آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1394 - 11:04   |   کد مطلب: 1477
وجود بیش از هفت کارخانه تولید شن و ماسه کوهی در مناطق بکر و طبیعی شهرستان های بویراحمد و دنا و برداشت بی رویه صاحبان این کارخانه ها از تپه ها و کوه ها نماد بارز کوه خواری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، کوه خواری و تعرض به طبیعت در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرستان های بویراحمد و دنا این روزها به اندازه ای رواج پیدا کرده است که می توان صدای خردشدن سنگ ها برای تولید شن و ماسه کوهی را در منطقه دلی بجک ، دره چنار، معصوم آباد کریک و سایر مناطق شنید.

 

منطقه دلی بجک که از مناطق بکر شهرستان بویراحمد و در 35 کیلومتری این شهرستان واقع شده است به دلیل برداشت بی رویه کارخانه های تولید شن و ماسه کوهی به منطقه ای کچل و فاقد پوشش گیاهی و جنگل شده است.

 

  مقایسه منطقه دلی بجک با قبل از احداث کارخانه ها دل هر دوستدار طبیعتی را به درد می آورد و نبود مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد را برای رهگذران و گردشگرانی که از جاده سپیدار می گذرند نمایان می کند.

کارخانه های تولید شن و ماسه کوهی در دلی بجک ، معصوم آباد کریک در 27 کیلومتری یاسوج و دره چنار در 30 کیلومتری این شهر حال خوشی برای تپه های سرسبز و پوشیده از جنگلی که زبانزد عام و خاص بوده اند نگذاشته است.

 

به نظر می رسد با روندی که صاحبان این کارخانه ها درپیش گرفته اند و مجوزهایی که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد برای آنها صادر شده است تا چند سال دیگر هر گردشگری که از جاده های این استان بگذرد برای تفهیم بهتر موضوع کوه خواری به همسفران خود مناطقی که کارخانه ها تولید شن و ماسه در انها ایجاد شده است را مثال بزند.

 

 لازم است در سالی که مقام معظم رهبری نیز در مبارزه با کوه خواری و طبیعت خواری  و زمین خواره تاکید کرده اند مسئولان دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز بساط کارخانه های شن و ماسه کوهی که خیانت بزرگی به مردم و طبیعت این استان به شمار می رود را برچینند و به مکان هایی که از پوشش جنگلی برخوردارنیست و در معرض دید قرار ندارد انتقال دهند.

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک