آخرین اخبار

1. ارديبهشت 1394 - 22:08   |   کد مطلب: 1230
از سوی رئیس مرکز بهداشتی قلعه‌رئیسی:
برنامه‌های هفته سلامت در قلعه‌رئیسی اعلام شد
رئیس مرکز بهداشتی درمانی قلعه‌رئیسی به تشریح برنامه‌های هفته سلامت در قلعه‌رئیسی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، صاحب نعمت‌الهی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هفته سلامت فرصتی را فراهم می‌کند تا در جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در جهت ارتقای سلامت و تبیین اهمیت سلامت، تلاش بیشتری داشته باشیم.

 

رئیس مرکز بهداشتی درمانی قلعه‌رئیسی با بیان اینکه هفته سلامت بهترین فرصت برای شناساندن هرچه بیشتر برنامه‌های تحول نظام سلامت به آحاد جامعه است، بیان کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های هفته سلامت جلب توجه مردم به بحث سلامت به‌ویژه تغذیه، ورزش و شیوه زندگی سالم و کنترل فشار خون است. 

 

وی افزود: برای انسان تغذیه و انتخاب غذا بیش از هر موجود زنده‌ای اهمیت پیدا می‌کند چراکه تغذیه صحیح پدیده رشد را برای آدمی فراهم می‌سازد و باعث سلامت جسم و روان فرد و در نتیجه جامعه می‌شود.

 

نعمت‌الهی تصریح کرد: امروزه مصرف غذاهای آماده و افزودنی‌های مضر در جهت تغییر شیوه عادات غذایی افراد تهدیدی برای سلامت محسوب شده که باید با فرهنگ‌سازی خطرها و عواقب این مهم را یادآور شویم.

 

رئیس مرکز بهداشتی درمانی قلعه‌رئیسی با بیان اینکه هفته سلامت امسال با عنوان «ایمنی غذایی از مزرعه تا سفره» نامیده شده است، خاطرنشان کرد: مقوله امنیت غذایی تنها در تولید مزرعه مهم نیست، بلکه چرخه حمل و فرآوری و توزیع نیز به عنوان بخشی مهم در این مسئله مورد بحث است.

 

نعمت‌الهی به اجرا شدن طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از بهترین طرح‌های دولت بوده که باعث کاهش هزینه‌های درمانی و بیمارستانی مردم شده است، خوشبختانه با اجرای آن رضایتمندی بالای مردم به دست آمده است.

 

رئیس مرکز بهداشتی درمان قلعه‌رئیسی بیان کرد: این طرح از جامع‌ترین و بهترین طرح‌های دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان است.

 

وی افزود: با اجرای این طرح گام بلندی در حوزه سلامت و دسترسی آسان بیماران به دارو به خصوص بیماران صعب‌العلاج و رفع دغدغه‌های مردم برداشته شد.

 

نعمت‌الهی با بیان اینکه بحث بهداشت و سلامت جزء اولویت‌های دولت تدبیر و امید است، خاطر‌نشان کرد: جامعه زمانی پیشرفت می‌کند که مردمی شاداب، بانشاط و سالم داشته باشد و تأمین سلامت افراد جامعه وظیفه اهالی بهداشت و درمان است. 

 

رئیس مرکز بهداشتی درمان قلعه‌رئیسی تصریح کرد: خدمت کردن به مردم در نظام اسلامی از وظایف بزرگی است که خداوند به عهده ما گذاشت و ما امیدواریم که با همت و تلاش مردم و مسئولان بتوانیم خدمات خوبی را به مردم قلعه‌رئیسی انجام دهیم.

 

نعمت‌الهی از راه‌اندازی رادیولوژی چاروسا خبر داد و گفت: رادیولوژی چاروسا از امروز به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم است و می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

رئیس مرکز بهداشتی درمان قلعه‌رئیسی با تقدیر از رئیس شبکه درمان شهرستان کهگیلویه در راه‌اندازی این دستگاه، افزود: مردم چاروسا و دیشموک از امروز به جای اینکه مسافت زیادی را برای استفاده از رادیولوژی به شهر دهدشت سفر کنند رادیولوژی قلعه‌رئیسی کاملاً آماده خدمات‌رسانی است.

 

وی اجرا شدن برنامه‌های هفته سلامت را در جهت افزایش سلامت فردی و اجتماعی مثبت ارزیابی کرد و گفت: نواختن زنگ سلامت، استقرار کمپین سلامت در پارک‌ها و فضای سبز، پاکسازی سطح شهر، غبارروبی گلزار شهدا، اعزام تیم پزشکی به روستاها، برپایی چادر سلامت در ادارات و پارک شهر، دیدار با امام جمعه و دیدار با خانواده شهدا از مهمترین برنامه‌های هفته سلامت چاروسا است.

 

وی از تمامی ادارات خواست که همکاری خوبی با مرکز بهداشت و درمان در خصوص هفته سلامت داشته باشند.

 

انتهای پیام:

منبع: فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک