم در   7اسفند ماه را به کما برده اند.

 

باید دانست که جامعه سنتی به شدت تحت تأثیر عواطف و احساسات  قرار خواهد و اینگونه تخریب ها بجای اینکه برای استان مفید باشد به چهره استان و حضور مردم در این انتخابات صدمات سختی وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/200

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک