آخرین اخبار

21. تير 1400 - 13:01   |   کد مطلب: 9914
با شروع فصل گرما و شروع آتش سوزی های زیاد در مراتع و جنگل های گچساران، نیروهای بسیجی مثل همیشه در خط مقدم مبازه با این حریق های گسترده حاضر شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه؛ این روزها شاهد آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع شهرستان گچساران هستیم ،آتش سوزی هایی که به قول کارشناسان بیش از ۹۰ درصد آن در عرصه‌های منابع طبیعی، دارای عامل انسانی با بی احتیاطی و سهل انگاری است.

 

آتش سوزی که از شامگاه پنجشنبه در ارتفاعات نارک گچساران آغاز شده بود، پس از سه روز تلاش نیروهای امدادی دوباره اوج گرفته و جنگل های بلوط این منطقه را با بی رحمی تمام می بلعد.

 

هرچندکارشناسان علت این آتش سوزی را خطای انسانی می دانند که در این راستا و با درخواست ستاد بحران شهرستان، نیروهای بسیجی ناحیه مقاومت سپاه گچساران همچون همیشه در همان دقایق اولیه شروع آتش سوزی به این منطقه مرتفع و صعب العبور اعزام شدند.

 

اما در این میان، نقش نیروهای بسیجی در مهار این آتش سوزی های گسترده، مثال زدنی است. جهادگرانی که هر زمان و در هر موردی، مشکلی برای مردم پیش بیاید، در سریع ترین زمان ممکن، با اخلاص و تمام توان در صحنه حاضر می شوند و بدون هیچگونه چشمداشتی، صادقانه هم خدمت می کنند.

 

سرهنگ باقر پسنده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به آمادگی کامل نیروهای بسیجی برای مقابله با آتش سوزی ها گفت: آتش سوزی ها عموما در ارتفاعات و مناطق صعب العبور این شهرستان اتفاق می افتد، اگرچه نهادهای مسئول در مهار آتش سوزی ها حضوری فعال دارند، اما مجموعه سپاه و بسیج شهرستان نیز با استفاده از تجهیزات اطفای حریق به کمک سایر دستگاه های اجرایی می روند.

 

وی ضمن اشاره به حضور فعال گروه های جهادی بسیج در مهار آتش سوزی ها افزود: به طور روزانه بین 80 تا 100نیروی جهادی بسیجی در قالب دسته های سازمان یافته در مهار آتش سوزی های این شهرستان نقش آفرینی می کنند، بنابراین در راستای ماموریت سپاه و بسیج در بحث بحران ها و حوادث غیرمترقبه جهادگران بسیجی در خط مقدم این حوادث حضور دارند.

 

 

 

پسنده افزود: در راستای این ماموریت ها و در هر کجای استان که نیاز بوده، بسیجیان مثل سایر عرصه های دیگر(سیل،زلزله،آتش سوزی و...) در کمک رسانی به مردم، امداد و نجات و امنیتی، حضور فعال داشته و همیشه هم پای کار بوده اند.

 

با این تفاسیر باید گفت که فرهنگ بسیجی بسیاری از کار‌های محال و غیر ممکن را ممکن کرده است چرا که نیروی بسیج در همه عرصه‌ها خالصانه پای کار است، بسیجیان گچساران این روزها هم بی سر و صدا و بی ادعا وسط معرکه اند. آنهم معرکه نبرد با آتش!.

 

در ادامه ویدئو و تصاویری از این نبرد را شاهد باشید!

 

                                  

دانلود

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک