آخرین اخبار

6. بهمن 1398 - 11:21   |   کد مطلب: 9282
سفالت کردن جاده و گاز کشی و.... این دست مسائل وظیفه نمایندگان نیست! نمایندگان باید ناظر بر عدالتِ توزیع باشد نه مجری طرح ها!

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ امسال هم مانند دوره های قبل انتخابات ،شاهد ثبت نام متقاضیان زیادی در سطح منطقه و استان بودیم،با این وجود معیار و ملاک برای انتخاب در اذهان عامه مردم هر گزینه ای هست به جز شایسته سالاری کاندیداها با طرح شعارها و وعده های ناممکن توقعات نابجا را نهادینه می کنند.

سو استفاده از نگاه بسیط و تک بعدی مردم در بسیاری از دوره های انتخاباتی موجب انتخاب نمایندگانی شد که به معنای کلمه خسارت محض بودند و این دومینوی فضاحت ماحصل  نگاه قوم گراییِ محض به مسائل و نظر تبخترِ مآبانه و فئودالیِ کاندیدای منتخب به مردم است.

ما مردم باید درک کنیم،مجلس و نمایندگان آن قرار نیست در یک مهمانی طایفه ای نماینده طایفه ما باشد،قانون گذاری اصولی،معقول و بر اساس نظرات کارشناسی و نظارت بر حسن اجرای این قوانین وظیفه اصلی نمایندگانی است که بعضا برای دریافت بلیط دور دوم و حتی ششم نمایندگی خود از مردم حوزه انتخابیه وارد بازی های رسانه ای و پوپولیستی می شوند.
 
آسفالت کردن جاده و گاز کشی و.... این دست مسائل وظیفه نمایندگان نیست! نمایندگان باید ناظر بر عدالتِ توزیع باشد نه مجری طرح ها!
اصل تفکیک قوا،وظایف نماینده مجلس را از فرماندار و استاندار بعنوان عالی ترین مقام اجرایی شهرستان واستان مجزا می سازد وتداخل این اختیارات و وظایف موجب هرج و مرج است.
 
نتیجه این فرهنگ منحطِ قوم گراییِ رادیکال،واپس گرایی منطقه ای در طول نزدیک به ٣٠ سال است. منطقه ای که می توانست به یکی از قطب های منحصر به فرد کشاورزی،گردشگری تبدیل شود،از کثرت مهاجرت شهر ارواح شده است.
 
امیرالمومنین علیه السلام در خطبه 192نهج البلاغه ضمن مذمتِ تعصب،شیطان را منشاء تعصب و امام متعصبین می داند و می فرماید:زنهار!زنهار! از پیروی و اطاعت بزرگترها و روءسایتان بر حذر باشید همانها که به واسطه موقعیت خود تکبر می فروشند.
همانها که خویشتن را بالاتر از نسب خود می شمارند وکارهای نادرست را به خدا نسبت می دهند و به انکار نعمتهای خدا برخاستند تا به قضایش ستیز کنند و نعمتهایش را نادیده گیرند،آنها پی و بنیان تعصب وستون و ارکان فتنه وفساد وشمشیرهای تفاخر جاهلیت اند.
 
همچنین پیامبراکرم صلی الله علیه وآله و سلم می فرماید:هرکسی در دلش به اندازه دانه ای خردل از عصبیت(تعصب قبیله ای)باشد خداوند او را در روز قیامت همراه اعراب زمان جاهلیت محشور می کند(وسائل الشیعه،ج 15باب57).با استناد به خطبه و روایت مذکور می توان به راحتی فهمید که طایفه گرایی ناسیونالیستی در تضاد با ارزشهای دینی بوده و ذبحِ حق به خاطر قومیت عملی غیر انسانی است، زیرا آنکه عملش نتواند او را به جایی برساند حسب و نسبش نیزاو را به جایی نخواهد رساند.
 
یادداشت: سید عبدالله فاطمی امجد
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک