آخرین اخبار

17. فروردين 1394 - 14:17   |   کد مطلب: 1059
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد محل کنونی موزه یاسوج را بسیار کوچک دانست و عنوان کرد: هشت هزار شی تاریخی ارزشمند در این موزه وجود دارد که به علت نبود فضای کافی تعداد کمی از آنها در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه,  به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، محمود باقری صبح امروز افزود: در موزه یاسوج اشیای چند هزار ساله وجود دارد که باوجود قدمت دیرینه به دلیل کمبود جا ، تنها سه درصد از اشیاء تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی ۳۰۰ قطعه آن در موزه نگهداری می شود.

 

وی با بیان اینکه طرح ساخت موزه شهر یاسوج 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد،اظهار کرد: در سال جاری چهار میلیاردو 500 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل عملیات اجرایی این طرح پیش بینی شده است.

 

باقری با اشاره به اینکه در صورت جذب اعتبارات ملی عملیات اجرایی پروژه  موزه یاسوج در سال جاری به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: این پروژه نیاز به هشت هزار متر مربع زمین برای محوطه سازی دارد.

 

وی محل کنونی موزه یاسوج را بسیار کوچک دانست و عنوان کرد: هشت هزار شی تاریخی ارزشمند در موزه وجود دارد که تعداد کمی از آنها در معرض دیده عموم قرار گرفته اند.

 

طرح احداث موزه اشیای تاریخی این استان در سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۸۵ مصوب شد و عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ شروع شده است.

 

تاکنون ۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای طرح ساخت موزه نگهداری اشیای تاریخی این استان هزینه شده است که ۲۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی بوده است.

 

قدمت برخی سکونت گاه های کهگیلویه وبویراحمد به هفت هزار سال پیش برمی گردد.

 

درکهگیلویه وبویراحمد دوهزار و 600اثر تاریخی از دوره های مختلف تاریخی وجود دارد که تعداد اثر بیانگر پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی این منطقه است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک