آخرین اخبار

25. بهمن 1393 - 14:14   |   کد مطلب: 410
استفاده از نام "زاگرس" برای استان می تواند این فرصت را به برندی جهانی تبدیل کرده تا موجب توسعه و رونق اقتصادی استان و بهبود وضعیت معیشت مردم شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه به نقل از صبح زاگرس یادداشت زیر مربوط به یکی از مخاطبان این پایگاه خبری است که در زیر می خوانید؛

 

در شرایطی که نام طویل و دشوار "کهگیلویه و بویراحمد" هم به لحاظ نوشتاری و هم از نظر آوایی و تلفظ مشکل، سالهاست که به عنوان یک نقطه ضعف استان از مطرح شدن نام استان در مجالس و مجامع جلوگیری  می کند، و حتی تشابه ظاهری آن به چهارمحال و بختیاری باعث بروز اشتباه در تفکیک این دو استان حتی در میان مدیران عالی کشور می شود، هر چه جلوتر می رویم این نقطه ضعف باعث تحمیل زیان های بیشتر در توسعه استان میشود.

 

هر تولید کننده کالا یا ارائه دهنده یک خدمت، همه تلاش خود را می کند تا نامی را برای محصول خود انتخاب کند که بازار پسند و تأثیر گذار باشد و به اقبال عموم به محصول کمک نماید. کیفیت بالای یک محصول به همراه نام مناسب و نحوه مطلوب ارائه محصول منجر به اقبال پایدار به آن می شود و در نتیجه یک "برند" شکل می گیرید.

 

 اگر محصولی کیفیت ممتازی داشته باشد و همه مراحل تولید و عرضه کالای مورد نظر به خوبی انجام شود اما نام محصول، نامی ثقیل و یا ضعیف باشد، همه تلاشها برای " برندسازی" درباره آن محصول،  بی نتیجه خواهد ماند.

 

استان چهارفصل " کهگیلویه و بویراحمد " دارای پیشینه تاریخی غنی و طبیعت باشکوه و فرهنگی فاخر است و نام این استان هم  منطبق بر پیشینه تاریخی غرور آفرینش انتخاب شده است. این استان دارای پتانسیل عظیمی در توسعه صنعت گردشگری به ویژه در حوزه اکوتوریسم می باشد.

 

جاذبه های طبیعی و تاریخی و فرهنگی این استان، در آینده نزدیک، خیل عظیم گردشگران را از همه جای جهان به خود جذب خواهد کرد و با استفاده مناسب از این ظرفیت انتظار ایجاد اشتغال و کسب درآمد بسیار بالا دور از ذهن نیست.

 

قرار گرفتن استان در محدوده رشته کوههای زاگرس، به همراه سبک زندگی روستایی و عشایری و فرهنگ خاص سنتی مردم این منطقه، فرصت خوبی را در توسعه اکوتوریسم فراهم آورده است.

 

استفاده از نام "زاگرس" برای استان می تواند این فرصت را به برندی جهانی تبدیل کرده تا موجب توسعه و رونق اقتصادی استان و بهبود وضعیت معیشت مردم شود.

 

ناگفته پیداست، گزینش نام زاگرس، شرط لازم  و نه کافی در این برندسازی است و برای تحقق این امر، تلاشهای زیاد دیگری نیز باید صورت پذیرد. تلاشهایی که با نام فعلی استان، نتیجه ضعیف تری را نهایتاً در پی خواهد داشت.

 

همه انسانها و اقوام و ملتها، در طول تاریخ برای پیشرفت و توسعه، اقدمات و تصمیمات سرنوشت سازی را رقم زده اند، ما نیز می توانیم به دور از همه تعصبات، این تصمیم را عملی سازیم تا با عزم جدید در مسیر توسعه و آبادانی استانمان گام برداریم.

 

در این راه نگرش و تدبیر روحانیت معظم استان، و همراهی ایشان می تواند راهگشا باشد. روحانیتی که منویات فقه  متعالی، پویا و بالنده شیعی را در برنامه های خود دنبال می کند.

 

در پایان باید گفت آسیب های ناشی از نام فعلی استان را در چندین حوزه می توان بررسی کرد. لیکن این نوشتار صرفاً در حوزه برندسازی گردشگری این مقوله را مورد نظر قرارداده است.

 

منبع : سفیر دنا

انتهای پیام/س/و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک