آخرین اخبار

24. مرداد 1394 - 16:21   |   کد مطلب: 2970
خروجی ائتلاف 4 چهره سرشناس سیاسی کشور قطعا انتخابات مجلس و ریاست جمهوری خواهد بود اما تشکیل این ائتلاف تا چه حد عملی و واقعی است؟
پایگاه خبری کهگیلویه
به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، با بررسی بعضی از همایش‌ها و جلسات می‌توان حضور بعضی از مهمانان و سخنرانان را مورد توجه و بررسی قرار داد، حضور برخی سیاسیون در کنار هم می‌تواند ذهن را به سمت احتمال ائتلاف آنان در آستانه برگزاری انتخابات متمایل کند.
 
ائتلاف زیر پوستی 4 چهره سرشناس سیاسی
 
دوازدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه
 
به عنوان مثال در همایشی با نام همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه که پنجشنبه 21 اسفندماه 93 با حضور حجت‌الاسلام ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد، هر دو در این مراسم به سخنرانی پرداختند. البته این ظاهر امر است چرا که شاید حضور ناطق در همایشی در آن مقطع زمانی چندان قابل توجه نبود اما پس از رخ دادن رویدادهای دیگر این شائبه را ایجاد می‌کند که قالیباف و ناطق برای یک کاسه کردن حرف‌ها و تعیین برنامه‌هایشان در این مراسم شرکت کردند و تلاش دارند طرفداران مشترکی را جذب کنند.

 
 
ائتلاف زیر پوستی 4 چهره سرشناس سیاسی
 
حضور ناطق در جلسه کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی
 
 
 
ناطق نوری علاوه براین، در یکی از جلسات کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی هم که در عصر  روز یکشنبه 6 اردیبهشت در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، حضور داشت و در آن به سخنرانی پرداخت. علی لاریجانی رئیس مجلس هم هفته بعد از آن، به دیدار اعضای کانون نمایندگان ادوار مجلس رفت و وی نیز به سخنرانی پرداخت. 
 
دیدار ناطق و لاریجانی طی یک هفته با اعضای کانون نمایندگان ادوار نشان می‌دهد که این دو برای مطرح کردن نظراتشان و شاید ایجاد ائتلافی زیرپوستی از طریق این کانون در این مراسم حضور به عمل آورده بودند. برخی‌ها معتقدند این دو در رابطه با انتخابات تلاشهایی هم کرده‌اند؛ البته این موضوع دور از ذهن هم نیست زیرا هر دو رابطه خوبی با یکدیگر دارند.
 
ائتلاف زیر پوستی 4 چهره سرشناس سیاسی
 
ضیافت افطاری محسن رضایی با حضور قالیباف
 
در وجه دیگر این ماجرا، محسن رضایی تاکید می‌کند که به بحث‌های انتخاباتی وارد نمی‌شود اما با توجه به شنیده‌ها در جلسات  مجمع، رضایی با ناطق نوری  ملاقات‌هایی داشته است و این دو، در این جلسات نقطه‌نظرات‌شان را رد و بدل کرده‌اند؛ نقطه اشتراک هر سه این دیدارها ناطق است که به عنوان یک حلقه رضایی، لاریجانی و قالیباف را به یکدیگر وصل می‌کند.
 
علاوه بر اینها گفته می‌شود قالیباف در ماه مبارک رمضان در ضیافت افطاری محسن رضایی شرکت کرده است که این حضور نشان از ارتباط فی مابین آنها است، البته قالیباف با علی لاریجانی رابطه بسیار خوبی دارد.

 
از شایعات تا واقعیات ائتلاف در پرده 4 چهره سرشناس سیاسی/ ائتلافی در پرده؛ 4چهره سرشناس سیاسی به چه می‌اندیشند؟
 


این ارتباطات می‌تواند به دو عرصه مجلس و ریاست جمهوری ختم شود، تا شایدیک نفر از این جمع برای ریاست جمهوری و یک نفر دیگر هم برای مجلس آماده شود، البته قطعا ناطق طبق آنچه خودش بر آن تاکید دارد، به صحنه انتخابات ریاست جمهوری نمی‌آید ولی بر اساس نظر بسیاری سیاسیون، بهترین گزینه برای مجلس ناطق خواهد بود. از طرفی دیگر بهترین گزینه برای جناح معتدل اصولگرا لاریجانی است زیرا یک بار در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته و رای نسبی دارد و مقبولیتی را به دست آورده است. قالیباف هم که از چهره های مقبول امروز جامعه است و محسن رضایی هم چندین بار برای حضور در راس دستگاه مدیریت اجرایی کشور تلاش کرده است.
 
این ائتلافی که شاید بتوان آن را "زیر پوستی" نام نهاد، خروجی‌اش انتخابات ریاست جمهوری و مجلس است؛ اما نهایتاً باید منتظر ماند و دید تصمیم 4 مرد عرصه سیاست ایران چه خواهد بود و به کجا خواهد انجامید.
 
گزارش از سمانه عیوضی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک