آخرین اخبار

27. آبان 1394 - 18:42   |   کد مطلب: 3913
هاشمی از چندماه گذشته فعالیت خود برای مجلس آتی را آغاز کرده است. شاه بیت اظهارات او «حضور فعال زنان »در مجلس بعدی است. گفته می شود او این اظهارات را برای مهیا کردن مسیر برای دختران خود انجام می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه برگزار خواهد شد، دروقع نزدیک به سه ماه دیگر تکلیف نمایندگان مجلس دهم نیز مشخص خواهد شد. اگرچه گروهها و جناح های سیاسی فراوانی در کشور وجود دارند، اما هنوز مباحث انتخاباتی در جامعه داغ نشده است. اعضای فعلی مجلس نیز در این روزها آخر با حضور در حوزه های انتخاباتی جدی تر از گذشته در میان مردم حضور می یابند.

 

حکایت انتخابات در تهران اما حکایت دیگری است. اگرچه مردم از ورود زودهنگام به مباحث انتخاباتی استقبال نمی کنند، اما روزنامه های جریان کارگزاران و اصلاحات با معرفی کاندیداهای خیالی و تعریف از خود فضاسازی های جعلی برای برخی وابستگان و نزدیکان به هاشمی رفسنجانی به تبلیغات پرداخته اند.

 

از چندی پیش هم تبلیغات برای زنان خانواده هاشمی برای حضور در انتخابات آغاز شده است. البته برخی لیست های منتشره از سوء استفاده از نام امام(ره) برای معرفی برخی از بستگان امام خمینی(ره) که هیچ نسبت تفکری با اندیشه های امام ندارند، خبر می دهد.

 

در روزهای اخیر  کانال شبکه اجتماعی تلگرام مجمع اصلاح‌طلبان، لیست پیشنهادی از بانوان نامزد انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه تهران را منتشر کرد. مجمع اصلاح‌طلبان در این باره نوشت: بنا بر شنیده ها لیست اولیه پیشنهادی بانوان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران به شرح ذیل است: نعیمه اشراقی، سهیلا جلودار زاده، الهه کولایی، فاطمه راکعی، فاطمه تندگویان، جمیله کدیور و... .

 

براساس این گزارش، پیش از این فاطمه راکعی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو جبهه منحله مشارکت در گفتگویی گفته بود:" در این برهه و در انتخابات پیش‌رو شعار جمعیت زنان نواندیش حضور 50 درصدی زنان در مجلس بوده است. در این زمینه نیز از ماه‌ها پیش با بزرگان اصلاحات وارد گفت‌وگو شدیم و با 30 درصد حضور زنان آن هم نه به عنوان سهمیه‌بندی موافقت شد

."

روز گذشته نیز روزنامه آرمان نام دیگری از نزدیکان امام را به عنوان کاندیدای انتخابات آتی مجلس در صفحه یک خود با گزارشی در این مورد منتشر کرد. روزنامه خانوادگی هاشمی رفسنجانی در این باره نوشت: «در خواست های زیادی به او برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات مجلس می شود و شاه بیت همه آنها تحقق اعتدال و میانه روی در مجلس آینده است. جوان است اما با این جوانی دریایی از تجربه در کول بار خود دارد . یادگار امام(ره) و فرزند آیت ا... شهاب الدین اشراقی است. او در سال های عمر خود فکرحضور در عرصه علنی سیاست را نداشت و می دانست مخالفان زیادی منتظر حضور او هستند تا به این بهانه به آرمان های امام راحل هجمه ببرند. »

 

سایت ها و خبرگزاری های اصلاح طلب نیز در روزهای گذشته آن قدر به این موضوع پرداخته اند تا اشراقی جوان در این باره با ذوق زدگی از کاندیداتوری خود بگوید.  در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در مورد وی وی درباره اعلام کاندیداتوری خود برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بزرگان سیاست، دانشجویان، تعدادی از طلاب و اهالی فرهنگ و رسانه از من درخواست کرده‌اند که برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کنم.ان‌شاء‌الله در زمان باقی مانده در این دو ماه جمع بندی می‌کنم و چنانچه به نتیجه‌ای برسم اعلام خواهم کرد.مرتضی اشراقی تا کنون در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده است و در حال حاضر ریاست کمیته انتصابات دانشگاه آزاد را عهده دار است

.

یک سایت خبری چندی پیش مدعی شد که «احتمال حضور مرتضی اشراقی در لیست منتسب به اعتدالیون و همچنین لیست کارگزاران، ائتلاف اصلاح طلبان و چند لیست متفرقه اصلاح طلبان وجود دارد.»

برخی از ناظران سیاسی حضور فعال برخی از بستگان خانوادگی امام خمینی(ره) در فضای انتخابات را از برنامه های هاشمی رفسنجانی برای انتخابات تلقی می کنند. هاشمی رفسنجانی در مراسم بزرگداشت همسرامام(ره) در بخشی از سخنانش با «علامه» نامیدن حسن خمینی اظهار داشت: «علامه حجت الاسلام و المسلمین حاج حسن آقا خمینی مجتهد نمونه ای است که با هوش بالا به خوبی مسایل را تحلیل می کند و درس خارج ایشان در قم مورد توجه است.»

 

بسیاری این خطاب را فراتر از یک عنوان ساده تلقی می کنند. هاشمی رفسنجانی همیشه در تلاش بوده تا با معرفی گزینه هایی که به او نزدیک هستند، تلاش انتخاباتی خود را تکمیل کند. محسن غرویان از نزدیکان دفتر هاشمی رفسنجانی که به خاطر مواضع به شدت حامیانه اش از هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد هم مسئولیت گرفته است، می گوید: آیت الله هاشمی از سید حسن آقا به عنوان علامه و استاد درس خارج حوزه یاد کردند و بیت حضرت امام و فرزندان حاج احمد اقا را تجلیل کردند. وی افزود: این سخنان باعث یک سری حساسیت ها و دلواپسی ها و متاسفانه عداوت و کینه هایی شده است

.

حال به نظر می رسد فاز جدید انتخاباتی هاشمی رفسنجانی مطرح کردن سید حسن خمینی و سنگر گرفتن پشت تابلوی بیت امام و نوه بنیانگذار انقلاب است تا به این وسیله، تصمیمات خود را عملی کند، اگرچه ممکن است در شرایط کنونی «علامه» گفتن وی به حسن خمینی مورد خوشایند وی و بسیاری از اصلاح طلبان باشد، اما به نظر نمی رسد سید حسن خمینی خود را در معرض رای مردم بگذارد

.

هاشمی از چندماه گذشته فعالیت خود برای مجلس آتی را آغاز کرده است. شاه بیت اظهارات او «حضور فعال زنان »در مجلس بعدی است. گفته می شود او این اظهارات را برای مهیا کردن مسیر برای دختران خود انجام می دهد.

 

هاشمی رفسنجانی نیز در اظهارات اخیر خود به نوعی تلاش دارد با ادعای حمایت از زنان برخی قوانین موجود را به چالش بکشد. رفتار عجیب هاشمی در به راه انداختن تلویحی کمپین فمنیستی بی‌ربط با برخی شایعات درباره کاندیداتوری دختر او در انتخابات مجلس آینده نیست به گونه‌ای که برخی رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به خاندان هاشمی، مدعی کاندیداتوری فاطمه هاشمی در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه تهران هستند. طی هفته‌های اخیر این شایعه بسیار جدی شد. از سوی دیگر تحرکات فاطمه هاشمی نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است

.

چندی پیش روزنامه آرمان روزنامه خانوادگی آقای هاشمی، عکس یک خود را به فاطمه هاشمی اختصاص داد و او را همردیف بی‌نظیر بوتو و ایندیرا گاندی قرار داده بود و به نوعی آنها را ادامه‌دهندگان راه پدرانشان دانسته بود! بر همین اساس به نظر می‌رسد توصیه‌های عجیب آقای هاشمی به زنان برای انتخاب خود در انتخابات، بی‌ارتباط با موضوع احتمال کاندیداتوری دختر او در انتخابات آتی تهران نیست!  البته رأی زنان به زنان از سوی دیگر اعضای خاندان نیز تبلیغ و ترویج می‌شود به گونه‌ای که فائزه هاشمی، دختر سابقه‌دار آقای هاشمی نیز اخیرا از اینکه اولویت زنان در انتخابات، کاندیداهای زن نیست، انتقاد کرده بود! او اواخر تیرماه امسال در مراسمی به میزبانی جمعیت زنان مسلمان نواندیش درباره رأی نیاوردن طرح سهمیه 30 درصدی زنان از مجلس گفت: «خودمان هم فکر می‌کردیم که چون آقای هاشمی به‌عنوان رئیس مجمع از این موضوع دفاع کرد حتما رأی خواهد آورد. ولی رأی نیاورد. با شرمندگی باید بگویم یکی از کسانی که رأی نداده، عموی من [محمد هاشمی] بوده است. اگر می‌دانستم ایشان رأی نمی‌دهد می‌رفتیم لابی می‌کردیم! دیشب متوجه شدم که یکی از آن 2 نفر عموی من محمد هاشمی بوده است.»

 

«فائزه هاشمی» همچنین گفته بود: «ما هروقت نزد آقای هاشمی می‌رویم و از وضعیت کشور گله می‌کنیم که چرا به خانم‌ها پست نمی‌دهید و چرا آنها را به بازی نمی‌گیرید؟ می‌گویند شما خودتان به خودتان رأی نمی‌دهید از بقیه چه انتظاری دارید؟ این حرف درستی است. نکته دیگر اینکه ما با آقایان در یکجا فعالیت می‌کنیم و حزب‌مان حزب زنانه نیست، باید به نوبت خودمان در احزابی که حضور داریم و در جمعیت‌ها و گروه‌ها، سعی کنیم نقش و سهم خانم‌ها را در آن تشکیلات حزبی در برنامه‌های حزبی و سطوح تصمیم‌گیری حزبی ارتقا دهیم. من تجربه‌ای در روزنامه زن داشتم. آنجا اعلام کرده بودیم تبلیغات تمام خانم‌های کاندیدا را در سراسر کشور رایگان چاپ می‌کنیم. چون بنیه اقتصادی آنها برای تبلیغات و کارهای انتخاباتی ضعیف است.»

 

منبع: سراج 24

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک