آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1394 - 15:12   |   کد مطلب: 1422
سئول بخش تحقیقات انتقال خون فرانسه:
تحریم‌ها هیچ اثری بر پزشکی ایران نداشت
مسئول بخش تحقیقات انتقال خون فرانسه گفت: تحریم‌ها هیچ اثری بر پزشکی ایران نداشت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، سوزان حجت‌عصاری ظهر امروز در حاشیه کنگره بین‌المللی خون در یاسوج که با حضور جمعی از متخصصین داخلی و خارجی برگزار شد، اظهار کرد: کسی در دنیا نیست که پزشکی ایران را نشناسد چراکه پزشکی ایران در دنیا سرآمد است.

 

 

وی با بیان اینکه در کشور فرانسه برای پزشکی ایران احترام خاصی قائل هستند و پزشکان ایرانی را از حاذق‌ترین پزشکان دنیا می‌شناسند، تصریح کرد: به همین خاطر جامعه پزشکی ایران باید قدر خود را بداند.

 

حجت‌عصاری در ادامه اظهارات خود پیرامون پیشرفت‌هایی که تاکنون پزشکی ایران داشته است، تصریح کرد: کمتر شنیده‌ام که پزشکان ایرانی در کار خود اشتباه داشته باشند و کمتر پیش آمده که در تشخیص‌ها اشتباه کنند.

 

این پزشک ایرانی مقیم فرانسه با بیان برخی از نقاط قوت و ضعف در پزشکی ایران گفت: برای مثال در زمینه دارویی ایران و صنعت داروسازی آن از بهترین‌ها به شمار می‌روند و برای مصرف دارو اکثرا از داروهای ایرانی استفاده می‌کنم.

 

حجت‌عصاری افزود: هیچ فرقی میان داروی ایرانی و مشابه خارجی آن نمی‌بینم و حتی در برخی موارد داروی ایرانی بسیار بهتر از نوع خارجی آن بوده و همه این‌ها نشان می‌دهد که تحریم‌ها اثری بر صنعت داروسازی در ایران نداشته است.

 

وی به برخی از مشکلات نیز اشاره کرد و گفت: صف‌های طولانی پشت در پزشکان هم خود یکی از معضلاتی است که موجب می‌شود پزشک نتوانند به خوبی وضعیت بیمار را در ایران مورد بررسی قرار دهد.

 

حجت‌عصاری طرح پزشک خانواده را نیز طرحی خوب در ایران دانست و گفت: برای این کار حتما به فرهنگ‌سازی نیاز است تا مردم به آن اعتماد کنند.

 

 وی در ادامه به نوع همکاری که میان پزشکان ایرانی در فرانسه وجود دارد اشاره کرد و با بیان اینکه پزشکان ایرانی مقیم فرانسه در سه نسل طبقه‌بندی می‌شوند گفت: ارتباط خوبی میان این سه نسل وجود دارد.

 

مسئول بخش تحقیقات انتقال خون فرانسه افزود: اخیرا یک انجمن کمک‌رسانی و همیاری میان پزشکان ایرانی و فرانسوی تأسیس کرده‌ایم.

 

منبع : فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک