آخرین اخبار

21. تير 1394 - 15:34   |   کد مطلب: 2429
حجاب و عفاف همچون صدفي براي مرواريد، نمونه بارز انسانيت، فرهيختگي، زينت، پوشش مطابق با دستورات قرآن، حفظ دامن از آلودگي‌ها و ستوني محكم براي دين اسلام ضروري است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، مالك آهنگ در يادداشتي به مناسبت روز عفاف و حجاب نوشت:حجاب و عفاف همچون صدفي براي مرواريد، همانند تپش قلب و  تندرستي انسان، به تعبير آب براي ادامه حيات، نمونه بارز انسانيت، تكامل، فرهيختگي، زينت، پوشش مطابق با دستورات قرآن، حفظ دامن از آلودگي‌ها و ستوني محكم براي دين اسلام است.

 

فراموش نكنيد كه حجاب شامل چشم،  گفتار  و  رفتار است.حجاب به معنا پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه خواهد شد.

 

حجاب به عنوان يک خواسته فطري است که  محدود به اسلام نیست،خالق بشر که بر تماي اسرار و رموز آفرينش، عالم خبير است، زيبايي، امنيت، رشد و تعالي انسان‌ها به‌ويژه زن را در عفاف و حجاب دانسته است، آيات نوراني قرآن کريم ضرورت  اين حکم الهي را به نحو مطلوب تبيين کرده است، مسأله حجاب که یک دستور دینی است از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

 

این مسأله ازآن جهت که خطابش با زنان است، به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد، به همه افراد جامعه مربوط می شود.

 

رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش آفرین است، بلكه باعث حفظ ارزش هاي انساني، جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، کاهش چشمگير مفاسد فردي و اجتماعي، آرامش و پايداري نهاد مقدس خانواده و استيفاي نيروي کار در سطح جامعه است.

 

از آن جا که اين موضوع نقش بارزي درکاهش آسیب اجتماعی دارد سعي شده با رويکرد به جايگاه نهاد خانواده نقش آن در پايداري اجتماع ارائه گردد.

 

  روايات، احاديث و نوشته كتاب قرآن دليل محكمي براي اثبات اين امر موثر در زندگي روزمره است

همانطوري كه حضرت محمد (ص) چند روز بعد از ازدواج حضرت علي (ع) و دخت مكرمشان فاطمه (س) فرمودند: علي جان، بهتر است شما كارهاي بيرون خانه را برعهده بگيري و دخترم كارهاي داخل خانه را . البته اين سخن باعث خوشحالي حضرت فاطمه (س) شد.فرمود ، خدا مي داند چقدر خوشحالم از اينكه رسول خدا مرا از روبه رو شدن با نامحرم بي نياز ساخت.

 

و در قرآن آمده: ((( يا ايها النبي، قل لازواجک و بنائک و نساء المؤمنين يدنين عليهنّّ من جلابيبهنّ ذلک ادني ان يعرفن فلا يؤذين و کان الله غفوراً رحيماً؛ اي پيامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسري هاي بلند بر خود بيفکنند، اين عمل مناسب تر است، تا (به عفت و پاکدامني) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند و خداوند آمرزنده ي مهربان است»    (سوره احزاب، آيه 59)))

 

(پس خواهرم حجابت برادرم نگاهت) اين جمله بيانگر اين است كه حداقل  از مونث و مذكر علي الخصوص قشر جوانان در ايران اسلامي انتظار مي‌رود نگذارند نقشه هاي شوم دشمنان قسم خورده، همان منتفذين امر عمل موذيانه و افكار پليد آنان كه سياستي متبحرانه و زيركا نه مي باشد در جامعه گسترش پيدا كند.

 

تاثيرات عفاف و حجاب در شخص و جامعه :

- افزايش اعتماد در جامعه دربين مردم نسبت به همديگر

- ازبين رفتن آثار و علائم منفي در جامعه و شخص

- تثبيت پاكدامني ،استحكام پايه هاي خانواده ، تبعيت خالصانه از دين

- تداوم استقلال وامنيت ،قداست،صداقت،اقتدارملي

- ايجاد روحيه زيستي ،آرامش روحي و فكري شخص در جامعه

- استقلال طلبي،آزاديخواهي، كفر ستيزي ، غلبه بر ماديات، عدالت خواهي و گسترش سبك زندگي اسلامي

- سلامت نسل جديد جامعه

- حفظ عفت زن و جلوگيري از فساد و ناهنجاري

 

در پايان، خواهران و برادران !!!

با اراده مستحكم و استوار خويش اجازه ندهيد ستوني را كه جوانان براي آن 8 سال به رهبري معمار عظيم الشان، مساعدت مراجع عظام و روحانيت معظم بناء شده به همين سادگي و استفاده ابزاري از شما همچنين گسترش وسايل ارتباطي منفي vا به اهداف شوم خود برسند.

 

جامعه ما امروز نيازمند آرامش و سكينه است، مردم مؤمن و متدين ايران اسلامي نياز مبرم دارند آرامش و امنيت را در زندگي روزمره خويش گسترش دهند. زيرا چنين رواجي  و تبعيت از چنين اعمالي (حجاب و عفاف) طمانينه و وقار هرچه بيشتر را درشخص ايجاد ميكند، ذكر خدا را كه دلها رشد مي دهد، انسان را از غفلت وغرور دور ميكند و باعث مي شود كه هيجان هاي سياسي ما را از ياد خدا غافل نكند.

 

اللهم عجل لوليك الفرج

انتهاي پيام:

نگارنده يادداشت: مالك آهنگ كارشناسي االهيات و معارف اسلامي

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک