آخرین اخبار

9. خرداد 1394 - 16:52   |   کد مطلب: 1659
مشاور توانیر و مجری برق روستایی کشور با بیان اینکه از ابتدای تاسیس شرکت توانیر 55 هزار و 700 روستا در ایران برق رسانی شده ، گفت:600 منطقه روستایی در کشور بی برق بوده و 106 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا برق رسانی شوند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، ولی الدین مصلحتی شربیانی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 580 منطقه روستایی در کشور کد روستایی ندارند که درصورت دریافت این کد برق دار خواهند شد.

 

 99.75 درصد روستاهای کشور برق دار شده اند

 

وی با بیان اینکه 99.75 درصد روستاهای کشور از نعمت برق برخوردار هستند، گفت:170 روستا نیز از طریق انرژی های نو در ایران برق دار شده اند.

 

مصلحتی شربیانی اظهار کرد: در سالهای قبل هدفگذاری شرکت توانیر برق رسانی به روستا های بالای 20 خانوار بود و این امر در سال 88 با عنوان پایان برق رسانی به روستاها جشن گرفته شد.

 

 وی برق دار شدن روستاهای زیر 20 خانوار و بالای 10 خانوار را از اولویت های این شرکت اعلام کرد و افزود: هم اینک تمام روستای بدون مشکل در ایران از نعمت برق برخوردار هستند.

 

 مصلحتی شربیانی عنوان کرد: 600 منطقه روستایی در کشور وجود دارد که به دلیل مشکلاتی نظیر نداشتن کد روستایی، معارضات اجتماعی و جاده ارتباطی برق دار نشده اند و از این تعداد رقم زیادی در مناطق شرق و جنوب کشور قرار دارند.

 

مشاورز توانیر و مجری برق رسانی روستایی کشور ابراز داشت: برای برق رسانی به مناطق عشایری کشور نیز تفاهم نامه ای با سازمان امور عشایر کشور امضا شده و در حال تدوین است.

 

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه نیروگاه های برقی 300 واتی که انرژی  آنها بوسیله خورشید تامین می شود و قابلیت شارژبا برق شهری را نیز دارند  در اختیار عشار کشور قرار داده خواهد شد.

 

 وی افزود: این نیروگاه ها برقی قابل حمل بوده و مشکلی برای نگهداری آنها وجود ندارد و در عین حال 3 تا 4 ساعت می توان با آنها تلویزیون تماشا کرد.

 

مصلحتی شربیانی در خصوص استفاده از انشعاب غیرمجاز برق در مناطق روستایی نیز گفت: استفاده غیر مجازاز انشعاب برق بیشتر در شهرها و حاشیه شهرها است و در مناطق روستایی تاکنون موردی گزارش نشده است.

 

برق دارشدن هشت منطقه روستایی بدون برق در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری

 

 هشت منطقه روستایی کهگیلویه وبویراحمد که تاکنون به دلیل فاصله زیاد شبکه، تعدادکم روستانشینان و نبود جاده مناسب برق دار نشده اند امسال از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

 

مصلحتی شربیانی هزینه هرکیلومتر برق رسانی در مناطق هموار را 30 میلیون تومان و در مناطق کوهستانی را تا 90 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تلاش می شود تا سال آینده روستای بدون برقی در کشور وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/200/و/آ

منبع: صبح زاگرس

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک