آخرین اخبار

2. شهريور 1395 - 15:18   |   کد مطلب: 5808
شنیده شده تنها چند روز پس دستور رییس جمهور به مسئولان استان در مورد صرف نظر از شکایت از رسانه ها که به صورت مستقیم از صداو سیمای کشور هم پخش شد یکی از رسانه ها به دلیل انتشار یک خبر انتقادی نسبت به فرمانداری بویراحمد به دادگاه کشیده شده است.

به گزارش کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در نشست خبری رییس جمهور با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد یکی از خبرنگاران از رییس جمهور خواست به یمن حضور هیئت دولت به استان، از نهادهای دولتی استان خواسته شود اگر شکایتی از رسانه های استان انجام داده اند، از شکایت خود بگذرند. رییس جمهور هم با تایید خواسته این خبرنگار، از استاندار خواست این موضوع انجام شود. این موضوع موجب خوشحالی اهالی رسانه استان شد و به عنوان هدیه رییس جمهور به رسانه ها قلمداد شد.

 

اما شنیده شده تنها چند روز پس از این دستور رییس جمهور در یاسوج که به صورت مستقیم از صداو سیمای کشور هم پخش شد یکی از رسانه ها به دلیل انتشار یک خبر انتقادی نسبت به فرمانداری بویراحمد به دادگاه کشیده شده و شخص نظری فرماندار بویراحمد هم در این جلسه دادگاه شرکت کرده است. شکایت فرماندار بویراحمد از این رسانه به دلیل انتشار یک یادداشت در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد عملکرد فرمانداری بویراحمد بوده است.

 

با توجه به این که نظری فرماندار بویراحمد یکی از مسئولینی است که همواره و در اغلب جلسات از عملکرد دولت روحانی حمایت کرده و وی یکی از حامیان اصلی دولت در استان قلمداد می شود، انتظار می رفت محمد کاظم نظری در اولین فرصت با صرف نظر از شکایت خود از این سایت خبری دستور رییس جمهور را عملی می کرد.

 

صرف نظر فرماندار بویراحمد از شکایت خود می تواند باعث تعامل بهتر رسانه ها با وی شده و به عنوان یکی از نتایج مثبت سفر رییس جمهور برای خبرنگاران قلمداد شود. امید است دیگر مسئولین و نهادهای دولتی هم این دستور رییس جمهور را عملی کرده تا دست کم و فعلاً شاهد اجرایی شدن یکی از قول های روحانی در استان باشیم.

 

لازم به ذکر است صرف نظر سازمان ها و ادارات دولتی از شکایات خود از رسانه ها، مسئولیت پذیری و امانت داری رسانه ها در خصوص اخبار و واقعیت ها را نقض نمی کند و رسانه ها موظفند نسبت به بازتاب واقعیت ها و نقد منصفانه، عملکرد درست و صادقانه ای داشته باشند. امید است مسئولین استان هم در مواجهه با انتقاد رسانه ها سعه صدر بیشتری داشته و با استفاده از حق قانونی در انتشار جوابیه و پاسخگویی و هم چنین ارایه گزارش عملکرد خود از طریق نشست خبری نسبت به انتقاد رسانه جوابگو بوده تا هر روز شاهد شکایت و شکایت کشی از رسانه ها به دلیل اخبار انتقادی نباشیم.

 

در پایان به سخنان رییس جمهور روحانی در مراسم تحلیفشان اشاره می کنیم. امیدواریم رییس جمهور و اعضای دولت، اندکی بیشتر به این حرف های زیبا عمل کنند.

حسن روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود گفت: «خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان... ».
رئیس جمهور همچنین در اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات نیز گفت: منتقدان و مخالفان این دولت آزاد هستند و آزاد خواهند بود.

 

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک