آخرین اخبار

2. خرداد 1400 - 8:05   |   کد مطلب: 9788
در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با شورای تامین در شهرستان کهگیلویه مطرح شد:
سلامت و امنیت انتخابات، تضمین کننده مشارکت حداکثری است/از نقدهای منصفانه باید استقبال کرد+تصاویر
نشست هم اندیشی رسانه ها و خبرنگاران شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، فرماندهان انتظامی و بسیج شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن کنفرانس این شهر برگزار شد.

نشست هم اندیشی رسانه ها و خبرنگاران شهرستان کهگیلویه با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، فرماندهان انتظامی و بسیج شهرستان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن کنفرانس این شهر برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به داغ شدن تنور انتخابات در شهرستان گفت: شاهد آن هستیم خبرنگاران با نقدهای علمی، منصفانه، بی طرفانه و بدون از توجه به جریان و سلیقه ای خبر و یادداشت می زنند.

 

ایرج کاظمی جو افزود: کسانی که به عنوان خبرنگار رسالت خطیر اطلاع رسانی بر دوش دارند اقشار مردم را برای حضور پای صندوق رای دعوت کنند.

 

وی تصریح کرد: نباید به حوزه خبر و فرهنگ نگاه کاسب کارانه وجود داشته باشد.

 

کاظمی جو با انتقاد از برخی رسانه ها گفت: رسانه باید علاوه بر پرداختن به نقاط قوت جریان خود ، نقاط ضعف را نیز رسانه ای کرده و اگر غیر از این عمل شود، آن رسانه و خبرنگار در اذعان عموم خاطره و ارزشی باقی نخواهد ماند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به اینکه مسئولان در برخورد با حوزه خبر سعه صدر داشته باشند افزود: وقتی خبرنگاری نوع نگاه و برداشت خورد را از یک خبر یا کنشگری جامعه تحلیل و تفسیر و انتشار می دهند ، انتظار می رود مسئولان خبرنگار را مورد شماتت قرار ندهند.
 

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه نیز در این نشست با تاکید به امنیت انتخابات گفت: مسئولان انتخابات بدون جانبداری ماموریت خود را انجام داده و همه تلاش می‌کنیم تا زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخاباتی امن و سالم فراهم شود.

جهان دیماز افزود: امروز نقش رسانه ها با توجه به بیماری کرونا که برکشور حاکم شده موثر بوده، و برای مشارکت و جهت دهی افکار عمومی در انتخابات  رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به نقش رسانه ها در نشر اخبار و اطلاعات گفت: خبرنگاران  در تبلیغات و جانبداری از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر انصاف را رعایت کنند.

دادستان عمومی و  انقلاب شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه خبرنگاران چشم بیا و گوش شنوای جامعه هستند گفت: یک خبرنگار با قلم خود می تواند جامعه را به اشوب کشیده و یا اینکه از بروز یک حادثه ناگوار جلوگیری کند.

 

عبدالله سعادتیان با تاکید براینکه امروز مهمترین نقش خبرنگاران در جامعه و کشور بحث انتخابات است افزود: اصحاب رسانه فواید انتخابات، سخنان و رهنودهای امامین انقلاب،  معیارها و مشخصات یک کاندید اصلح را به خوبی برای مردم بیان کنند.

 

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران با خبرهایی که می زنند زمینه ارشاد مسئولان را فراهم می آورند گفت: تا زمانی که جای نقد و تخریب تغییر نکرده باشد مسئولی که مورد نقد واقع شده است باید استقبال کند.

 

سعادتیان تصریح کرد: یک مدیر موفق در دستگاه اجرایی خود باید با خبرنگاران تعامل داشته باشد.

 

این مسئول با اشاره به قانون انتخابات گفت: خبرنگاران می توانند با روز شمار انتخابات مردم را تشویق به پای صندوق رای کنند و هر روز یک ماده قانونی در خصوص انتخابات در یک گزارش اصحاب رسانه درج کنند.

 

وی با اشاره به شروع زود هنگام تبلیغات افرود: یکی از طرفدارهای نامزدهای شورای شهر در دادگستری بروشورهای انتخاباتی فرد مورد نظر خود را تبلیغ می کرد که این کار از مصادیق تخلفات انتخاباتی بوده و برای این فرد پرونده تشکیل شده است.

 

سعادتیان به  صیانت از آراء مردم  اشاره و گفت: نباید اجازه دهیم روز انتخابات رای جابجا شود که مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی به انتخابات خود است.

 

وی  به رصد فضای مجازی اشاره و افزود: برای کسانی که بخواهند علیه نظام تبلیغ سوء داشته یا به مسئولین نظام توهین کنند  جرم بوده و برابر قانون با آنها برخورد می شود.
 

فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز در این نشست با تاکید بر اینکه امنیت و سلامت انتخابات بر عهده شورای تامین است گفت: اصحاب رسانه نیز با  اطلاع رسانی درست جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی در این راستا می تواند کمک شایانی کند.

 

دارا کریمی نژاد با تاکید بر اینکه انتخابات درست زمینه ساز توسعه است  افزود: هر چه مشارکت بیشتر و مقبولیت دولت برآمده از مشارکت،بیشتر باشد قطعا فضای مثبتی ایجاد شده و برنامه های نامزدها اثر بیشتری خواهد داشت.

 

وی به ماده ۷۳ قانون عدم دخالت مجریان در انتخابات اشاره و افزود: مجریا و ناظران انتخاباتی حق دخالت در روند انتخابات را نداشته و همچنین در ستادهای انتخاباتی  نمی توانند فعالیت کنند.
 

کریمی نژاد با تاکید بر اینکه مدیران حق دخالت در ستادها را دارند افزود: اگر کسی بخواهد در ستاد کاندیدی فعالیت کند باید از هیات اجرایی و نظارت استعفا دهد.

 

فرماندار کهگیلویه  با اشاره به نقش رسانه  گفت: رسانه ها مدیرانی را که کار غیرقانونی انتخاباتی انجام می دهند را به مردم  اطلاع رسانی کنند و دیگر در هیچ جا جایگاهی نخواهند داشت.

 

کریمی نژاد تعداد شورای شهر و روستای این شهرستان را ۱۳۸ نفر اعلام و افزود: از تعداد ثبت نامی ها شش نفر انصراف داده و یک نفرهم رد صلاحیت شده است.

 

 وی از ۴۸۷ صندوق رای در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۱۴ صندوق ریاست جمهوری و ۲۷۳ صندوق نیز جهت اخذ رای شورا های شهر می‌باشد.

 

فرماندار کهگیلویه این قول را به مردم شهرستان داد که انتخاباتی سالم برگزار و ازحقوق آنها دفاع کرده و خاطر نشان کرد با هیچ کسی در این خصوص  رودبایستی ندارم

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک