آخرین اخبار

3. اسفند 1394 - 15:25   |   کد مطلب: 4854
آری مردی به دنیا آمد، مردی با جنون فرزانگی و تشویش، مردی که کَلگ را چونان یک شوالیه ی بی پروا، در رگ هایش به عنوان آخرین پناهگاه آموزش می داد.
پایگاه خبری کهگیلویه

پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، سمیه طالبی

 

 کهگیلویه، در میان موهایش به جای گل های سفید، گِل بود و خاشاک، در آینه وقتی نگاه می کرد، آنگاه که موهایش را بر شانه های سرزمینش می ریخت، به جای گل های یاس، فقر سرزمینش را جارو می زد و کَلگ بر سفره ها دستانش را دور گردن کاسه ماست حلقه می زد. 

 

چشمان کهگیلویه، به ژرفای درون خویش می نگریست و اشک چشمانش را، به پای چویل ها و آویشن ها می ریخت. کهگیلویه، شاعر بود و چشمه های تنگ پیرِ زالش را بر شانه های فقر راهی می کرد، در این هنگام و در حکومت بلامنازع ریواس، مردی به دنیا آمد، مردی که درد فقر را در تمامی رگ هایش احساس می کرد، به دنیا آمده در تلاقی عبور پازن ها و چشمه ها، آن جا که پوکه های فشنگ، شاعرانه از چشمان برنو بیرون می پرید و از کمری به کمر دیگر می رقصید و رقص، جاودانگی کوهستان بود. 

 

آری مردی به دنیا آمد، مردی با جنون فرزانگی و تشویش، مردی که کَلگ را چونان یک شوالیه ی بی پروا، در رگ هایش به عنوان آخرین پناهگاه آموزش می داد. 

 

این مرد بزرگ شد، چویل ها را در نور دید، تمام آویشن ها را در کوهستان شمارش کرد و رسالتش را بر گزید. رسالتی برای کمک به انسان ها، مبارزه با فقر، پیکار با دشمن و شهادت و عصیان. 

 

مردی که هیچ گاه، دشمن را بر نمی تابید، در تلاطم و عصیان بزرگ شده بود، گوش اش با صدای برنو آشنا بود و دیگر از صدای تفنگ نمی ترسید. 

 

این مرد عقلانیت را با جنون در هم آمیخت، یک جنون متعالی را و روزگار گذشت، چکمه ها برای لگد کوبی این خاک بر این سرزمین سرازیر شدند، اشک از چشمان پازن ها و آهو ها سرازیر شد، سکوت عظیمی بر کوهستان حاکم شد. این مرد جوانمردانه بر خط مقدم رفت، چرا که، برای اشک پازن ها احترام قائل بود و در زیر بمب های اشک آور، اشک های خویش را بر اشک های آهو ها و پازن ها ترجیح داد. 

 

  او جنگید و دشمن را بر سر جای خویش نشاند، زیرا که او مرد مبارزه بود و اینک مبارزه ای دیگر در راه است، مبارزه ای از جنس سازندگی و تحول و سرداری از دیار کوهستان و داغستان، از دیار بلوط و قنوت، سردار عدل هاشمی پور، فرزند دلاور این مرز و بوم.

 

  آری، گاهی انسان شاعرانه می جنگد، شاعرانه، انسان را یاری می کند و این مرد از جنس آن آدم هاست. از جنس مبارزه، از جنس عطوفت و جهاد، و اینک، ما با تمام وجود تو را بر گزیده ایم و ندایت را پاسخ گفته ایم و با رأی هایمان در روز 7 اسفند تو را یاری خواهیم کرد.

یادداشت: سمیه طالبی

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک