آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1394 - 17:43   |   کد مطلب: 1258
و بار دیگر لشکر خدا در قالب شن دشمن را شکست داد تا به همگان خصوصا طاغوتیان و مستکبرین یادآور شود که تاریخ تکرار شدنی است البته در طرح و قالبی دیگر و اینجا است که باید خواند: آیا ندیدی که خدای تو با اصحاب فیل چه کرد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، علی آذرنژاد دانشجوی کارشناسی رشته علوم سیاسی در یادداشتی  با لشاره به واقعه طبس به نکاتی از این حادثه پرداخته است.

 

 

الم تر کیف فعل ربک باصحاب الفیل/ سوره فیل آیه۱

 

الم تر کیف فعل ربک باصحاب الفیل/ سوره فیل آیه۱
انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی و حتی قبل از به ثمر نشستن مبارزات انقلابیون یکی از شعارها و اهداف بزرگ خود را استکبار ستیزی و مبارزه با دولت های مستکبر اعلام کرد ، سند این حرف را می توانیم در۱۳ خرداد ۱۳۴۲ پیدا کنیم وقتی که دستگاه حاکم از قبل به وعاظ و منبری ها هشدار داد که در مورد سه چیز سخنرانی نکنند که یکی از آنها این بود که به اسراییل حمله نکنند و در مورد رژیم صهیونیستی به مردم چیزی نگویند، اینجا بود که حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه)  در این روز موضع رسمی خود را در مدرسه فیضیه قم اعلام کرد و می گوید: اگر ما نگوییم اسرائیل برای اسلام و مسلمین خطرناک است آیا خطرناک نیست؟ و اصولاً چه ارتباطی بین شاه و اسرائیل است که سازمان امنیت می‌گوید از شاه صحبت نکنید از اسرائیل نیز صحبت نکنید؟
این یکی از دهها سخنرانی حضرت امام در مورد استکبار است که نظر صریح خود را اعلام می کند.

یکی از مسائلی که در همیشه تاریخ برای مصلحان اجتماعی و به خصوص مصلحان الهی پیش می آید این است که وقتی حرکت اصلاح گرایانه خود را آغاز می کنند با مخالفت یکسری انسان هایی  مواجه می شوند که منافع خود و گروهشان را در خطر می بینند و سعی در جلوگیری از حرکت اصلاح گرایانه مصلحان دارند و گاه به موفقیت هم رسیده اند که دلایل متفاوتی دارد که در قالب این متن نمی گنجد و ما نمی خواهیم به آن بپردازیم، باری، این طور انسان ها در فرهنگ دینی و اسلامی ما به عنوان طاغوت شناخته می شوند که در آیات و روایات بدان پرداخته شده است، طاغوت از نگاه مفسران به معنای هر طغیان گر و متجاوز از حدود اطلاق می شود که در آیات ۲۹ تا ۳۳ سوره مبارکه طور به این موضوع اشاره می شود که وقتی به حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) تهمت کاهن بودن و شاعری می زنند، خداوند آنها را با لفظ*طاغون* یعنی قوم طغیان گر مورد خطاب قرار می دهد. پس مشاهده می کنید که چنین افرادی برای مقابله برای حرکت اصلاح گرایان الهی از هیچ کاری و حرفی دریغ نمی کنند برای پیش برد اهدافشان.

این مقدمه کوتاه ولی مهم که در بالا یادآوری شده است برای این بود که موضوعی را مطرح کنم که امروز ۵ اردیبهشت سالروز وقوع آن است. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ هنگامی که دانشجویان پیرو خط امام سفارت ایالات متحده آمریکا را تسخیر کردند و اسنادی از آن بیرون کشیدند که حاوی جاسوسی ها ودشمنی های این کشور با ملت ایران و خصوصا با انقلاب نوپای مردم ایران بود که این واقعه خود سرآغاز و جرقه ی اتفاقات و درگیری هایی بین دوکشور بود که تا امروز هم بر سر مسائل مختلف ادامه دارد که یکی از این رویارویی ها بر سر پرونده هسته ای ایران است که علی رغم اینکه طرف های مقابل ایران اعلام می کنند بحث برروی مباحث فنی است، ولی حقیقت آن است که آنها به دنبال جلوگیری از منتشر شدن تفکر مقاومت و مهمتر از آن به زانو در آوردن انقلاب اسلامی ایران هستند چون جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی خود شعارهای استکبار ستیزی سرداد و در مقابل دولت های طاغوتی مقاومت کرد که نمود آشکار آن در جنگ هشت ساله نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی است که با مقاومت انقلاب اسلامی به شکست مفتضحانه ای رسیدند. باری، بعد از تسخیر سفارت آمریکا که بعدها به لانه جاسوسی معروف شد دانشجویان پیرو خط امام  تعدادی از دیپلمات های سفارت را دستگیر کردند که تبدیل به موضوع مهم و بحث برانگیزی در سطح داخلی و بین المللی شد، این گروگان گیری ۴۴۴ روز طول کشید و در ۳۰ دی ماه ۱۳۵۹ با پذیرش قرارداد الجزایر از سوی دولت های ایران و آمریکا و آزادی گروگان ها پایان یافت، اما نکته و اتفاقی که در این ۴۴۴ روز گروگان گیری مهم است و نمودی از معجزه الهی است، شکست عملیات نیروهای دلتای ارتش آمریکا با عنوان عملیات(پنجه عقاب) و با هدف آزاد سازی گروگان های در بند دانشجویان انقلابی بود. در طی این عملیات هنگامی که نیروهای دلتا وارد خاک ایران شدند سه عدد از بالگرد های آنها با نقص فنی مواجه می شود و بعد از اطلاع یافتن کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا از این موضوع دستور توقف این عملیات را صادر می کند ولی وقتی که نیروها قصد برخواستن از سطح زمین را داشتند طوفان شن در صحرای طبس شروع می شود و یک فروند هواپیمای c130 و یک بالگرد ch53 به هم برخورد می کنند و عملیات با شکست مواجه می شود که که ۸ نفر از آنها کشته می شوند و بقیه بر می گردند و نجات پیدا می کنند.

و بار دیگر لشکر خدا در قالب شن دشمن  را شکست داد تا به همگان خصوصا طاغوتیان و مستکبرین یادآور شود که تاریخ تکرار شدنی است البته در طرح و قالبی دیگر و اینجا است که باید خواند: آیا ندیدی که خدای تو با اصحاب فیل چه کرد؟

آیا تدبیری که برای خرابی کعبه اندیشیدند تباه نکرد؟ و بر هلاک آنها مرغان ابابیل را فرستاد./ آیات ۱تا۳ سوره فیل.
اما لازم می دانم که نکاتی را در پایان یادآور بشوم:

۱٫عدم اطمینان به طاغوت: فتح لانه جاسوسی تلنگر خوبی بود تا متوجه بشویم که دولت های طاغوتی در هردوره و زمانی که باشند تحمل روی کارآمدن حکومتی مبتنی بر جهان بینی الهی  و با شعار استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم را ندارد و تمام تلاش خود را برای برای براندازی چنین حکومتی می کند. سند این گفته را می توان از این حرف مایلز کاپلند(مامور سابق سازمان سیا و از عوامل کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲) متوجه بشویم که گفت: هدف از تهاجم طبس تنها آزادی گروگان ها نبود بلکه کودتا برای سرنگونی رژیم ایران هدف اصلی این عملیات بوده است!
۲٫خیانت عوامل درون نظام: در دوران امام حسن مجتبی(علیه السلام) هنگامی که امام سپاهی تشکیل دادند تا با لشکر معاویه بجنگند، عبیدالله ابن عباس که فرمانده سپاه امام حسن بود با پیشنهاد ۱ میلیون درهمی معاویه روبرو می شود و شبانه با عده ای از همراهان خود به معاویه پیوست و امام حسن بعد از این جریان و خیانت یارانش مجبور به صلح با معاویه می شود.

بعد از شکست عملیات پنجه عقاب، دولت امریکا طی بیانیه ای اعلام کرد که اسناد سری و مهمی درون بالگرد ها وجود داشته است. بعد از این بیانیه ابوالحسن بنی صدر که فرماندهی کل قوا را بر عهده داشت دستور بمباران این بالگردها را صادر کرد تا اثری از آنها نباشد. چنین خیانت هایی در تاریخ اسلام از سوی خواص و نخبگان وجود دارد.

۳٫ و نکته آخر این است که این حادثه تفاوت محاسبات بشری با محاسبات الهی را بیشتر نمایان می کند که طبق آیه ۱۴ سوره حج: ان الله یفعل ما یرید، خداوند هرکاری را اراده کند انجام می دهد. پس طبق مبانی دینی ما این نکته وجود دارد که خدا هرکاری بخواهد می کند هرچند که همه هم مخالف آن باشند و نخواهند که صورت بگیرد و از جایی که دشمنان دین و راه حق فکرش را هم نمی کنند خدا به انها ضربه می زند چنان که در صحرای طبس بر سر آمریکایی ها آورد با آن همه توان و امکانات پیشرفته! و این تلنگری است برای امت اسلامی و خصوصا ملت ایران که با ایمان داشتن به وعده های الهی راه پیشرفت و سعادت خود را طی کنند و چشم امید به اجانب و طاغوت نداشته باشند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک