آخرین اخبار

31. فروردين 1394 - 14:03   |   کد مطلب: 1221
نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان کهگیلویه ویژه اعتکاف با حضور مسئولین این شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، به منظور بررسی مسائل پیرامون نحوه برگزاری مراسم اعتکاف امسال نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان بوشهر ویژه اعتکاف در سالن شماره ۳ استانداری بوشهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام  سید محمد حسینی طلب مسئول نمايندگي تبليغات اسلامي شهرستان کهگیلویه یکشنبه ۳۰ فروردین ۹۴ در جلسه فوق گفت:اگرچه اعتکاف یک مسئله فردی است که افراد خودشان تصمیم می گیرند که در مراسم شرکت کنند و ۳ روز معتکف شوند ولی امروز در جامعه اسلامی ما اعتکاف یک امر اجتماعی محسوب شده ویک مانور معنوی در جامعه اسلامی است.

 

وی در ادامه گفت: بیشتر افرادی که در اعتکاف شرکت می‌کنند جوانان و نوجوانان هستند که این نشان دهنده این است که لایه های درونی جامعه ما استحکام معنوی دارند.

 

حسینی طلب افزود: دشمن از طریق ماهواره و اینترنت سعی می‌کند تا باورها و اعتقادات مردم را خدشه دار کند و سبک زندگی مردم را تغییر دهد. اما حضور پرشور مردم در مراسم اعتکاف و دیگر مراسم نظیرآن باعث می‌شود تا ایران اسلامی همچنان در صحنه ها پایدار و استوار و از مسائل معنوی استقبال کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: راههای خود سازی در جامعه ما تقویت امور معنوی همچون اعتکاف است. مانور جمعی در اجتماع برای این است که بگوییم مردم نسبت به ارزش و فرهنگ هایشان معتقد هستند.

 

مسئول نمايندگي تبليغات اسلامي شهرستان کهگیلویه ادامه داد: باید مسئله اعتکاف را طوری اطلاع‌رسانی کنیم که جوانان و نوجوانان مشتاق به این امر معنوی باشند،وظیفه ما هماهنگی و وظیفه مسئولین امر برنامه ریزی در همه جوانب اعم از غذا، تأمین امکانات و تجهیزات مساجد، امکانات سرویس بهداشتی،حمام،آب آشامیدنی و...باید پیگیری جدی شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک