آخرین اخبار

29. اسفند 1393 - 20:42   |   کد مطلب: 915
امام جمعه دیشموک گفت: در جمهوری اسلامی در مورد اصل مذاکره و منافع اصولی کشور که باید محور هرگونه توافقی باشد، باید اجماع وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دیشموک ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک عید باستانی نوروز آرزوی برکت، موفقیت همراه با رونق و آرامش برای مردم، اظهار کرد: توبه، اجتناب از گناهان کبیره و کارهای نیک سه عامل اصلی بخشش گناه در دنیا است.

 

وی افزود: در جمهوری اسلامی در مورد اصل مذاکره و منافع اصولی کشور که باید محور هرگونه توافقی باشد، باید اجماع وجود داشته باشد.

 

 

وی در ادامه گفت: کارهای نیک شامل نماز، خدمت به مردم، انفاق، صله‌رحم، تلاوت قرآن که مهمتر از همه اینها است؛ انسان باید با تلاوت قرآن به خداوند بیشتر مانوس شود تا از گناهان به‌دور باشد.

 

خطیب جمعه شهر دیشموک با بیان اینکه تعطیلات عید مقارن با ایام فاطمیه شده است، عنوان کرد: عید نوروز فرصتی است برای کنار گذاشتن کدورت‌ها و احیانا برخی اختلافات و امیدواریم که حرمت این ایام نیز نگه داشته شود.

 

وی تصریح کرد: عید نوروز با عزاداری حضرت زهرا( س) منافات ندارد، جدا از اینکه مردم ما فرصت بیشتری برای شرکت در مجالس اهل بیت (ع) پیدا می‌کنند و اساساً محافل عزاداری‌ ما آن‌چنان که برخی تصور می‌کنند ماتم‌کده نیست، اما انسان در عزاداری اهل بیت (ع)، نشاط پیدا می‌کند، نشاط روحی و معنوی، نشاطی که در تفریحات هم میسر نمی‌شود.

 

وی بیان کرد: اگر نشاط لازمه عید است، پس نشاط برآمده از محبت اهل‌ بیت (ع)، زیباترین نشاط و شادی است.

 

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل اشاره‌ای به 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت داشت و گفت: با ملی شدن صنعت نفت، دست طمع استعمار از دامن ملت ایران کوتاه شد و عدم وابستگی اقتصاد به نفت، صرفه‌جویی آن، عدم خام‌فروشی، اینکه اقتصاد مقاومتی و بودجه جاری کشور بر پایه نفت نباشد جزء انتظارات مردم و مقام معظم رهبری است.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: اگر وابستگی اقتصاد به نفت قطع شود، ضمن بهبود اوضاع اقتصادی، زمینه اعمال تحریم از سوی دشمنان هم کمتر خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام محمودی‌اصل با بیان اینکه تیم مذاکرات هسته‌ای باید مواظب ترفند و نیرنگ دشمن باشد، خاطرنشان کرد: در این دور از مذاکرات سه اتفاق ممکن است رخ دهد که اولین رخداد اگر توافق شود، از سیاست مذاکره و تیم مذاکره حمایت شود.

 

 و یاضافه کرد: اگر مذاکرات متوقف شود، کارشکنی‌های طرف مقابل دلیل عدم توافق خواهد بود و اگر ادامه پیدا کند تا فرصت زمانی تیرماه، در صورتی به کمال می‌رسد که زیاده‌خواهی نباشد و تصمیم عاقلانه‌ای برای رفع تحریم‌ها گرفته شود.

 

محمودی‌اصل با گرامیداشت سالروز عملیات فتح‌المبین گفت: باید یاد و خاطره شهدای این عملیات را گرامی بداریم چون هرچه داریم از خون شهداست و مدیون خون آنها هستیم که جان خود رای فدای آرامش و امنیت ما کردند.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک