آخرین اخبار

14. بهمن 1397 - 19:00   |   کد مطلب: 8841
اهالی روستای بی بی زلیخایی بخش سوق از وجود نعمت گاز محروم هستند و همچنان به روش قدیمی و با استفاده از نعمت های طبیعی گذران زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ شهرستان کهگیلویه از قدمت بالایی برخوردار است و گواه آن وجود آثار باستانی است که طبق گزارش کارشناسان از دوره های صفویه تا کنون برجای مانده است.

 
برخی از این آثار باستانی به علت بی توجهی مسؤلین و زیاده خواهی های برخی افراد سودجو و سارقین و مخربین آثار باستانی تخریب شده است، این در حالی است که می توان با توجه بیشتر نسبت به این‌ منابع و آثار در صنعت گردشگری پیشرفت ویژه ای کرد و حتی تا حدودی میتوان در زمینه های اقتصادی و گردشگری و به روش های درست و قانونمند از آن ها بهره برد.
 
 
 
 
روستای زیبای بی بی زلیخایی یکی از روستاهای شهرستان کهگیلویه از توابع بخش سوق است که در این فصل سرسبزی و طراوت آن هر بیننده ای را به خود جذب میکند. 
 
 
 
ناگفته نماند که در بخشی از روستا اثر تاریخی مربوط به دوره پیش از تاریخ وجود دارد، این محوطه تاریخی از توابع شهرستان کهگیلویه در فهرست آثار ملی کشور نیز ثبت شده است.
 
 
بی بی زلیخایی مربوط به دوره نوسنگی است و در شهرستان کهگیلویه واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۳۴۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 
 
نکته جالب توجه و حائز اهمیت این است که اهالی روستای بی بی زلیخایی بخش سوق از وجود نعمت گاز محروم هستند و همچنان به روش قدیمی و با استفاده از نعمت های طبیعی گذران زندگی می کنند.
 
 
رزمجو بخشداربخش سوق در گفتگو با خبرنگار کهگیلویه گفت: طبق پیگیری های صورت گرفته با مدیر عامل شرکت گاز استان و مسئولین استانی و طبق قولی که دادند قرار شد تا سال ۹۸ گاز رسانی به روستای بیبی زلیخایی و روستای برم سبز از پایگاه گاز لیر صورت گیرد.
 
 
 
در ادامه تصاویر مربوط به این روستا آمده است؛
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک