آخرین اخبار

17. ارديبهشت 1394 - 14:05   |   کد مطلب: 1386
مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار اولیه گازرسانی به قلعه‌رئیسی و دیشموک 300 میلیارد ریال است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، هوشنگ صیدالی امروز با بیان اینکه مشکل گازرسانی به دیشموک و قلعه‌رئیسی حل می‌شود، گفت: مردم منطقه چاروسا و دیشموک سال‌های زیادی است که برای گرم کردن خانه‌های خود راهی جز قطع کردن درختان بلوط ندارند.

 

وی افزود: سال گذشته برای گازرسانی به بخش‌های قلعه‌رئیسی و دیشموک شهرستان کهگیلویه با روستاهای اقماری آنها گروه مشاور طرح‌هایی تهیه اما با بررسی‌های انجام گرفته، گازرسانی به این بخش‌ها از لحاظ فنی و مهندسی دارای مشکلاتی بود.

 

مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سخت‌گذر و کوهستانی بودن منطقه مهمترین مشکلات پیش‌ روی گازرسانی به بخش‌های قلعه‌رئیسی، دیشموک و روستاهای اقماری است که با سفر معاون وزیر نفت به این مناطق مشکل گاز‌رسانی به این مناطق بررسی شد و با جلسه‌ای که چند روز گذشته با مدیرعامل گاز کشور داشتیم گازرسانی به این مناطق حل شد و گازرسانی از طریق لوله‌کشی در مسیر جاده دهدشت به قلعه‌رئیسی صورت می‌گیرد.

 

وی یادآور شد: مردم قلعه‌رئیسی و دیشموک دیگر نگران گازرسانی نباشند و امیدواریم که در طرح گازرسانی با شرکت گاز همکاری کنند.

 

صیدالی اظهار کرد: در فاز اول دو شهر دیشموک و قلعه‌رئیسی گازرسانی و در فاز دوم روستاهای پرجمعیت در این بخش‌ها گاز‌رسانی خواهند شد.

 

مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرایط برای گازرسانی از طریق لوله‌کشی از مسیر جدید بسیار سخت بود، تاکید کرد: کار گازرسانی به این دو منطقه را از طریق لوله‌کشی از مسیر دهدشت انجام خواهیم داد.

 

صیدالی با اظهار امیدواری از اینکه در ماه جاری عملیات اجرایی گازرسانی به بخش‌های دیشموک و قلعه‌رئیسی شهرستان کهگیلویه آغاز شود، یادآور شد: با گازرسانی به این بخش‌ها، شاهد رفع مشکلات کنونی در حوزه درختان جنگلی و نگرانی‌های مردم منطقه خواهیم بود.

 

وی با تشریح نحوه گازرسانی به بخش‌های دیشموک و کهگیلویه در شهرستان کهگیلویه، یادآورشد: کار گازرسانی به این بخش‌ها به‌دلیل طولانی بودن مسیر بسیار سخت و طاقت فرساست اما دولت تصمیم دارد این آرزوی دیرینه مردم را برآورده کند.



مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتبار اولیه برای آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به بخش‌های عنوان شده 300 میلیارد ریال است اما تا زمان تکمیل این پروژه مهم نیاز به اعتبارات کلان می‌باشد.



صیدالی، نحوه واگذاری پروژه گازرسانی به بخش‌های دیشموک و قلعه‌رئیسی شهرستان کهگیلویه به پیمانکاران را فاز به فاز ذکر و خاطرنشان کرد: شش کیلومتر اول این پروژه با لوله 12 اینچ آغاز و 47 کیلومتر دیگر با لوله 10 اینچ کار خواهد شد.



وی گفت: 18 کیلومتر مابقی پروژه نیز که تا بخش دیشموک ادامه خواهد یافت از لوله هشت و شش اینچ استفاده می‌شود که در مجموع، طول پروژه 73 کیلومتر است.



مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد افزود: خط اصلی گازرسانی به بخش‌های دیشموک و قلعه‌رئیسی خط 42 اینچ و در مجاورت روستای طولیان دهدشت تغذیه می‌شود.



صیدالی از برخی دستگاههای اجرایی و شرکت‌های خدماتی کهگیلویه و بویراحمد خواست شرکت گاز استان را در تکمیل پروژه گازرسانی به بخش‌های دیشموک و قلعه‌رئیسی یاری دهند.

وی گفت: نیازمند همراهی تنگاتنگ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این ارتباط هستیم.

منبع:فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک