آخرین اخبار

8. آذر 1397 - 14:00   |   کد مطلب: 8739
من در زمینه حقوق قضایی تحصیل کردم اما این دلیل نمیشود که همه افراد جامعه به فکر شغل دولتی باشند.با توجه به شرایط منطقه ی ما، برای جوانان بیکار تأسف میخورم

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ بسیج قلب تپنده و بسیجی شریان حیاتی یک ملت است، بسیجی می تواند با انقلابی که در خود به وجود می آورد در اطرافیان و جامعه نیز دگرگونی و تحول ایجاد کند.

به سراغ یکی از بسیجیان کارآفرین شهرستان کهگیلویه رفتیم تا از نزدیک در جریان فعالیت های وی قرار بگیریم.

صبح زاگرس: خود را به صورت مختصر معرفی نمایید؟

کرامت پورنگ پور: فارغ التحصل رشته حقوق ساکن روستای روشن آباد شهرستان کهگیلویه.

صبح زاگرس: با چه اهدافی به این حرفه وارد شدید؟

 باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و توصیه ها و منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بحث اقتصاد مقاومتی و توسعه فعالیت های کشاورزی و همچنین با توجه به مستعد بودن شرایط منطقه، اقدام به کار زنبور داری کردم.

مهمترین هدف من برای شروع اینکار لبیک گفتن به فرمان رهبر و همچنین با توجه به اینکه شرایط جنگ اقتصادی را درک کرده و همچنین با توجه به تحریم های ظالمانه دشمن به این فکر افتادم که از داخل و در منطقه خود دست به کار شوم و شروع به تولید در بخش زنبور داری کنم.

از دیگر اهداف من این بوده که بتوانم به نوبه خود نقشی هر چند کوچک در این جنگ اقتصادی ایفا کنم و جوانان ما باید تلاش و کوشش فراوانی داشته باشند تا رئیس جمهور آمریکا نتواند به خود اجازه دهد که به این مردم کوچکترین جسارتی کند.

 

 

صبح زاگرس: چگونه وارد این عرصه شدید؟

ابتدا به صورت آزمایشی شروع به کار زنبور داری کردم و در همان ابتدا با حمایت ویژه بسیج سازندگی و استفاده از وام های اقتصاد مقاومتی توانستم در همان ابتدا کار خود را توسعه دهم. ابتدا با 1۰ کندو شروع به کار کردم و در طی حدود 2 سال به ۲۰۰ عدد کندو رساندم.

صبح زاگرس: در این مسیر با چه مشکلاتی روبه رو بودید؟

تا الان با چند مشکل از جمله کمبود زمین های هموار برای توسعه و پرورش زنبور و تولید عسل روبه رو بودم  که اگر فعالیت های حمایتی از برخی نهاد ها مثل جهاد سازندگی و بسیج جهت همرار کردن زمین های شخصی صورت بگیرد میتوان این کارها وفعالیت های اقتصادی را در روستاها توسعه داد. اگر دستگاه های دولتی بتوانند حمایت بیشتری کنند این توانایی را دارم که در زمینه های زنبورداری و پرورش مرغ برای 100 نفر شغل ایجاد کنم.

درابتدای این کار دشواری های فراوانی وجود داشت از جمله اینکه بیشتر وقت صرف زنبورها و مواظبت از آن ها و همچنین انتقال آن ها از ییلاق به قشلاق نیز از دیگر مشکلاتی است که در این مسیر با آن ها دست و پنجه نرم کردیم. هم اکنون ۲ نفر به صورت مستقیم و حدود ۴ نفر به صورت غیر مستقیم در این زنبور داری شاغل هستند.

چه توصیه ای برای جوانان، همسالان و افراد بیکاردارید؟

 من در زمینه حقوق قضایی تحصیل کردم اما این دلیل نمیشود که همه افراد جامعه به فکر شغل دولتی باشند.با توجه به شرایط منطقه ی ما، برای جوانان بیکار تأسف میخورم، چرا که فعالیت های زیادی در زمینه های کشاورزی و دام داری میتوان انجام داد که جوانان امروز میتوتنند با فراگیری علم آن در توسعه و پیشرفت خود ومنطقه کوشا باشند.

تصاویر تکمیلی در زیر مشاهده می کنید:

 
 

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک