آخرین اخبار

8. اسفند 1393 - 17:56   |   کد مطلب: 531
امام جمعه دیشموک گفت: مسئولان و دولتمردان به فکر اقشار فقیر و کم‌درآمد جامعه باشند وبا کنترل و نظارت دقیق بر بازار بخصوص در آستانه عید از افزایش بی‌رویه‌ی قیمتها جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید‌هدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز  جمعه با بیان اینکه در ماه اخیر شاهد افزایش قیمت مرغ و همچنین افزایش 20 درصدی برق  بودیم افزود:  مسئولان و دولتمردان به فکر اقشار فقیر و کم‌درآمد جامعه باشند وبا کنترل و نظارت دقیق بر بازار بخصوص در آستانه عید از افزایش بی‌رویه‌ی قیمتها جلوگیری کنند.

 

وی، ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: امانت‌داری از مهمترین ویژگیهای انسان با تقوا است.

 

 

وی در ادامه گفت: رعایت امانت‌داری از ویژگیهای بارز پیامبران بود و کسی که در نماز خواندن کاهلی کند به خدا و پیغمبر خیانت کرده است .

 

وی افزود: حکومت‌اسلامی، منابع‌طبیعی، فرزندان، اموال‌عمومی  همه از نعمت‌های خداوند هستند و یک نوع امانت در دست انسان‌ها هستند که باید در مسیری که خداوند فرمود؛ بکار گرفته شود در غیر اینصورت خیانت در امانت است.

 

وی اشاره‌ای به 8اسفند روز امورتربیتی و تربیت اسلامی کرد و گفت: در فرهنگ اسلامی تربیت بر آموزش مقدم است و تعلیم بدون تزکیه ممکن است انسان را به تباهی بکشاند و آنچه باعث ظلم‌وجور و خیانت می‌شود آموزش بدون تزکیه است.

 

خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: غربی ها به لحاظ علمی پیشرفتهایی داشتند ولی تزکیه نفس را مورد توجه قرار ندادند و امروز می بینید به دلیل توجه صرف به علم و عدم توجه به  تزکیه نفس، جزء قتل و غارت در جهان توسط این افراد نتیجه ای در برندارد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: همین بمب هایی که ساخته می شود و بر سر انسانها ریخته می شود به دلیل این است که غربی ها فقط به بحث پیشرفت علمی نگاه دارند و روحیه تزکیه نفس را در خود پرورش نمی دهند.

 

وی متذکرشد: در هفته آینده شهادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه‌الزهرا(س) است و از شیفتگان اهل‌بیت عصمت و طهارت خواست تا در ایام فاطمیه حرمت بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه‌الزهرا(س) را نگه دارند واز هر گونه جشن وشادی در این ایام پرهیز کنند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه علماء در جامعه اسلامی در ترویج فرهنگ و مسائل دینی نقش اساسی دارند از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را جهت فراگیری علوم دینی و مذهبی تشویق کنند و همه ما باید جوانان را دعوت به کسوة سربازی امام زمان(عج) توصیه کنیم. 

 

 

انتهای پیام / و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک