آخرین اخبار

27. تير 1394 - 23:07   |   کد مطلب: 2565
امام جمعه ديشموك اقامه نماز باشکوه عید سعید فطر را سجده شکر انسان مومن به خاطر توفیق یک ماه بندگی خالصانه در ماه رمضان توصیف کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر روزی است که مومنان بعد از یک ماه عبادت و بندگی در چنین روزی باید فطریه خود و خانواده را بپردازند.

 

وی گفت: در چنین روزی مومنان به شکرانه یک ماه عبادت و به پاس یک ماه روزه‌داری و مهمانی با خدا بودن به اقامه نماز عید فطر بپردازد تا جایی که پیامبر (ص) می‌فرماید هرگاه ماه شوال فرا می‌رسد منادی از آسمان ندا می‌دهد بشتابید به سوی جایگاه، جهت دریافت جایزه، که بهترین جایزه خواندن قنوت نماز عید فطر است.

 

خطیب نماز عید سعید فطر دیشموک گفت: با اشاره به این که در عید فطر نباید از رسیدگی به وضع نیازمندان و نیز انجام صله رحم غافل شویم، خاطرنشان کرد: همه مومنین و مومنات در روز عید فطر با دادن زکات فطره به یاد فقرا و مسمندان می افتند و به این وسیله بلا و رنج ها را از خود دور می کنند.

 

حجت الاسلام محمودي اصل در ادامه يادآورشد برگزاری نماز عید وی همچنین یادآور شد: همچنین در نماز عید و به خصوص خطبه های پس از آن ، با خدای خود عهد می بندند که همچنان خود را مزین به گوهر تقوا و ایمان نگاه دارند و معنویت به دست آمده به برکت رمضان را در ماه های دیگر تداوم ببخشند.

 

 ايشان افزود، عيد فطر در سرتاسر ایران اسلامی و همچنین کلیه کشورهای مسلمان ، یک مانور وحدت و دین داری به شمار می رود که خود دارای آثار و برکات متعددی است.

 

وی در ادامه: عید فطر را، موسم سپاس و تشکر از خدای متعال دانست که یک ماه توفیق بندگی و روزه داری را به انسان عطا کرد تا او بتواند با تاثیرگرفتن از برکات ماه ضیافت الهی، هر چه بیشتر در وادی خودشناسی و خداشناسی حرکت کرده و به مرز سعادت برسد.

  .

 

محمودی‌اصل گفت: روز عید سعید فطر روز استغفار است ما باید طلب استغفار کنیم تا خدا ما را بیامرزد، روز عید فطر روز کنار گذاشتن کدورت‌ها است روز آشتی با خدا و خلق خدا است.

 

حجت الاسلام محمودي اصل امام جمعه ديشموك تاكيد كرد: در این روز حضرت علی (ع) سفارش کرد به خلق و امت خود مخصوصا بازاریان که مبادا کم‌فروشی داشته باشند و گران‌فروشی نکنند.و گفت روز عید سعید فطر روز پایان عبادت نیست بلکه شروع عبادت و راز و نیاز با خداوند است.

 

انتهاي پيام/

عكس: آهنگ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک