آخرین اخبار

21. خرداد 1394 - 13:19   |   کد مطلب: 1842
درصد زیادی از کالاهایی که در مراکز تجاری شهر دیده می‌شود دارای مارک‌های خارجی هستند و بازارها درگرو کالاهای چینی قرارگرفته‌اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، روز گذشته بود که شبکه اطلاع رسانی راه دانا خبری درباره هجمه کالاهای وارداتی به بازارهای شمال کشور منتشر کرد. اما گویا این مسئله فقط مختص بازارهای شمالی نبوده و در جنوب کشور نیز مراکز خرید اسیر کالاهای وارداتی شده اند.

در همین خصوص،پایگاه خبری  سپاس   نوشت: استان بوشهر یکی از استان‌های مرزی است که از دیرباز در عرصه صادرات و واردات کالاهای ایرانی و خارجی فعالیت داشته و توانسته در حوزه اقتصادی کشور نقش شایانی را ایفا کند.

این استان به دلیل اینکه بیشترین مرز آبی با حوزه خلیج‌فارس دارد روزانه کالاهای زیادی از بنادر و گمرکات این استان صادر و وارد کشور می‌شود و در اختیار مصرف‌کنندگان کالاها قرار می‌گیرد.

استان بوشهر نیز همانند استان‌های دیگر با توجه به نیاز اقدام به ساخت پاساژهای شیک و مراکز خریدهای زیادی کرده است که در این پاساژها بویی از کالاهای ایرانی به مشام نمی‌رسد.

درصد زیادی از کالاهایی که در این مراکز تجاری دیده می‌شود همه دارای مارک‌های خارجی هستند و فروشندگان بوشهری کمترین تمایل برای فروش کالاهای ایرانی داردند.

این در حالی است که مقام معظم رهبری در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین‌شده است، دولت را مکلف کردند به تسریع در عملیاتی کردن حمایت از تولیدات داخلی کرده‌اند .

با توجه به تأکیدات پی‌درپی مقام معظم رهبری در خصوص اینکه باید به سمت حمایت از تولیدکنندگان و تولیدات داخلی حرکت کند، اما انگار این فرمایشات به مذاق برخی از مسئولیت نظام خوش نیامده و تمایلی بر اجرایی کردن آن در شهرها ندارند.

این در حالی است که در مراکز خرید شهر و مکان‌های فروش اجناس ته لنجی کالاهای ایرانی کمتر دیده می‌شود و بازارها درگرو کالاهای چینی قرارگرفته‌اند.

کالاهای که امروز در بازارها مشاهده می‌کنیم اغلب چینی و یک‌بارمصرف هستند و درصورتی‌که دچار مشکل فنی شوند باید به فکر جایگزینی بهتر برای این کالا باشیم.

بسیاری از واردکنندگان کالاهای خارجی اجناس بنجل بازار چین را برای رقابت با بازار و تولیدکنندگان داخلی انتخاب کرده‌اند که مسئولین امر باید تدبیری در راستای حمایت از تولیدات داخلی را انجام دهند و قانونی در این خصوص به تصویب مجلس برسانند.

سجاد غلامی یکی از فروشندگان تلفن‌های همراه چینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی سپاس در خصوص فروش اجناس چینی اظهار داشت: بیشترین واردات تلفن‌های همراه از کشور چین است.

غلامی بابیان اینکه کیفیت و قیمت کالاهای ایرانی از اجناس چینی بهتر است، عنوان کرد: بسیاری از کالاهای چینی یک‌بارمصرف هستند و در صورت اینکه دچار مشکلی شوند غیرقابل تعمیر هستند.

این فروشنده بوشهری تصریح کرد: به دلیل اینکه فرهنگ‌سازی برای حمایت از تولیدات داخلی نشده است اجناس ایرانی در بازارهای داخلی هیچ جایگاهی ندارند.

گزارش: مبین شجاعی مقدم

انتهای پیام/ر

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک