آخرین اخبار

21. آذر 1395 - 1:09   |   کد مطلب: 7003
به همت بسیجیان و با حضور بخشدار دیشموک صورت:
کشت گیاهان دارویی در30هکتار از اراضی دیشموک توسط بسیجیان+تصاویر
بخشدار دیشموک، اظهار کرد: با همت نیروهای بسیج بیش از 30هکتار از اراضی منطقه، زیر کشت گیاهان دارویی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، بخشدار دیشموک، با ابراز خوشحالی از وجود روحیه میهن دوستی و عشق به سرزمین و طبیعت ایران در نگاه بسیجیان ، خاطرنشان کرد: بسیجیان مردان بی ادعایی هستند که هرجا بحرانی در ایران‌زمین وجود داشته باشد، معتقد هستم بسیج برطرف کننده ان خواهد بود.

 

امیریان با اشاره به اینکه به واسطه بی‌توجهی های سالهای گذشته منابع طبیعی  کشور ما آسیب زیادی دیده است، بیان کرد: اگر امروز قصد احیای طبیعت، حفظ و گسترش گیاهان دارویی را داشته باشیم، و اگر دوست داریم که دوباره زمین، گیاه و درخت بلوط و طبیعت لبخند بزند، بهترین راه این است که فعالیت به بسیج واگذار شود و بسیجیان وارد عرصه فعالیت کشاورزی شوند.

بخشدار دیشموک گفت: اقدام امروز بسیجیان در کاشت گیاهان دارویی قابل تحسین است و امیدواریم این کار الگویی برای دیگران قرار بگیرد.

 

عبدالرضا مرادی جو مدیر عامل تشکل مردم نهاد بخش دیشموک هم  افزود:  هرهکتار گیاه دارویی چندین برابر گندم وجو وحتی دامداری سود دارد.

مرادی جو فرمانده گردان بیت المقدس با بیان اینکه، دیشموک پتانسیل خوبی که ما درحوزه گیاهان دارویی در استان دارد، خاطرنشان کرد:  با توجه ویژه به این عرصه می‌توانیم زمینه اشتغال تا ده هزارنفر را ایجاد کنیم.

 

وی گفت:  بیش از 30هکتار از اراضی کوههای منطقه زیرکشت گیاهان دارویی و همچنین درخت بلوط و بادام ومهلب در مناطق جنوب شرقی شهر دیشموک انجام شد.

 

مرادی جو متذکر شد: درحال حاضر 480 گونه گیاه دارویی صنعتی وخوراکی دراستان شناسایی که به صورت سنتی درمقیاس کم از آنها استفاده می‌گردد.

 

وی گفت: این کار در روزهای اخیر در حال انجام است و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام:

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک