آخرین اخبار

19. فروردين 1395 - 12:42   |   کد مطلب: 5136
در حالی که نواختن ارگ و استفاده از این آلات موسیقی ممنوع شده است، در جشن روستا و نیز جشن پیروزی انقلاب در میدان مرکزی دهدشت ارگ نواخته شد و برخی مدارس نیز در اجرای جشن خود از این نوع موسیقی استفاده کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سید ایرج کاظمی‌جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در نشست ستاد شئون فرهنگی این شهرستان، از رفتار دوگانه در اجرای یک مصوبه انتقاد کرد و اظهار داشت: وقتی شورای فرهنگ عمومی نواختن موسیقی ارگ را ممنوع اعلام کرده است همه باید خود را مکلف و موظف به اجرای این مصوبه بدانند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: در برخی از جشن‌ها و مناسبت‌ها همچنان از ارگ استفاده و مصوبه مذکور نقض می‌شود.

کاظمی‌جو با بیان این‌که موسیقی سنتی هویت و شناسنامه این دیار است،افزود: طی مصوبه شورای فرهنگ عمومی این نوع موسیقی جایگزین ارگ شده و برای محافل شادی و اعیاد در نظر گرفته شده است.

وی،افزود: در حالی که نواختن ارگ و استفاده از این آلات موسیقی ممنوع شده است، در جشن روستا و نیز جشن پیروزی انقلاب در میدان مرکزی دهدشت ارگ نواخته شد و برخی مدارس نیز در اجرای جشن خود از این نوع موسیقی استفاده کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان این‌که در اجرای این مصوبه به صورت دوگانه رفتار می‌شود گفت: کار فرهنگی ظرافت خاصی دارد که در اجرای آن باید دقت ویژه شود.

کاظمی‌جو به حواشی محفل شب شعر بلادشاپور اشاره و با بیان این‌که نقد وارده به این مراسم را پذیرفتیم،تصریح کرد: در حالی که شاعران برجسته استانی بدون هیچ چشمداشت به این محفل دعوت شده و اشعار خود را خوانش می‌کردند شخصی با قرائت شعری که در شأن برنامه نبود زحمات مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی را زیر سؤال برد.

وی با بیان این‌که یک بام و دو هوای موسیقی باید حل شود،گفت: اگر قبل از اجرای برنامه‌ها در زمینه هنرهای نمایشی و موسیقی با انجمن مربوطه هماهنگی انجام شود شاهد کارهای تکراری نخواهیم بود./فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک