آخرین اخبار

2. اسفند 1393 - 15:43   |   کد مطلب: 465
نماينده چهار شهرستان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس شوراي اسلامي:
رهايي از وابستگي خارجي نتیجه اصلی اقتصاد مقاومتي است
نماينده چهار شهرستان استان کهگیلویه وبویراحمد در مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه این استان می تواند الگوي مناسبي براي اجرای طرح های اقتصاد مقاومتي باشد،گفت: اقتصاد مقاومتي راهکار ارزشمندی برای افزايش توليد ملي و رهايي از وابستگی به كشور هاي خارجي است.

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی کهگیلویه به نقل از پایگاه خبري تحليلي صبح زاگرس ، حجت الاسلام سيد علي محمد بزرگواري، نمايند شهرستان هاي كهگيلويه، بهمئي، چرام و لنده در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با  قلم دنا افزود: اقتصاد مقاومتي يكي از رهنمودها و مسائل اساسي است كه توسط  مقام معظم رهبري مطرح شده است وایشان در نشست ها مختلفبا مسئولان و مردم بر روي آن تاكيد كرده اند.

 

وي بیان کرد: با توجه به برنامه 20 ساله و برنامه هاي پنج ساله بايد وابستگي كشور به نفت كمتر شود و اقتصاد به سوي توليدات داخلي و شكوفايي اقتصاد غير نفتي برود.

 

بزرگواري با اشاره به شرايط موجود و تحريم هاي ظالمانه دشمنان نقش اقتصاد مقاومتي را بااهمیت دانست و افزود: مقام معظم رهبري بر خريد كالاي توليد داخل و استفاده بهينه از منابع تاكيد دارد و در جلسات مختلف به مسئولان تاكيد كرده كه براي اجراي اقتصاد مقاومتي بايد به توليدات داخل توجه بيشتري داشته باشند.

 

عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: بحث اقتصاد مقاومتي بايد فرهنگ سازي شود تا همه مردم در تمام بخش ها  زندگي اقتصاد مقاومتي را سرلوحه كار خود قرار دهند.

 

بزرگواري اظهارکرد: مهمترين سياست اقتصاد مقاومتي افزايش توليدات غير نفتي و رهايي از وابستگي خارجي است كه استان كهگيلويه و بويراحمد با وجود ظرفیت های متعدد شامل زمين هاي حاصلخيز و آب كافي  مي تواند با توليد محصولات كشاورزي و دامي الگوي مناسبي براي اقتصاد مقاومتي باشد.

 

وي در ادامه به معضل بيكاري و كم توجهي به توليد در استان اشاره كرد وافزود: در استان معضل بيكاري به يك بيماري حاد تبديل شده ولي اگر از نعمت هاي طبيعي كه خداوند در اختيار اين استان قرار داده درست استفاده كنيم مي توانيم  به قطب كشاورزي و دامي كشور تبديل شويم و هم مشكلات اشتغال استان را حل كنيم.

 

نماينده مردم چهار شهرستان كهگيلويه، بهمئي، چرام و لنده در مجلس شوراي اسلامي گفت: در كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي طرحي با عنوان طرح جامع منابع طبيعي به تصويب رسيده كه در اين طرح بهره وري كشاورزي از منابع طبيعي مورد توجه قرار گرفته است و قرار است از منابع طبيعي كشور كه هيچ استفاده اي از آنها نمي شود در جهت توليد محصولات كشاورزي استفاده شود.

 

وي استفاده از روشهاي مكانيزه و آبياري قطره اي در كشاورزي را بهترين راه براي جلوگيري از هدر رفت منابع آبي دانست و افزود: در اين سالها كه كشور با پديده كم بارشي و خشكسالي مواجه است استفاده بهينه از منابع آب بهترين كمك به اجراي طرح اقتصاد مقاومتي است.

 

انتهاي پيام/ش/200/و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک