آخرین اخبار

23. فروردين 1394 - 21:59   |   کد مطلب: 1131
اینکه بدون تجزیه وتحلیل وتنها بر اساس تعصبات قومی وسیاسی به عملکرد افراد نگاه کنیم بی انصافی محض است، عملکرد هرکس باید بر اساس مدت زمان مسئولیتش واعتباراتی که داشته است سنجیده شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، روح الله اسفرم در ياداشتي، عملكرد شهرداران سابق وشهردار فعلی  ديشموك را مورد تحليل قرار داد و توصيه هايي هم به شهروندان داشت كه متن آن را در در زير مشاهده مي ‌كنيد.

 

روح الله اسفرم در ياداشتي نوشت، اینجانب نه به عنوان مدافع شهرداران وشوراها بلکه به عنوان عضو کوچکی از جامعه جوانان این شهر وعضوی از مجموعه کارکنان شهرداری و به عنوان منتقدی که در بیان عقاید ودیدگاهها  وانتقادات خود سعی کرده ام رعایت انصاف کرده، و البته در دفاع مستدل از دستگاه خدمات رسان شهرداری نکاتی خدمت عزیزان عرض می نمایم.

 

قریب 11سال از آغاز فعالیت رسمی شهرداری دیشموک می گذرد اگر تصویری از شهر دیشموک از سال 83 را در ذهن خود مجسم کنیم خواهیم دید که چهره شهر در این مدت 11سال دگرگون شده است و شاید اگر مقایسه‌ای اجمالی با شهرهای همجوار داشته باشیم بیشترین دگرگونی در چهره شهر دیشموک بوده است.

 

 اینجانب به عنوان فردی که افتخار خدمت در کنار همه شوراها وشهرداران دیشموک را داشته‌ام، اذعان می کنم که با وجود همه کاستی‌ها همه این عزیزان نیت خدمت داشته و آنچه که مهم است این است که این جلسات می‌بایست با هدف و نیت خیر وهم اندیشی در خصوص کمک به پیشرفت و توسعه شهرمان باشد واگر خدای ناکرده با هدف تخریب وتنها زیر سؤال بردن عملکرد افراد باشد نه تنها کمکی به پیشرفت شهر نمی‌نماید بلکه فضای این پیشرفت را نیز غبارآلود خواهد كرد.

 

عملکرد هرکس باید بر اساس مدت زمان مسئولیتش واعتباراتی که داشته است سنجیده شود، اینکه بدون تجزیه وتحلیل وتنها بر اساس تعصبات قومی وسیاسی به عملکرد افراد نگاه کنیم بی انصافی محض است چرا که هرکدام از این افراد به این شهر خدمت کرده و هرچند که همه این عزیزان ایراداتی داشته‌اند اما نقد منصفانه به عملکرد افراد در کنار پیشنهاد سازنده مفید خواهد بود.

 

اگر امروز پروسه شهرستانی دیشموک در شرف تکمیل و مراحل پایانی است نه دست اندرکاران امروزی می‌توانند مدعی باشند که تنها خود این کار را به سرانجام رسانده‌اند و نه گذشتگان می‌توانند مدعی باشند که کار تمام شده بود.

 

 آنچه که مهم است این است که همه این عزیزان در این راه تلاش خود را کرده‌اند و امروزی‌ها نیز در تکمیل این تلاشها گام برداشته اند هرچند که نباید از تلاشهای فرزندان عزیز این دیار در پایتخت و همراهی و همکاری تعدادی از فرهنگیان وصاحب منصبان این شهر به سادگی گذشت .

 

پس اگر موفقیتی حاصل شود دست همه این عزیزان در آن سهیم خواهد بود.

 

امروزه شهرداری دیشموک بعد از گذشت یازده سال بیش از 20 کیلومتر جدولگذاری نموده، بیش از50 هزار مترمربع آسفالت،5 بلوار و3 سیل بند احداث کرده است ، بهسازی دره مرکزی  را انجام داده، احداث ساختمان شهرداری وآتش نشانی و غسالخانه را به پایان برده است  و این خدمات تنها و تنها به برکت انقلاب اسلامی و وجود شهرداری وتلاش همه این عزیزان در طول مدت خدمت بوده است.

 

 و اگر کسی منکر خدمت شهرداری باشد کفران نعمت کرده و بی‌انصاف است. هرچند ممکن است در برخی موارد اولویت بندی صحیح صورت نگرفته باشد ولی آن هم دلایلی دارد که تنها به شهرداری مربوط نمی‌شود و شاید همه شهروندان در عقب ماندگی توسعه شهری سهیم باشند که مواردی عرض می شود:

 

 اولین ایراد وارده به شهروندان این است که هیچگاه در انتخاب‌هایمان به خط ومشی کاری، برنامه‌ها و سطح تحصیلات نگاه نمی‌کنیم و تنها بر اساس روابط دوستی ،فامیلی وگاها" تعصبات سیاسی به انتخاب افراد می‌پردازیم و همین نگاه‌ها باعث توقعات بیجا در آینده کاری افراد شده که نتوانند آنگونه که هست به اجرای قوانین پرداخته واین ایراد در همه دوره‌ها وجود داشته است.

 

افرادی که گام در انتخابات شورا می‌گذارند گاها" به دلیل عدم اطلاع از قوانین شورا وشهرداری، برنامه‌های بلند پروازانه ارائه می دهند که نه تنها جزو وظایفشان نیست بلکه عملا"امکان تحقق آنها وجود ندارد و هیچ ایده و راهکاری برای اجرای برنامه های خود ندارند و متاسفانه ما بدون هیچ مطالعه‌ای به انتخاب آنها می پردازیم.

 

روش انتخاب شهردار این است که از تعدادی افراد صلاحیت‌دار برای این منصب برنامه خواسته شود و این برنامه نیز اجرایی وهمراه با ارائه راهکار برای اجرای آن بوده واین راهکارها به لحاظ علمی وعملی قابل قبول باشند.

 

آیا تاکنون شوراهای ما این راه را رفته اند تا بتوانند ناظری خوب برای برنامه شهرداران باشند؟

 

یکی از بزرگترین معضلات شهر ما که پروژه ها تکراری وگاها" برنامه ها بر اساس آزمون وخطا اجرا می شود این است که زیربنای شهرمان با یک چشم انداز طراحی نشده است، اگر به جای کارهای تکراری وزودگذر  با دعوت از مشاورین ومهندسین متخصص شهرسازی یک سند چشم‌انداز عمرانی برای شهرمان ترسیم می‌کردیم وپروژه‌های عمرانی  به نحوی اجرا می‌شدند که شاید تا صد سال آینده جوابگوی توسعه شهری بوده‌اند، امروزه حرف از آزمون وخطا وتخریب وبازسازی نمی زدیم و با تغییر افراد خللی در برنامه ها ایجاد نمی شد.

 

اگر از روز اول در بحث اراضی شهری قاطعانه از ساخت وسازهای غیرمجاز جلوگیری می کردیم و اراضی درون شهری بر طبق اصول فنی و مهندسی نقشه برداری و تفکیک مي‌شدند و سهم شهرداری تخصیص داده می شد امروزه در تأمین زمین برای پروژه‌های خدماتی در مضیقه نبوده ایم، هرچند هنوز هم دیر نیست.

 

آگر هرچه زودتر در جابجایی قبرستان شهرمان که در ورودی شهر قرار گرفته تلاشی نکنیم فکر کنید در 10 سال آینده چه تضمینی برای تهیه زمین قبرستان داریم، امروز که با یک شهري با جمعيت بالا در تأمین جایگاه قبرستان عاجز مانده‌ایم، 10سال آینده که جایی برای قبور باقی نمانده است باید تنها دغدغه‌یمان پیداکردن جایی برای دفن اجسادمان باشد، اگر امروز از تأمین زمین با متری 70 هزارتومان عاجزیم، 10 سال آینده با متری 700هزارتومان تهیه می کنیم؟

 

آقایانی که از شهرداری توقع انقلاب عمرانی دارید اگر امروز شهروند ما حاضر نیست جهت بازگشایی یک خیابان در ضعیف ترین نقطه شهر حتی 20سانتی متر عقب نشینی نماید فردا چه انتظاری دارید که کسی اجازه دهد خیابانی اجراشود؟

 

کدام شهروند یا مالک را سراغ دارید که زمینی که دارای کاربری فضای سبز یا پارک باشد به دنبال تغییرکاربری آن به مسکونی یا تجاری نباشد آن وقت توقع دارید شهرداری پارک یا فضای سبز ایجاد کند؟ همین الآن به جرأت می گویم که اگر زمین فراهم باشد شهرداری توان احداث یک پارک یک هکتاری را دارد اما آیا توان خرید زمینش را دارد؟

 

آیا امروز که آموزش وپرورش توان خرید اراضی با کاربری آموزشی را ندارد اگر 10سال آینده که جمعیت شهر چندین برابر شد وجایی برای احداث آموزشگاه نداشته باشیم حسرت این روزها را نمی خوریم؟

 

کل اراضی دارای کاربری آموزشی در شهر ما به علت عدم توان خرید از سوی آموزش وپرورش در معرض تغییر کاربری هستند آیا کسی فکری به حال آنها کرده است؟

 

همه شما می‌دانید که منابع درآمدی شهرداری از شهروندان باید تأمین شود وکمکهای دولتی مقطعی وگذرا هستند آیا شهروندی که در طول یکسال 50هزارتومان عوارض مغازه خود را پرداخت نمی‌کند وتازه عده‌ای هم که پرداخت می کنند به امید تخفیف بهمن ماه هستند ،توقع پیشرفت شهر را دارید؟

 

آقایان عزیز ورودی هر شهر آئینه تمام نمای آن شهر است، آیا اگر مالکین عزیز شهر(که همین‌جا از برخی از ایشان به به خاطر همکاری تشکر می‌کنیم) کمی گذشت داشته باشند و بر سر تعریض وبهسازی ورودی شهرمان مانع تراشی نکنند و بلوار آن اجرا شود آیا نه تنها جلوه زیبایی به شهر می دهد، اراضی خنود آنها نیز به لحاظ ارزش ریالی پیشرفت نمی کند؟

 

آقایان درست است که مردم ما به لحاظ مالی کم بضاعت هستند و شغل و درآمد کافی ندارند آیا به این بهانه باید تا ابد از فرهنگ شهرنشینی نیز محروم باشیم.

 

آیا می دانید سالیانه چه هزینه‌ای بابت درختکاری در سطح شهر صورت می‌گیرد ولی چرا مدافعینی وجود دارد که از وجود احشام در سطح شهر حمایت می کنند؟

 

آیا این ظلم به کسانی نیست که به امید زندگی شهری پای به این شهر گذاشته اند؟

 

آیا شهرداری با وجود همه این مشکلات بیش از همه ادارات در شهر خدمات‌رسانی نداشته است؟

 

آیا جز انتقاد بدون ارائه راهکار، فرهنگیان ودانشجویان وفرهیختگان این شهر تاکنون برنامه یا راهکاری برای پیشرفت شهر داده‌اند وشاید بهانه بیاورند که از آنها نخواسته‌اند.

 

 آیا این دلیل قانع کننده است ؟

 

آیا در روزی که در میادین شهر برای وعده‌های کاندیداهای انتخاباتی مجلس سوت می‌کشیدید! وکف می‌زدید، هیچگاه مطالبات برحق خود را برای عموم خواسته‌اید یا فقط به طومارنویسی بر علیه برادران خود جهت منع پست آنها اقدام کرده اید؟

 

آقایان درد دل ها زیاد است ومجال کم.

من موافق مناظره شهرداران ودرگامهای بعد همه مسئولین هستم اما نه به بهانه خرد کردن وجریحه دار نمودن احساسات و عواطف شهروندان، بلکه به شرطي كه برای برداشتن گام اساسی در راه پیشرفت وترقی شهر صورت گيرد.

 

آقایان مسئولین، شهرداران و اعضای محترم شوراهای اسلامی اسبق وکنون، مالکین عزیز شهر دیشموک، افادی که دستتان به دهانتان می رسد، این را بدانید که خیلی زود دیر می‌شود. لذا انتظار می‌رود در سالی که توسط مقام معظم رهبری(مدظله) به سال همدلی وهمزبانی دولت وملت نام نهاده شد با پرهیز از اختلافات قومی وقبیله‌ای، پرهیز از اختلافات سیاسی، کنارنهادن کدورت‌ها ودر فضای همدلی و بدون توجه به نامها وعقیده ها وبا بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های انسانی ومادی و با کمک گرفتن از مسئولین عزیز استانی وملی، کنار هم بنشینید ودر وهله اول كه نیاز اساسی این شهر که بنیان پیشرفت و توسعه آن می باشد را مرتفع نمایید وگرنه سالهای آتی حسرت این روزها را خواهیم خورد و فرزندان ونسل آینده ما را نخواهند بخشید.

 

1-فرهم شدن مقدمات احداث یک پارک تفریحی در شهر2-تهیه زمین وجابجایی قبرستان3-تعریض ورودی شهر واحداث بلوار وساماندهی آنمطمئن هستم که اگر عزم و اراده‌ای وجود داشته باشد هر سه این مهم تحقق خواهد یافت. لذا بنده به عنوان عضو کوچکی از جوانان این شهر از شورای محترم اسلامی وشهردار عزیز این شهر توقع وانتظار دارم با بهره گیری از نظرات وایده‌های اعضای محترم شوراها وشهرداران گذشته وبا تعامل وتفاهم وبه وجود آوردن فضای اعتماد وهمدلی با مالکین عزیز شهر وبا بهره گیری از توان نخبگان وفرهنگیان و با پیگیری مداوم از طریق مسئولین شهرستانی و استانی و ملی، در تحقق این سه مهم تلاش نموده ونتیجه این تلاشها به سمع و نظر شهروندان رسانده شود.

 

مطمئنیم که همه شما عزیزان ومالکین عزیز این شهر قلبتان برای پیشرفت این مرزوبوم می تپد وتوقع داریم تنها وتنها به خاطر جوانان این شهر وبه خاطر نسل آینده پا پیش نهید وحتی اگر با ناملایمات روبرو میشوید ویا کینه ای به دل دارید از آن بگذرید وهمتی پیشه کنید تا گرهی باز شود.

 

به امید فردایی بهتر برای شهر ودیارمان

روح الله اسفرم  کارشناس ارشد حقوق و جانشین شهردار دیشموک

 

انتهاي پيام: و/آ

دیدگاه‌ها

درود بر اسفرم به حق که شما شهردار دیشموک باید شما باشی که لیاقت داری ،اما تا این تعصبات کورکورانه است افراد علمی ما باید پشت خط بمانند.
درود بر آقای اسفرم.امیدواریم با همکاری مردم ومسولین باشهرداری, شاهد شهری باتوسعه پایدار باشیم.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک