آخرین اخبار

3. آبان 1394 - 0:10   |   کد مطلب: 3729
پس از گذشت قرن ها از نهضت بزرگ عاشورا ،مردم ولایت مدار وشهید پرور سرفاریاب نیز با حضور پرشکوه در هیئات مذهبی وتجمع در مکان برگزاری عاشورای حسینی، نشان دادند که همچنان عظمت آن واقعه بزرگ بر صفحه دل‌ها و دفتر تاریخ جاودانه می‌درخشد و ارادت مردم هر سال نسبت به سرورشان پررنگ‌ تر از قبل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،، پس از گذشت قرن ها از نهضت بزرگ عاشورا ،مردم ولایت مدار وشهید پرور سرفاریاب نیز با حضور پرشکوه در هیئات مذهبی وتجمع در مکان برگزاری عاشورای حسینی، نشان دادند که همچنان عظمت آن واقعه بزرگ بر صفحه دل‌ها و دفتر تاریخ جاودانه می‌درخشد و ارادت مردم هر سال نسبت به سرورشان پررنگ‌ تر از قبل می‌شود.

 

امام جمعه سرفاریاب نیز ضمن تشکر وقدر دانی از حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم،با تشریح واقعه کربلا گفت: پس از رحلت نبی اکرم(ص) گروهی که هنوز به اصل ایمان واسلام پی نبرده بودند واسلام را سد راه تحقق منافع مادی ودنیوی خود می پنداشتند برای مقابله با دین پیامبر دست به ولایت ستیزی ،دین ستیزی وعدالت ستیزی زدند تا ندای اسلام را برای همیشه تاریخ خاموش کنند اما قیام امام حسین(ع) واندک یاران راستین ووفادارش با عث ترویخ وگسترش پایدار وتاریخی دین مبین اسلام شد.

 

سخنران مراسم عاشورای حسینی در ادامه سخنان خود افزود:چراغ و نور هدایت و کشتی نجات حسینی، عینیت نمی یابد مگر این که جامعه الگوی فکری و رفتاری امام حسین علیه السلام و رنگ حسینی به خود بگیرد وحضور پرشور مردم در این مراسم نیز در این مراسم خودجوش، تبلور واقعی این شور وشعور است.

 

حجت الاسلام پژمان افزود:عزادارن حسینی باید دین داری، شعور ومعرفت علمی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا مورد رضایت حق تعالی قرار گیرد.

 

عزادارن پس از مراسم عزاداری وسوگواری وروضه خوانی، نماز ظهر عاشورا رابه امامت حجت الاسلام سید عبد الهادی تقوی اقامه کردند.

 

گزارش و عکس: سید ظفر طاعتی

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک