آخرین اخبار

27. تير 1401 - 13:17   |   کد مطلب: 10748
معاون دانشکده شهید محلاتی در گفتگو با این پایگاه خبری
ولایت فقیه، استمرار تبعیت از غدیر است
خشنودی گفت: پیام غدیر در زمان حاضر، اطاعت از ولایت فقیه است و اگر به هر میزان که از اصل ولایت فقیه جدا شویم به همان نسبت از امیرالمومنین (ع) و پیام غدیر جدا افتاده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ معاون دانشکده شهید محلاتی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با تبریک عید بزرگ امامت و ولایت، عید غدیر خم با اشاره به اینکه واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت‌سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت  گفت: در این واقعه، پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساند؛ مأموریتی که انجام آن به منزله رساندن پیام رسالت حضرت محمد (ص) بود و کوتاهی در مورد آن باعث از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‌شد.

 

 

 

حجت‌الاسلام دکتر هادی خشنودی اشاره به اینکه روز عید غدیر بالاتر از هر عیدی است افزود: روز امامت و ولایت باید زنده نگه داشته شود چرا که این روز با هیچ روز دیگری قابل مقایسه نیست.

 

 

 

وی شناخت عظمت دین را را در گرو شناخت عظمت غدیر دانست و تصریح کرد: قداست دین اسلام با ولایت علی(ع) کامل شد و این عید تداوم راه ولایت و امامت و امتداد طریق انبیاست.

 

 

 

خشنودی ادامه داد: به امر خداوند متعال این امر مهم توسط پیامبر اعظم (ص) به دستان با کفایت حضرت علی (ع) سپرده شد تا زمین بی‌حجت نماند و بشریت، همواره از نعمت ولایت بهره‌مند باشد.

 

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه ، واقعه غدیر را سند معتبر حقانیت مذهب مقدس تشیع دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ولایت، ناب ترین مفهومی است که می تواند ضمن تحکیم مبانی حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام، نفیِ جدایی دین از سیاست را به اثبات برساند.

 

 

 

خشنودی در بخش دیگری از سخنانش به نقش ولایت فقیه در دوران غیبت اشاره و اضافه کرد: حضرت محمد (ص) در رخداد غدیر بیان کردند که زمام امور در جامعه شیعی با راهبری ولی فقیه است.

 

 

 

این کارشناس مذهبی ابراز داشت : ولی فقیه، رهبر جامعه اسلامی در عصر غیبت و دارنده مقام فتوا، قضاوت و حکومت است و بدون وی جامعه دچار حاکمان غاصب و جائر و عدم رعایت موازین دینی می‌شود.

 

 

 

خشنودی در پایان واقعه غدیر را حامل تعیین کننده‌ ترین مساله دین مبین اسلام یعنی ولایت پذیری عنوان کرد و گفت: پیام غدیر در زمان حاضر، اطاعت از ولایت فقیه است و اگر به هر میزان که از اصل ولایت فقیه جدا شویم به همان نسبت از امیرالمومنین (ع) و پیام غدیر جدا افتاده‌ایم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک