آخرین اخبار

23. خرداد 1394 - 15:17   |   کد مطلب: 1876
اينجاست كه احداث بستر درماني در ديشموك هم مثل بحث گازرساني، شهرستاني، احداث سد بالياب و راه‌اندازي معدن نيترات ليراب از طرف مسئولان شهرستان و استان جز وعده و وعيد‌هاي بي‌پايه و اساس، چيزي نصيب اين بخش نشده است.
ديشموك

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، بخش ديشموك با مشكلاتي زيادي از جمله كمبود فضاي فيزيكي مركز بهداشت رنج مي‌برد، احداث بستر درماني حدقل 10 تخت خوابي موضوعي بود كه از سال‌ها پيش در درستور كار دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه‌و بويراحمد قرار داشت و تا هم اكنون تحقق نيافت.

 

 در چند سال گذشته، به‌ويژه در خبري كه در 1392/07/22 در سايت‌ها و خبرگزاري‌ها منتشر شد و در آن زمان، سيدحسام الدين نبوي‌زاده رئيس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه وبويراحمد را برعهده داشت، قول‌هايي مبني بر احداث بستر درماني در ديشموك داده شد.

در اين خبر آمده است كه قرار شد با مشخص شدن زمين در ديشموك، بستر درماني احداث شود.

 

نبوي زاده گفت: در صورت حل شدن مشكل زمين، بستر درماني در اين شهر احداث مي‌شود.

 

براي مشاهده متن كامل مصاحبه دكتر نبوي‌زاده (اينجا) كليك كنيد.

 

بر اساس مصاحبه رئيس شوراي شهر ديشموك زمين اهدا شد ولي خبري از تخصيص بودجه و احداث بستر درماني در ديشموك همچنان وجود ندارد و اين قصه سر بحث دراز دارد.

در بهمن 92 و در حاشيه سفر نماينده ولي فقيه به ديشموك بر اساس گفته‌هاي حسن اميريان در گفتگو با خبرنگاران كه مصاحبه وي هم اكنون وجود دارد، اظهار كرد: در ديدار با نماينه ولي فقيه عنوان شد كه زمين مورد نظر براي احداث بستر درماني محيا شد و منتظر تخصيص بودجه از سوي مسئولان استان هستيم.

حسن اميريان رئيس شوراي شهر ديشموك با اشاره به اهداء چهار هزار متر مربع زمین از سوی آقایان "سیف الله رجبی –صدرالله برزکار وشمس الله برزکار " برای ساخت بستر درمانی شهر دیشموک ادامه داد : از استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواستار تخصیص بودجه به این طرح براي بهره برداری بستر درمانی  شدیم .

 

براي مشاهده مصاحبه حسن اميريان (اينجا) كليك كنيد.

 

و اما هم اكنون مشخص شد كه احداث بستر درماني در كار نيست و قول‌هاي مسئولان ذي‌زبط در اين خصوص، فقط صحبت خالي بود و خبري از عملي شدن آن نيست.

 

در ادامه پيگيري‌هاي پايگاه اطلاع‌رساني كهگيلويه، سيد هاشم طاعتي رئيس مركز بهداشت و درمان شهرستان كهگيلويه عصر امروز در گفتگوي تلفني با خبرنگار اين پايگاه اظهار كرد: اصلاً چنين بحثي وجود ندارد و احداث بستر درماني در ديشموك نه وابسته به زمين و نه در گرو تخصيص بودجه است، بلكه براي  احداث بستر درماني از سوي وزارت علوم كشور هيچ نامه‌، بودجه و يا برنامه‌اي به ما اعلام نشد.

اينجاست كه سريال احداث بستر درماني در ديشموك هم مثل بحث گازرساني، شهرستاني، احداث سد بالياب و راه‌اندازي معدن نيترات ليراب در نزد مسئولان شهرستان و استان جز وعده و وعيد‌هاي بي‌پايه و اساس، چيزي نصيب بخش ديشموك نشده است.

 

بخشي كه هم‌اكنون داراي يك مركز بهداشت با فضاي بسيار اندك به طوري كه بعضي مواقع به دليل كمبود فضا و مراجعه چند بيمار، اين مركز قادر به پذيرش آنها نيست كه اين امر نارضايتي مردم را به دنبال دارد.

 

مركز بهداشتي كه ميزان مراجعه از تمام روستاها به آن بسيار بالا است و روزانه با مراجعه ده‌ها بيمار روبرو است.

 

براي تهيه گزارش از كمبود فضاي فيزيكي مركز بهداشت و درمان ديشموك به اين مركز مراجعه كرديم كه با صحنه‌هايي روبرو شديم كه تصاوير آنها را در زير مشاهده مي‌كنيد.

همانطور كه در اين تصاوير مشاهده مي‌كنيد به دليل كمبود فضاي فيزيكي، مراجعين يا بيرون از سالن انتظار در هواي آزاد نشسته‌اند و يا هر كدام  مجبور هستند در گوشه‌ و كناري دنبال جايي براي استراحت بگردند كه متاسفانه مشكلاتي را براي بيماران به وجود مي‌آورد.

در حياط اين مركز هم همانطور كه مشاهده مي‌كنيد علاوه بر كمبود فضاي فيزيكي، وسائط نقليه به ويژه موتور سوران بدون توجه به اين كه نبايد به اين مكان واردشوند، وارد مي‌شوند كه اين امر هم خود باعث اشغال بيش از حد محوطه و آزار و اذيت بيمارن خواهد شد.

چند نفر از مراجعين در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني كهگيلويه اظهار كردند: ما كمي بيمار بوديم كه به اين مركز مراجعه كرديم ولي هم اكنون كه اينجا هستيم بيش از اينكه درد ناشي از بيماري‌ ما را اذيت كند، مشكلات ناشي از كمبود فضاي اين مركز ما را به ستوه آورده است.

چندروز پيش هم دكتر رضا چمن رئيس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني كهگيلويه اظهار كرد: صحبت‌هايي مبني بر احداث بستر درماني در ديشموك وجود دارد كه چنين موضوعي صحت ندارد و در كل از وزارت علوم پزشكي كشور چنين امري براي ما تعريف نشد.

پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه: (روز از نوع و روزي از نوع) چند وقتي بود كه خبر از احداث بستر درماني با فضاي بيشتر براي ديشموك وجود داشت، ولي همانطور كه هم اكنون مشاهده مي‌فرماييد همه چيز بيشتر به وعده و وعيد نزديك بود تا احداث بستر درماني، حالا بايد منتظر بمانيم و ببينيم تا كي فرجي گشوده مي‌شود و اين معضل بزرگ از سوي مسئولان حل خواهد شد؟!

 

انتهاي پيام:و/آ

********************

گزارش و عكس: وحيد آهنگ

********************

دیدگاه‌ها

همین فضایی که هست چرابایدمسولین درمانگاه پیازبکارندتوش؟

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک