آخرین اخبار

13. تير 1394 - 19:37   |   کد مطلب: 2301
مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ جهانی در حالی انجام می‌گیرد که احتمال حصول توافق بیش از هر زمان دیگری است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،

 

یادداشت: سید روح اله احمدی (دانشجوی کارشناسی علوم سیاسی)

در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، ناو آمریکایی وینسنس، یک فروند هواپیمای مسافربری ‏ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه ۲۹۰ سرنشین آن را به شهادت رساند، این خبری بود که در زمان خودش با بهت فراوان از سوی رسانه‏ های جهان منتشر شد.

 

بر اساس گزارش‏‌های تکمیل شده بعدی مشخص شد که در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‌‏ریزی شده ۶۵۵، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، به دلیل شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس سقوط کرد و تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. ۱۱۸ نفر از این مسافران بی‏‌گناه، زن و کودک بودند.

 

همچنین ۲۰ هندی، یک ایتالیایی، شش پاکستانی، سیزده نفر تبعه امارات و شش یوگسلاو نیز در میان مسافران هواپیما بودند.

 

بلافاصله پس از این جنایت هولناک، مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک فروند هواپیمای اف ۱۴ جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده‌‏اند. پس از روشن شدن نوع هواپیما، آمریکایی‌ها سعی کردند تا به نحوی وانمود کنند که در این مورد مرتکب اشتباه شده‏‌اند، اما شواهد بعدی، این نظر آنان را کاملاً مردود جلوه داد.

 

حال ساده بگویم چگونه می شود ناوی با آن بیشرفتگی ایرباس را از اف ۱۴ تشخیص ندهد؟ضمن آنکه هواپیمای مسافربری ایرباس از نظر حجم، شکل، اندازه و توانایی پرواز کاملاً با هواپیمای اف ۱۴ متفاوت است. در همین حال با توجه به ارتباط کلامی و ارتباط ناوبری هر هواپیمای بازرگانی و مسافربری، ناو آمریکایی‏ می‌توانست به راحتی با شنیدن مکالمات خلبان به ماهیت هواپیمای ‏مسافربری پی ‏ببرد.

 

ولی آنها نمی خواستند اشتباه کنند بلکه درست هدف گرفته بودند آنها ملت ایران را هدف گرفته بودند خیلی زود نشان شجاعت به فرمانده ناو وینسنس دادند .هنوز خلیج فارس اه و ناله مادران این سرزمین را در دل خود زمزمه می کند، کودکان و زنانی که به گناه کشته شدند ، تا ایران همچنان روی پا خود با اقتدار گام بردارد.

 

حال امروز بعد از سال دوباره امریکاها با ما در حال تقابل هستند این بار نه در خلیج فارس بلکه در پشت میزهای مذاکرات در وین شاید این بار آنها ژشت دموکراتیک گرفته باشند ولی بقول خودشان حاکم جهان اند و به هیچی راضی نمی شوند و زیر بار نمی روند.

 

مذاکرات هسته‌ای در روزها و بلکه ساعات پایانی خود به سر می‌برد،همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مسئله هسته‌ای ایران خط مقدم جبهه مبارزه حق علیه باطل است به این معنی که آمریکا به خوبی می‌داند که ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نیست و اینها تنها بهانه‌ای است برای جلوگیری آمریکا از پیشرفت ایران.

 

پس از پرواز ۶۵۵ ایران ایر درس بگیرم که امریکاها قابل اعتماد نیستند آنها به بهانه اشتباه مردم ما را زیر حمله موشکی خود گرفتند حال نوبت صعنت هسته ای ما شده تا دوباره مورد حمله نانوی از نوع دموکراسی امریکایی شود .

 

نگاه آمریکا به یک توافق هسته‌ای، نگاه به مثابه زیرساختی است که بناست ماهیت انقلاب اسلامی را در ایران دگرگون کند. از این منظر، یک توافق خوب و رسیدن به فرمولی که حقیقتا بتوان آن را برد-برد دانست بدون شک غیرممکن است.

 

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ جهانی در حالی انجام می‌گیرد که احتمال حصول توافق بیش از هر زمان دیگری است،سر صحبت م این است که اجازه ندهیم صنعت هسته ای همانند پرواز ۶۵۵ مورد حمله قرار گیرد.

 

یادداشت: سید روح الله احمدی

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک