آخرین اخبار

18. مرداد 1394 - 9:57   |   کد مطلب: 2910
بر اساس آنچه که پیش از این حسن روحانی -رییس جمهور دوره یازدهم- اعلام کرده بود توسعه اقتصادی مهمترین برنامه بلندمدت دولت وی است اما با توجه به شرایط موجود، اصلی ترین هدف اقتصادی او طی دورۀ ٩٦-١٣٩٢ «بهبود معیشت مردم» خواهد بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا روحانی در مورد ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری این مسله را مهمترین دغدغه و نگرانی مردم دانسته و گفته بود: وقتی در جامعه ایرانی بیش از سه میلیون نفر بیکار و بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیروی متخصص فارغ‌التحصیل آماده کار وجود دارد نشان می‌دهد این مهمترین موضوع است از این رو راه حل این مساله بهبود شرایط محیط کسب و کار است که متاسفانه قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اما آیین‌نامه‌های اجرایی آن تصویب نشد و تا زمانی که این قانون اجرا و تصویب نشود راه حل اساسی برای این کار وجود نخواهد داشت به علاوه ما باید به آموزش نیروهای کار برای فرصتهای شغلی پایدار توجه کنیم.



بیکاری تنها مشکل اقتصادی نیست بلکه باعث مشکلات روانی و فساد اخلاقی نیز می شود از این رو اشتغال نیروی انسانی نه تنها یک هدف اساسی در اقتصاد بلکه یک ضرورت پر اهمیت در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.



متأسفانه نرخ بیکاری در کشور طی سال‌های گذشته با وجود مبالغ قابل توجهی (بیش از ٢١ هزار میلیارد تومان) که برای طرح‌های زودبازده پرداخت شده، افزایش یافته است. به‌طوری‌که طی سال‌های ١٣٩١-١٣٨٤ نرخ بیکاری از ١١.٥ درصد به ١٢.٢ درصد رسیده است و براساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران، در سال گذشته بیش از سه میلیون و ٥٦٠ هزار نفر از هموطنان بیکار هستند.



از این تعداد، ٧٦٨ هزار نفر دارای تحصیلات عالی هستند. بنابراین، با اشتغال این جمعیت بزرگ و سرمایه انسانی، نه تنها نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت بلکه ظرفیت بزرگی برای «رشد تولید ملی» فراهم می‌شود.



با توجه به اهمیت فراوان این موضوع، افزایش سطح اشتغال با سه راهبرد «انبساط در تقاضا»، «انقباض در عرضه» و «انعطاف در محیط و پرداخت بیمه بیکاری» در دستور کار "دولت تدبیر و امید" با اولویت ویژه قرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک