آخرین اخبار

3. اسفند 1393 - 13:56   |   کد مطلب: 485
با توجه به تحریم اقتصادی کشور ما توسط استعمارگران، تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و حرکت کند مسئولان دولتی در این زمینه ،مردم باید دست به کار شوند و با لبیک گفتن به فرمان مقام معظم رهبری و رونق بخشیدن به اقتصاد غیردولتی، کشور را در برابر تحریم های دشمن مقاوم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه و به نقل از سایت خبری آوای ماغر:در چند سال گذشته استکبار جهانی با هدف متوقف کردن برنامه های صلح آمیز هسته ای کشور ما، با اعمال و تشدید تحریم های یک جانبه و غیرانسانی علیه جمهوری اسلامی ایران قصد داشت که ایران تن به خواسته های غیر منطقی آنان دهداما مقام معظم رهبری با هوشیاری و اشرافیت کامل بر مسائل ملی و بین الملی توانست دریچه جدیدی را فراروی ملت ایران باز کند تا بهترین راهکار جهت مقابله با این تحریم های غیر انسانی باشد.

 

این بود که مقام معظم رهبری واژه جدیدی به نام « اقتصاد مقاومتی » را به ادبیات اقتصادی کشور اضافه نمودند و از مردم و مسئولان خواستند به جای توجه به دستان خبیث دشمن ،بر توانمدیهای داخلی تکیه کنند و بارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرمودند که دشمن ما قصد دارد از حربه تحریم اقتصادی بر ملت فشار بیارود تا تسلیم خواسته های نامعقولشان شویم اما عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به حدی است که زیر بار هیچ خواسته غیر منطقی نمی رود.

 

مقام معظم رهبری اولین بار در دیدار کارآفرینان در شهریور سال 1389 اقتصاد مقاومتی را مطرح کرد و آن را معنا و مفهومی از کارآفرینی عنوان نمودند .

 

مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را اقتصادی که بتواند در شرایط فشار، تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد، تعریف نمودند .

 

از سال 89 تاکنون مقام معظم رهبری شعار سال را نیز بر پایه اقصتاد مقاومتی انتخاب نمودند و راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی را تحقق اقتصاد مقاومتی دانستند.

 

هرچند با نگاهی عمیق به اقتصاد مقاومتی به این نکته می رسیم که نباید فقط به اقتصاد دولتی تکیه کنیم ،اما دولتمردان باید اقتصاد غیردولتی را یاری کنند تا اقتصاد غیر دولتی در کنار اقتصاد دولتی همانند دوبازوی توانمند اقتصاد کشور تمامی تحریم های اقتصادی علیه ملت سرافراز ایران را خنثی کند .

 

تاکنون در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی حرکتی جدی از دولتمردان ندیدیم که این امر جای بسی سوال دارد که چرا با وجود  تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری به این امر حیاتی توجهی نمی شود و اینجاست که نقش مردم در این میان برجسته تر می شود که باید به ندای مقام معظم رهبری لبیک بگویند و با حرکت به سمت اقتصاد غیردولتی و رونق دادن به مشاغل خانگی ،کشاورزی،دامداری و تاسیس بنگاه های زودبازده تولیدی واژه تحریم را از ادبیات اقتصادی کشور حذف کنند.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک