آخرین اخبار

15. ارديبهشت 1394 - 14:15   |   کد مطلب: 1366
رئیس بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحقیر همدیگر برای خوش داشت دیگران، جنگیدن برای هیچ و پوچ، ورود در نکبت سیاست بازی، عزل و نصب بر اساس چپ و راست بودن، خودزنی و نادیده انگاشتن داشته های خود از جمله مسائلی است که استان به آن دچار است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، نور محمد علی پور رئیس بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد سه شنبه شب در آیین گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از استادان دانشگاه یاسوج با بیان این که یکی از دغدغه های ما همدلی و هم زبانی است،افزود: منظور از همدلی و هم زبانی عدم تفکر و بیان آرائ نیست بلکه باقی نماندن در چنگال نحس سیاست بازی است.

 

وی درد استان را نبود همدلی و هم زبانی عنوان کرد و ادامه داد: باند بازی، بومی گرایی و اقلیم گرایی نباید به عنوان شاخص مدنظر باشد بلکه دل و زبان باید براساس مصالح مشترک قرار بگیرد.

 

علی پورتصریح کرد:استادان دانشگاه برای حل معضلات موجود در استان همکاری داشته باشند و در کلاس های درس روشنگری کرده و دانشجویان که مدیران آینده را توجیح کنند که اگر ما اشتباه کردیم آن ها دیگر اشتباهات را تکرار نکنند.

 

 سرپرست دانشگاه یاسوج نیز در این آیین ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام علی(ع) گفت: ایجاد حلقه مشاوره در دانشگاه یاسوج از اولویت ها است.

 

محمد رضا رحیمی افزود:هدف از حلقه مشاوره این است که دانشگاه به سمتی پیش برود که نقدها تبدیل به راهکار شوند و از نظر علمی در سال های آینده ارتقا پیدا کند.

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز دراین مراسم ضمن گرامیداشت هفته معلم گفت: استادان و معلمان شخصیت هایی هستند که جامعه با وجود آن ها زنده است

 

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود:هیچ ملت، کتاب و شریعتی به اندازه اسلام در حوزه علم سخن نگفته است.

 

وی در ادامه به الزامات علم اشاره کرد و گفت:زندگی دادن به شخص،دوری از تکبر و غرور و بصیرت از جمله الزامات علم است.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:اگر شتاب علم از دانش بیشتر شود،این علم به علمی تبدیل می شود که جوامع امروز شدیدترین ظلم ها را به بشر می کنند.

 

وی علم آموزی برای تزکیه دورن، جامعه، خدا و قرار گرفتن در مسیری که خودش و خدا باشد را از بایستگی های عالم برشمرد و بیان کرد:غرور و تکبر،متعهد نبودن در برابر جامعه، احساس نازپروردگی، احساس نکردن کاستی در خود از نا بایستگی های عالم است.

 

ملک حسینی تأکید کرد:در صورتی که عالمی به  نتیجه علم و دانش توجه نکند نتیجه ای جز سهل انگاری و جفاکاری برایش به وجود نخواهد آمد و چنین کسانی از عملش نفعی نمی برد.

 

در پایان مراسم از از استادان دانشگاه یاسوج در رشته های مختلف تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ ز.ح/200

تصاویر تکمیلی: 
منبع: صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک