آخرین اخبار

21. خرداد 1400 - 10:54   |   کد مطلب: 9819
داستان کلنگ های بر زمین زده در شهرستان کهگیلویه در نوع خود بی نظیر است قصه ای شیرین که گرفتار روزگاری تلخ شده و سالهاست مردم این شهرستان را در باران وعده ها، تشنه خوش قولی نگه داشته است.

به گزارش خبر کهگیلویه؛ دولت یازدهم از ابتدای شروع به فعالیت خود، وعده اتمام پروژه های نیمه تمامی را داده که ارثیه دولت های گذشته بود وعلی رغم قول هایی که داده شد متاسفانه پیشرفت چندانی در پروژه های نیمه تمام شهرستان کهگیلویه را شاهد نبودیم.

 
پروژه های بسیاری در شهرستان کهگیلویه در دولت های گذشته و دولت یازدهم آغاز شده که بهره برداری از انها  برای مردم این شهرستان به رویایی  تبدیل شده است.
 
 
یکی از این پروژه ها نیروگاه سیکل ترکیبی ۷۵۰ مگاواتی در شهرستان کهگیلویه است که در سفر حسن روحانی به استان راه اندازی آن تصویب شد، طرحی که مدیران دولت تدبیر و امید از آن به عنوان یک پروژه مهم صنعتی در استان و حتی جنوب کشور نام می‌بردند و  بهره‌برداری از آن می‌توانست علاوه بر اشتغال چند صد نفری مشکلات تأمین برق استان را نیز رفع کند.
 

 پروژه سیکل ترکیبی کهگیلویه که در سال ۹۵ مجوز تاسیس آن بنا به دستور رییس جمهور  صادر شد می توانست تولید بخشی از نیاز کشور در زمینه تولید برق به ویژه در زمان پیک بار را انجام داده که استان کهگیلویه و بویراحمد در خاموشی های ساعتی قرار نگیرید.

 
 
این پروژه قرار بود برای هزار و ۵۰۰ نفر نیز بطور غیرمستقیم در زمان بهره برداری این نیروگاه در صنعت برق شغل برای جوانان جویای کار این استان فراهم کند ولی حالا این پروژه به خواب زمستانی رفته و ارزوی کار در این پروژه بر دل جوانان ماند.
 
اما انگار سهمیه کهگیلویه ازتکمیل پروژه های قبل دراین دولت ،نه تنها نتیجه مطلوبی نداشت که حتی کلنگ هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم نیز  به زمین زده شد هنوز پایان مشخصی ندارد و به عنوان یک میراث با عدم پیشرفت به دولت بعدی می رسد تا دولتمردان بعدی شاید برای آن چاره ای بیندیشند.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک