آخرین اخبار

19. آذر 1394 - 13:26   |   کد مطلب: 4170
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: بسیج و سپاه استان در راستای طرح های عمرانی و اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشته که ماحصل آن افتتاح 34هزار متر مربع از پروژه عمرانی در دست اقدام این نهاد در زمینه های ورزشی،فرهنگی و محرومیت زدایی در سطح استان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه به نقل از  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سرتیپ پاسدار یدالله بوعلی در پخش زنده تلویزیونی که به مناسبت هفته بسیج از شبکه استانی دنا پخش شد به اهمیت بسیج از منظر معمار کبیر انقلاب برای کشور اشاره کرد و گفت:همانگونه که امام راحل فرمودند اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید.

 

تفکر بسیجی تفکری الهی است

 

وی اهداف بسیج را حفظ ارزشها وکمک به جامعه از سوی خود مردم دانست و افزود: رهبر انقلاب درباره اهمیت بسیج فرموده اند تا وقتی فرهنگ و تفکر بسیج وجود دارد ایران اسلامی پایدار خواهد ماند.

 

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد تفکر بسیجی را تفکری ژرف دانست و بیان کرد: اگر امروز نگاهی به مسائل منطقه ای و کشورهای همسایه داشته باشیم می بینیم که تفکر بسیجی که برگرفته از تفکر ایران اسلامی بوده باعث تشکیل گروههای مردمی برای دفاع از کیان و دستاوردهای آنان شده است که همه نشانه اهمیت این تفکر عظیم در حتی کشورهای همسایه است.

 

نقش مردم در تشکیل بسیج بی نظیر است

 

بوعلی اهمیت تشکیل بسیج را استفاده از ظرفیت خود مردم برای اجرای کارها و مأموریت ها یی نظیر پاسداری از ارزشها وآرمانها دانست و تصریح کرد: بسیج برگرفته از آحاد مردم و تمامی ظرفیت های جامعه بوده که نشان از دربرگیری این فرهنگ عظیم را می دهد.

 

وی با بیان اینکه هرکجا که بسیج وارد عرصه ای شده است برکت را به آن منطقه هدیه داده است،بیان کرد:بسیج یک تفکر مقدس است که همیشه در پی برطرف کردن مشکلات جامعه بوده است.

 

یکی از خصیصه های بارز بسیج دربرگیری جامعه است

 

فرمانده سپاه فتح استان یکی از خصیصه های بسیج را جامعیت این نهضت در بستر جامعه دانست و افزود: فعالیت بسیج فعالیت موازی و متقابل با ارگان ها و سازمان ها دیگر کشور عزیزمان نیست بلکه هرجا نیاز به کمک و همراهی باشد بسیج با هدف کمک و یاری وارد شده و خدمت رسانی می کند.

 

بوعلی به کارهای اجرایی بسیج در راستای فرهنگی، عمرانی ،جهادی و اجتماعی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بسیج استان در عرصه های فرهنگی قدم های بزرگی در راستای فرهنگ سازی و ایجاد نشاط کارهای فرهنگی در استان برداشته که می توان به برنامه های قرآنی،ایجاد تفرجگاه های تعالی بخش،نشست های روشنفکری و ...اشاره کرد.

 

رویکرد جدید بسیج در راستای فرهنگ قرآنی

 

وی به طرح جدید سپاه و بسیج در راستای فرهنگ حفظ و قرائت قرآن در جامعه اشاره کرد و گفت: در این طرح که برای اولین بار در استان اجرا شده هرساله آموزش بیش از 1500 قاری وحافظ لحاظ خواهد شدکه در حال حاضر 952قاری در این برنامه آموزش دیده اند.

 

برگزاری 450یادواره شهداء در سالجاری

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد در ادامه به برگزاری یادواره های شهداء در جهت انتقال اندیشه ها و ارزشهای رزمندگان دفاع مقدس به جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف متعالی بسیج زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء در بستر جامعه بوده که در این زمینه ستاد کنگره شهدای دفاع مقدس را با نوآوری جدیدی راه اندازی کردیم.

 

وی به برگزاری یادواره های شهداء در استان اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست که در این زمینه در سالجاری بیش از 450یادواره شهداء در سطح استان، حوزه ها و پایگاههای مقاومت در کل استان برگزار شده که نشان از اهمیت این موضوع را می رساند.

 

اعزام 17هزار دانش آموز و دانشجو به اردوهای راهیان نور

 

بوعلی در ادامه به اعزام دانش آموزان و دانشجویان در راستای اردوهای راهیان نور اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از اهداف بسیج در اعزام دانش آموزان و دانشجویان به اردوهای راهیان نور حس نوعدوستی نسل جدید با ارزشهای دفاع مقدس بوده که در سالجاری 17هزار اعزام دانش آموزان و دانشجویان را به مناطق عملیاتی جنوب داشته ایم.

 

افتتاح 34هزار مترمربع پروژه عمرانی در هفته بسیج

 

وی به اهداف بسیج در راستای محرومیت زدایی و اقتصادی مقاومتی اشاره کرد و گفت: بسیج در راستای عمرانی و اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشته که ماحصل آن افتتاح 34هزار متر مربع از پروژه عمرانی در دست اقدام این نهاد در زمینه های ورزشی،فرهنگی و محرومیت زدایی در سطح استان بوده است.

 

فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه در حال حاضر در سند چشم انداز برنامه پنجم توسعه، سپاه و بسیح استان قدم های راسخی برداشته است، افزود: بسیج در رویکرد عمرانی قدم های خوبی برداشته که با تکمیل و به بهره برداری رسیدن تمامی پروژه های عمرانی این نهاد اعم از سوله های ورزشی، صالحین و پایگاههای مقاومت، ضمن این که جلوتر از زمانبندی برنامه پنج ساله ششم ، اقدامات خود را انجام داده استف کم و کاست های استان در بحث ورزشی را نیز تکمیل خواهد کرد.

 

بوعلی با بیان اینکه در اجرای برنامه های عمرانی و اقتصاد مقاومتی جزء استانهای برتر شناخته شده ایم، بیان کرد: هدف بسیج کمک به جامعه ورفع مشکلات مردم است که در این زمینه شاهد موفقیت های دوچندان هستیم.

 

انتهای پیام/ر/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک