آخرین اخبار

26. دى 1399 - 19:24   |   کد مطلب: 9650
پزشک گهگیلویه و بویراحمدی گفت: جریان هماهنگی در داخل کشور وجود دارد که نمیخواهند مصالح مردم در نظر شود. باید آنها زیر سوال بروند که میخواهند مردم را به هر صورتی که هست به روز سیاه بنشانند.

منصور تقوی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم ورود واکسن های امریکایی و انگلیسی گفت: اساسا بحث واکسناسیون از چیزی حدود دوقرن یعنی ۲۲۰ سال پیش در دنیا اجرایی شد، از همان زمان تاکنون یعنی به بلندای تاریخ واکسناسیون مخالفت هایی در کل کشورهای دنیا وجود داشته است و حتی خود اروپا با جنبش هایی علیه واکسناسیون روبرو هستند.

وی افزود: بعضی کشورهای اروپایی از زدن واکسن اجتناب می کنند مگر آنکه جریمه شوند، در همین کشورهای پرمدعای اروپایی در رابطه با حتی واکسن سرخک و آبله هنوز حاضر به تزریق نیستند و آن را مشکل زاد میدانند. تقوی گفت: اصلا واکسن و هردارویی عوارض دارد و این واکسن هم از این قاعده مستثنی نیست .

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان کهگیلویه گفت: در مورد بیماری هایی که در کل جهان بشریت وجود دارد هنوز اتفاق نظر وجود ندارد حالا بیماری کرونا که معلوم نیست ویروس هست یا میکروب هنوز اتفاق نظری وجود ندارد و اصلا تشخیص و درمانش به صورت قطع شناخته و درمان واحدی برای آن پیدا نشده است.

وی تصریح کرد: در رابطه با خود کرونا ابهامات زیادی وجود دارد بعضی ها معتقد هستند که اصلا ساخته و پرداخته دست بشیریت است ، برخی اعتقاد دارند که اصلا این یک جنگ بیولوژیک هست، عده ای بر این باور هستند که ماهواره ای از فضا بعد از برخورد به زمین ، پلوتونیوم را انتشار داده که باعث به وجود امدن بیماری کرونا شده است.

تقوی بابیان اینکه برخی کارشناسان اعتقاد دارند جهش هایی که الان در بیماری کرونا دارد بوجود می آید این واکسن هایی که ساخته شده جوابگو نیست گفت : این بحث کشور ما نیست در خود کشورهای اروپایی این مخالفت ها و این چندگانی نظریات مختلف وجود دارد چه رسد به کشور ما .

رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشین کهگیلویه تاکید کرد: ما بحث خون های الوده فرانسه را که همین نسل ها بیاد دارند جریان به بعد از پیروزی انقلاب بر میگردد زمان چندانی نگذشته، پش غیر اعتماد بودنشان را چه کسی میتواند انکار کند.

تقوی گفت: در کشور آمریکا در چند دهه پیش واکنس وبای آلوده را به مردم تزریق کردند و بسیار عوارض مرگ باری به دنبال داشت.با این اوصاف آمریکا برای این دست جنایتها حتی در کشور خودش سابقه ای دار است.

این واقعا عقلانی نیست که کشورهای متخاصمی که با ما مشکل دارند برای ارسال واکسن کرونا آیا نباید جانب احتیاط را کرد. وی گفت: واقعا آمریکایی که به صورت مستقیم انسانهای سالم و زنده را دارد به وسیله بمباران هوایی شهید میکند آیا این چنین کشوری قابل اعتماد است .

مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان کهگیلویه افزود: در همین زمان انتشار ویروس کرونا مگر کشور ما را از نظر دارویی، حتی ماسک و لوازم پزشکی تحریم نکردند، پس الان چه چیزی تغییر کرده است که این همه برای ما دلسوزی میکنند. انها که واکسن به اندازه نیاز خودشان ندارند که بتوانند مرگ و میرهای خودشان را کنترل کنند حالا برای ما نسخه پیج شده اند.

وی با اشاره به اینکه همان کشورهایی که با ما در جنگ تمام عیار اقتصادی و حتی در جنگ حوزه دارو و درمان هستند و بحث واردات واکسن ها را حقیقتا عده ای میخواهند سیاسی کنند گفت: خود همین واکسن هنوز به تایید نهایی نرسیده و عوارض آن ثابت شده است در کشور خودشان که حتی واکسن شرکت فایزر این دست مشکلات را دارد .بنابرین آنها میخواهند قضیه را سیاسی کنند.

تقوی گفت: واقعا آنهایی که مخالف فرمایشات مقام معظم رهبری هستند به نظر من مغرض اند. چرا که با توجه به سابقه آنها و واقعیت های علمی که یک ویروس ناشناخته ای که هنوز تشخیص، درمان و علائم آن روز بروز دارد تغییر میکند قابل اعتماد است که واکسن آن به طور دقیق کارایی داشته باشد؟

وی با تاکید بر این که ما از ابتدای شیوع ویروس کرونا با نظریات زیادی در سطح جهانی روبه رو بودیم گفت: اساسا شرکت ها و مافیای اقتصادی پشت این ویروس هستند که با گسترش این ویروس بحث واکسناسیون پیش بیاید و شرکت هایی که بتوانند این واکسن را بسازند و بتوانند از نظر اقتصادی پولهای هنگفتی از این رهگذر به جیب بزنند. سخنان رهبری، پشتوانه علمی و عقلایی دارد .

تقوی گفت: بحثی که الان مطرح شده و هیاهوی بپاکرده و یک ماجرایی از بیرون یا افرادی که با آنها هماهنگ هستند در داخل کشور به آن دامن میزنند، بحثی است که مقام معظم رهبری فرمودند در رابطه با کشورهایی مانند آمریکا ، انگلیس و فرانسه، این فرمایش یک نظریه فقهی و یا سیاسی نیست بلکه یک نظریه با پشتوانه علمی و عقلایی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشین کهگیلویه با اشاره به اینکه قابل تامل و بررسی است که چگونه به صورت هماهنگ از بیرون و از داخل نسبت به صحبت های رهبر انقلاب در مورد ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و انگلیس ، واکنشها نشان داده شده گفت: ما به لحاظ فقهی اعتقاد داریم به محض اینکه رهبری حرفی فرمودند فصل الخطاب است ولی واقعا جای تعجب دارد رئیس جمهور بلافاصله بعد صحبت های رهبری، میگوید که مرجع ما وزارت بهداشت است.

وی تصریح کرد: آیا واقعا ایشان با پزشکانی که در نظام پزشکی دارند اظهار نظر میکنند میگوید که مرجع ما وزارت بهداشت است؟ و آیا فکر میکند رهبر انقلاب با یک استنتاج فقهی به این نتیجه رسیده است؟

تقوی گفت: رئیس جمهور نمیداند رهبر انقلاب با مشورت با کارشناسان زبده در حوزه "تن اپیدمی لوژی" و همچنین کسانی که شناخت از این ویروس دارند و زبده هستند طرف مشورت رهبری در حوزه واکسن و واکسناسیون هستند و عوارض و عواقب این واکسن با مشورت ها بررسی میشود که خود رهبری مکررا تاکید دارند که با مشورت کارشناسان امر این کار را انجام میدم.

وي ابراز داشت: ایا وقعا آنها اطلاع ندارند که این نظریات را میدهند و میگویند مرجع ما وزارت بهداشت است. آنها نمیدانند که طرف مشورت های مقام معظم رهبری افرادی هستند که حتی در وزارت بهداشت در سطح وزیر هم از نظر شناخت این ویروس، واکسن و عوارض آن بالاتراند.

وی با بیان اینکه جریان هماهنگی در داخل کشور وجود دارد که نمیخواهند مصالح مردم در نظر گرفته شود گفت: آنها باید مردم را در نظر بگیرند به جای آنکه بگویند شما بیاد مردم را در نظر بگیرید. واقعا باید زیر سوال بروند که میخواهند مردم را به هر صورتی که هست به روز سیاه بنشانند. تقوی در آخر گفت:اگر بعد از چند مدت عوارض این واکسنی که میخواستند وارد کنند مشخص میشد مثلا سرطان زا بوده یا چیزهایی از این قبیل بعدا جوابگو بودند؟

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک