آخرین اخبار

31. فروردين 1399 - 10:01   |   کد مطلب: 9365
مردم روستای بیدانجیر در مورد بسیاری از امکان رفاهی و حتی امکانات اولیه از جمله آب آشامیدنی مشکلاتی دارند که موجب گلایه مندی آن ها و اعتراضشان نسبت به این شرایط شده است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛  بیدانجیر، روستایی از توابع بخش سرفاریاب شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحم است؛ بیدانجیر با وجود ظرفیت های مناسب در زمینه های گردشگری و اقتصادی اما حتی در مورد امکانات اولیه رفاهی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

 

مردم روستای بیدانجیر در مورد بسیاری از امکان رفاهی و حتی امکانات اولیه از جمله آب آشامیدنی مشکلاتی دارند که موجب گلایه مندی آن ها و اعتراضشان نسبت به این شرایط شده است.

در اوایل مهر ماه 98 بود که مدارس چهار روستای منطقه بید انجیر با بیش از 70 دانش آموز توسط مردم به خاطر وجود همین مشکلات اولیه از جمله نبود آب شرب مناسب تعطیل شد.

جاده این منطقه تا بخش سرفاریاب نزدیک به 10 کیلومتر است و همین مقدار اندک از جاده خاکی بوده و با اولین بارندگی امکان تردد در آن وجود ندارد تا اینکه خشک شود.

یکی از مردم این روستا در گفتگو با صبح زاگرس گفت: این روستا نهایتا تا پایان اردیبهشت از نعمت آب شرب برخوردار است و بعد از آن مردم برای تهیه آب آشامیدنی مجبور هستند که به وسیله احشام مسیر زیادی را برای تهیه آب طی کنند.

وی گفت: در ایام زمستان نیز مشکل نبود نفت در روستاهای این منطقه همیشه مسئله ساز بوده و با وجود اینکه 100 خانوار در این روستا زندگی می کنند تنها یک تانکر نفت به آنها تعلق می گیرد و طبق سهمیه مشخص شده این مقدار کمتر از حد معمول است و برای تهیه بقیه نفت مورد نیاز مجبور به خرید نفت از دهدشت و چرام می شویم که مشکلات عدیده ای دارد.

 

یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: با توجه به این که بید انجیر برای خدمات درمانی و بهداشتی زیر نظر روستای سواری محسوب می شود و فاصله این دو روستا از هم نزدیک به 17 کیلومتر است و قانونا پزشکی که در مرکز بهداشت سواری حضور دارد باید ماهی یک بار به روستاهای دیگر مراجعه کند که روستای بید انجیر 4 ماه است که روی دکتر را به خود ندیده است و هر چه پیگیری میکنیم  بهانه وسیله نقلیه برای جابه جایی پزشک از سوی مسئولین مطرح می شود.

 

وی افزود: نبود دکتر در این روستا می تواند مشکلات زیادی را مخصوصا در ایام کرونا به وجود آورد چرا که برخی از مردم به خاطر نبود پزشک مجبور به مراجعه به شهرهای دهدشت و چرام می شوند و همین می تواند موجب شیوع بیماری کرونا شود.

 

جاده ارتباطی این روستاها به طول 9 کیلومتر سال‌ها خاکی و سنگلاخی مانده به گونه‌ای که امکان تردد خودروهای بدون کمک وجود ندارد و در زمستان با بارش برف و باران برای ماه‌ها ارتباطشان با سرفاریاب و دیگر مناطق قطع می‌شود.

 

به جز موارد گفته شده مشکلات زیاد دیگری در این روستا وجود دارد که علاوه بر خسارت های مالی و حتی جانی که می تواند برای اهالی روستا داشته باشد، می تواند موجب مهاجرت روستاییان به شهرها و در نتیجه خالی شدن روستاها و مشکلات دنباله دار آن شود.

 

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک