آخرین اخبار

5. شهريور 1394 - 16:25   |   کد مطلب: 3107
تبلیغ و ترویج فرهنگ غربی با شیوه های گوناگون معضلی است که در جامعه عواقب سوئی را برجای می گذارد این روزها در گذر از جلوی برخی مغازه های استان کهگیلویه و بویراحمد به راحتی می توان تصاویر برهنه ای از مانکن هایی را مشاهده کرد که دختران جوان و بانوان را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، استان کهگیلویه و بویراحمد که به دلیل بافت قومی قبیله ای و عشیره ای در مقایسه با سایر نقاط در زمینه برخی موضوعات فرهنگی و اجتماعی کمتر مورد هجوم قرار می گرفت در شرایط کنونی با گسترش تبلیغات ماهواره ای و شبکه های اجتماعی دستخوش تحولات و نابهنجاری های فراوانی شده است.

 

 

در حالی که حیا، عفت و حجاب در کنار فرهنگ اصیل از خصوصیات بارز مردم کهگیلویه وبویراحمد در طول تاریخ به شمار می رود اما به خوبی می توان مشاهده کرد که در جامعه امروزی شرایط این استان با گذشته بسیار متفاوت است به گونه ای که فرهنگ و ابتذال غربی به نوعی در بازار نیز رسوخ کرده و برخی مغازه داران و فروشندگان این بار کلاه گیس های چینی بر سرمانکن های برهنه ای قرار می دهند تا نظر دختران جوان و بانوان کهگیلویه و بویراحمدی را به سوی خود جلب کنند.

 

 کلاه گیس های چینی در حالی پشت ویترین مغازه داران یاسوجی خودنمایی می کند که خواسته یا ناخواسته دختران جوانی که از هجوم فرهنگ مبتذل غرب آگاهی چندانی ندارند را به دام می اندازد تا با گذاشتن این موهای مصنوعی وارداتی بر سرخود در شهر قدم بزنند و ترویج دهنده فرهنگی باشند که با فرهنگ غنی و اصیل کهگیلویه وبویراحمد هیچگونه سنخیت و همخوانی ندارد.

 

 هر عدد کلاه گیس های چینی و غربی بسته به نوع رنگ مو در حالی در مغازه های کهگیلویه و بویراحمد 70 تا 80 هزارتومان به فروش می رسد که در چگونگی عرضه آن به مشتری هیچگونه نظارتی از سوی دستگاه های مربوطه انجام نمی شود و امروزه پشت ویترین مغازه ها به طور انبوه بر سر مانکن های برهنه خودنمایی می کنند.

 

گرچه برخی از بانوان استفاده از کلاه گیس در مراسمات شادی و عروسی را دلیل برای موجهه نشان کار خود برمی شمارند اما به راستی در مراسمی که افراد نامحرم زیادی نیز دعوت شده اند و با نگاه های شیطانی در کمین نشسته اند می توان چنین برداشتی را موجهه تلقی کرد.

 

 ترویج اینگونه کالاهای وارداتی دنیای غرب به گونه ای برنامه ریزی شده انجام می شود تا علاوه بر ضربه زدن به بنیان خانواده ها گسترش فرهنگ بی حجابی و بی عفتی را نیز در جامعه به دنبال داشته باشد.

 

 

پخش برنامه های ماهواره ای و گسترش شبکه های اجتماعی در کنار سایر وسایل ارتباط جمعی امروزه یکی از معضلات اساسی در کمین نوجوانان و جوانان  دختر و پسر کهگیلویه و بویراحمدی است که نتایج الگوگیری از این برنامه های هدفمند دشمنان را به خوبی می توان در سطح شهرها و جامعه مشاهده کرد.

 

 به نظر می رسد مسئولان نظارتی و فرهنگی استان باید با جدیت و تلاش بیشتری از ترویج فرهنگ مبتذل غرب در جامعه جلوگیری کنند و با ارایه برنامه های جامع و کاربردی در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی گام بردارند.

 

رواج بدحجابی و بی عفتی در استان نگران کننده است

 

موضوع ترویج بی حجابی با محصولات غربی تنها منحصر به برخی مغازه دارن نیست بلکه این ترویج و تبلیغ در جامعه خود را نشان داده است.

 

 

بی حجابی در کهگیلویه و بویراحمد در حالی است که نماینده ولی فقیه در استان مرداد امسال در اولین همایش مردمی رویکرد تحولات استان و آسیب‌شناسی اجتماعی سران و ایلات عشایر با انتقاد شدید از رواج بدحجابی در برخی از مراکز اصلی شهرهای استان گفت: شاید به نسبت سایر شهرهای کشور تعداد بدحجاب های ما کمتر باشد اما باید بپذیریم که رشد بدحجابی در استان ما شدت بسیار زیادی گرفته که اینها همه نشانه از بین رفتن آن غیرت ملی و ایلی است.

 

صحبت از بدحجابی پیدا بودن مو و بزک کردن نیست

آیت الله سید شرف الدین ملک‌حسینی با انتقاد صریح از برخی بدعت های نادرست که به نام مدرینیته و به روز شدن در بین جوانان رسوخ پیدا کرده و آنان را به بیراهه کشانده است، اشاره کرد و افزود:در گذشته کسی نمی‌توانست روسری و یا لباس زن لر را ببیند و امروز هم باید مانند گذشته باشیم و همان غیرت دینی و عشایری خود را حفظ کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از بدحجابی می‌شود تنها غرض پیدا بودن یک یا دو تار مو نیست،اظهار کرد: بلکه صحبت از رفتارهای بسیار سخیف از سوی پسران و دختران است که امروز در تله دشمن گیر افتاده اند و به نام مدرنیته شدن آخرت خودشان را می فروشند، که در این زمینه باید در خانواده‌ها مواظب رفتار فرزندان خود باشیم همچنان که در گذشته عشایر ما به فرزندان خود درس پاکی می‌آموختند.

 

البته می توان به صراحت گفت که برخی بی حجابی ها و بی عفتی هایی که در جامعه امروز شکل می گیرد ناشی از نادیده گرفتن فرهنگ بیگانه ای است که به نرمی در بطن جامعه رسوخ پیدا می کند و به علت بی توجهی خانواده ها و مسئولان آسیب های اجتماعی زیادی را به خود به دنبال دارد.

 

حال از متولیان امر انتظار می رود که با شناسایی فروشندگان و مغازه دارانی که محصولات غربی را به شیوه هایی غلطی برای فروش در انظار عمومی قرار می دهند برخورد قانونی کنند تا از تبلیغ و ترویج فرهنگ مبتذل غرب که باعث بی بندباری و نابهنجاری در جامعه می شود جلوگیری شود.

 

تصاویر زیر مربوط به عرضه کلاه گیس های چینی در یاسوج است.

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک