آخرین اخبار

7. آبان 1396 - 17:56   |   کد مطلب: 8493
معاون سیاسی امنیتی استاندار استان گفت: دستگاه های دولتی چون حمل و نقل وراهداری، اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاه ها موظف هستند که علایم راهنمایی را متناسب با شرایط جاده ها لحاظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،؛    فتاح محمدی در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد: اصل بر این است که رانندگان همه مقررات را رعایت کنند احتیاط لازم و اولیه مسئولیت آن با خود راننده است اما دستگاه های دولتی چون حمل و نقل و راهداری، اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاه ها موظف هستند که علایم راهنمایی و رانندگی لازم را متناسب با شرایط جاده ها لحاظ کنند و این را باید پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: مجموعه ای افراد متولی این بخش در استان باید با رصد و نظارت جاده ها و بر اساس میزان ترافیک و ترددی که وجود دارد علایم هشدار دهنده و پیشگیرانه را نصب کنند و اگر وجود ندارد به دستگاه های متولی تذکر داده شود که این علایم نصب شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه این موضوع باید از متولیان رصد شود من نیز قطعا پیگیری می کنم افرادی در استان ماموریت پیدا کنند و ارزیابی کنند که در مسیرجاده های مهم استان نظارت شود اگر در مکانی لازم به نصب علایم رانندگی و متناسب با آن جاده ایجاد نشده است را بر طرف کنیم اما بیش از 70 درصد تصادفات عامل انسانی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  درست است که جاده باید زیر ساخت های لازم را داشته باشد و همچنین چهار خطه باشد و علایم راهنمایی و رانندگی در آن نصب شود اما اساس این است که راننده باید خودش هوشیاری لازم را داشته باشد.

براساس گفته مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان در کیسال اخیر حدود 700 نفر در سطح جاده های استان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک