آخرین اخبار

7. مرداد 1396 - 1:54   |   کد مطلب: 8189
نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در حاشیه ی بازدید از مناطق روستایی دیشموک اظهار کرد: با بيان اينكه دولت به تنهايي نمي‌تواند عقب‌ماندگي‌ها را جبران كند گفت: من از دولت‌هاي پنهاني كمك مي گيرم و مشكلات مردم منطقه را حل مي‌كنم

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه،   عدل هاشمي پور نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي در بازديد از مناطق روستايي ديشموك در گفتگو با خبرنگار اظهار كرد: امروز يك روز فشرده را در بازديد از مناطق روستايي ديشموك داشتيم.

وي افزود:‌ از روستاهاي درغك، اسفندان، رود ايك، سرهنگ و سردو بازديدي داشته و براي حل مشكلاتشان،  تصميمات بسيار خوبي گرفته شده است.

هاشمي پور با بيان  اينكه؛ پيرامون گازرساني به ديشموك، چاروسا و دشمن زياري صحبت ها و حتي مصوباتي  شد، گفت:‌ در بحث پمپاژ رودخانه ليراب هم رايزني شد و اميدوارم اين اعتباري كه جديدا جهادكشاورزي اختصاص داده شد، بتوانيم پروژه را فعال كنيم.

وي؛ ضمن تشكر از مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان، گفت: قرار شد در جهت بهسازي و آسفالت روستاهاي بالاي 20خانوار، حتما اقدام شود.

هاشمي پور گفت: مصوب شد آسفالت دهستان هاي اسفندان ودرغك بهسازي و همچنين جاده ديشموك به رودريش و درغك به كوه سياه كه دغدغه اساسي مردم است، با همكاري منابع طبيعي و اداره راه و شهرسازي ، تعيين تكليف و اقدامات خوبي انجام شود.

هاشمي پور بيان كرد:‌ مردم مناطق ديشموك مردم مهمان‌نواز  ولي از لحاظ خدمات رساني محروم هستند.

وي با ابراز شرمندگي از محروميت موجود در مناطق ديشموك، گفت:‌ كار درست حسابي براي مردم نشده است.

هاشمي پور به عمده مشكلات مناطق روستايي ديشموك اشاره كرد و گفت:‌ در اين بازديد و ديدار چهره به چهره با مردم؛  عدم آماده سازي زيرساختها بلكه فقر و محروميت در روستاهاي ديشموك را به وضوح لمس كردم.
 
وي بيان كرد: به دليل عمق محروميت در ديشموك تمام تلاش خويش را به كار خواهم گرفت تا با كمك مسئولان؛ گاز را به اقصي نقاط اين منطقه، برسانیم.

هاشمي پور به معدن نيترات ليراب ديشموك هم اشاره كرد و گفت: بخش خصوص در اين معدن فعال شد و سنگ شكن آن در حال راه اندازي است.

 عدل هاشمي‌پور در ديدار چهره به چهره مردمي در مناطق درغك، اسفندان، رودايك، سردو و سرهنگ با بيان اينكه امنيت كشور ايران به بركت خون شهدا است اظهار كرد: ما بايد قدر اين امنيت پايدار را در كشور بدانيم و به به خاطر اين امنيت پايدار شاكر باشيم و قدر خون شهدا و خانواده شهدا را داشته باشيم.

وي در ادامه گفت: يك‌رويي و يك‌رنگي مردم منطقه ديشموك من را شيفته خودشان كرد و منطقه ديشموك، مناطق اطراف اين منطقه برايم مهم است و ما مسؤولان بايد روستاها را آباد كنيم تا از حاشيه‌نشيني جلوگيري كنيم.

نماينده مردم شهرستانهاي كهگيلويه، بهمئي، چرام و لنده در مجلس شوراي اسلامي گفت: طي 13 ماه كه از خدمتم مي گذرد تمام تلاشم را براي رفع مناطق صعبالعبور و عشايري گذاشتم و بيشترين وقتم را در مناطق محروم صرف كردم و گذاشتم.

وي اذعان كرد: گرفتن 48 ميلياردتومان پول در جهت گازرساني به منطقه ديشموك و روستاهاي اطراف اين منطقه در جهت جلوگيري از حاشيه‌نشيني است.

هاشمي‌پور گفت: در برخي از روستاها لوله كشي گاز‌رساني تمام شده و در حال حاضر پيمانكار در روستاهاي اطراف ديشموك فعاليت خود را و اجراي عمليات لوله‌كشي را شروع خواهد كرد.

وي خاطرنشان كرد: گازرساني به روستاهاي اسفندان، شوتاور، رود ايك و سردو و همچنين مورخاني به زودي شروع خواهد شد و من ديگر بچه مورخاني شدم و افتخار مي‌كنم بچه مورخاني هستم.

نماينده مردم شهرستان كهگيلويه بزرگ گفت: اگر امروز از شركت نفت در خصوص باز كردن راه ارتباطي برفكون كمك گرفتم و بدون ريالي از دولت و اينكه هزينه‌اي روي دست دولت بگذارم براي اين است كه مردم چاروسا 6 كيلومتر را طي نكنند و به دلي كما سفر كنند.

وي تصريح كرد: بحث اينترنت و تلفن همراه مناطق ديشموك را با آقاي افتخاري در ميان گذاشتم و در روز شنبه آن را پيگيري مي‌كنم و جاده درغك به كوه سياه در دستور كارم قرار دادم تا مردم اين منطقه با مشكلات كمتري روبه‌رو شوند.

هاشمي‌پور گفت: مادران و خواهران اين منطقه ديگر نگران گازرساني نباشند چون من نگراني براي گازرساني ندارم و از خداوند مي‌خواهم مرگ من را به اين زودي نصيبم نكند تا گازرساني به منطقه ديشموك را با چشمان خودم ببينم.

وي با بيان اينكه جاده روستاي درغك به كوه سياه در دست بررسي است عنوان كرد: معارض جاده ديشموك به رودريش در دستور منابع طبيعي قرار مي‌گيرد و به زودي مشكل روستاي رودريش حل مي‌شود.

نماينده مردم كهگيلويه گفت: 200 ميليون تومان در جهت فعال شدن پمپاژ رودسمه در پايين دست سد بالياب پيش‌بيني شده كه اين مقدار اكتفا نمي كند و اين پروژه را از طريق ستاد اجرايي فرمان امام كمك گرفتيم كه به زودي شاهد فعال شدن اين پروژه خواهيم بود و هزاركيلومتر از زمين‌هاي مستعد و حاصلخيز اين منطقه زير اب خواهد رفت.

وي با بيان اينكه ما سرمايه‌هاي ارزشمندي را در كنار خود داشتيم و از آنها غافل مانديم از قبيل مارون و خيراباد كه انها را به غارت بردند و ليراب را به غارت بردند عنوان كرد: حيف نيست دهها هكتار زمين داشته باشيم مهندس كشاورزي داشته باشيم آب هم داشته باشيم كاري نكنيم و منتظر 50 تومان يارانه باشيم.

هاشمي ضمن افسوس براي خود و مسؤوليني كه قبل از خود وجود داشتند كه از اول انقلاب تا حالا نتوانستند كاري براي مردم بكنند گفت: من افسوس مي‌خورم با داشتن اين همه امكانات با رودخانه‌هاي روان گرسنه باشيم.

وي خاطرنشان كرد: مارون را بعد از 81 جلسه توانستيم 349 ميليون متر مكعب آب بگيريم كه سد مارون 2 سيراب دهنده دشتهاي چرام و كلاچو است.

نماينده مردم گفت: پيگيري پمپاژ رود سمه حتي در نگراني كه براي نماينده باغملك و خوزستان درست كردم براي پيشرفت اين منطقه و احياي كشاورزي در اين منطقه بود.

وي به نداشتن خانه مسكوني خانواده شهيد در روستاي رودايك اشاره كرد و گفت: با توجه به كمك خيرين احداث خانه 2 اتاقه مسكوني براي خانواده شهيد در روستاي رود ايك با اعتبار بالغ بر 150 ميليون‌تومان كه از خيرين كمك گرفته شد به زودي اجراي عمليات مي‌شود و همچنين يك مدرسه و مسجد در روستاي رود ايك با جذب اعتبار به زودي شروع مي‌شود.

هاشمي‌پور با بيان اينكه چند خير در حوزه انتخابيه من اعتباري بالغ بر 10 ميلياردتومان در همين چند ماه خدمت من در حال خدمات رساني هستند عنوان كرد: بودجه شهرستان لنده در سال 96 هفت ميلياردتومان بود يعني اين خيرين 30 درصد بيشتر از اين اعتبار كار كردند.

وي با بيان اينكه دولت به تنهايي نمي‌تواند عقب‌ماندگي‌ها را جبران كند گفت: من از دولت‌هاي پنهاني كمك مي گيرم و مشكلات مردم منطقه را حل مي‌كنم.

هاشمي‌پور تاكيد كرد: محض رضاي خدا بياييد بساط سياست و سياسي بازي را جمع كنيد؛ اصولگرا و اصلح‌طلب و چپ و راست را به آنها بها ندهيد.

وي با يبان اينكه ما سرباز انقلاب هستيم و زير چتر ولايت زندكي مي‌كنيم گفت: اگر اين جتر پاره شود ما را سيلاب خواهد برد و اين چتر بايد حفظ شود و حواسمان باشد به اين چتر خدشه‌اي وارد نگردد.

نماينده مردم شهرستان كهگيلويه بزرگ گفت: 30 چمن مصنوعي از سازمان مديريت براي حوزه انتخابيه‌ام  در نظر گرفته شد كه در اين مناطق اگر زمين مهيا شود به اين روستاها چمن مصنوعي جهت ورزش جوانان احداث مي‌شود.

وي از زمين چمن مصنوعي و يك سالن دو منظوره هم براي خواهران و پسران در روستاي سردو خبر داد و گفت: روستاهاي درغك، اسفندان، شوتاور، گراب و ديگر مناطقي كه ظرفيت دارند و زمين مهيا كنند براي انها احداث مي‌شود.
هاشمي پور متذكر شد: در خصوص جاده‌هاي اين مناطق با همكاري بنياد مسكن درصدد رفع اين مشكلات خواهيم بود.

انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک