آخرین اخبار

21. بهمن 1395 - 1:01   |   کد مطلب: 7569
رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک، اهداف انقلاب را برگرفته از شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی واضح بیان کرد و گفت: انقلاب کردیم که در همه‌ی عرصه ها مستقل بوده و هیچ کشور و شخصی برای انقلاب اسلامی ما تصمیم نگیرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک در آئین برگزاری جشن دهه  مبارکه فجر در جمع دانش آموزان دبیرستانی ضمن تبریک دهه مبارکه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب  اسلامی، زنده نگه داشتن یادو خاطره حضرت امام (ره) را با اهمیت بیان کرد.

 

منصور صالح زاده در ادامه به معنی لغوی انقلاب پرداخته و بیان کرد: انقلاب یعنی دگرگونی، تغییر، حالت دادن یک موضوع در واقع به معنی سرنگونی یک نظام کهنه و فرسوده و جایگزین کردن آن به یک نظام اجتماعی نو است.

 

 وی، هدف انقلاب اسلامی ایران را سرنگونی نظام طاغوتی و جایگزین کردن آن با یک نظام اجتماعی، الهی و مترقی عنوان کرده و گفت:  در واقع انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ ایران بوده  که به حکومت 2500ساله شاهنشاهی پایان داده است.

صالح زاده به نقش موثر چند عامل اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی  از جمله الهی بودن انقلاب که همانا بر پایه اسلام و دین بنا  شده، نقش پررنگ رهبری؛ همانطوری که مرجعیت شیعه نقش اساسی و کلیدی داشته است، اشاره کرد و گفت:  لذا رهبر انقلاب مرجع و رهبری دینی بوده  و علاوه بر اینکه دارای توان سیاسی بالا بوده با تکیه و اتکاء به خداوند منان در  مقابل نظام تا دندان مسلح طاغوت ایستاده و نقش رهبری را به خوبی و با درایت انجام داده است.

 

وی، به دیگر عوامل ایجاد انقلاب اشاره و تصریح کرد: مردم با توکل بر خدا و لبیک گفتن به فرمان رهبری سیاسی و مذهبی و با دستی خالی در مقابل حکومت طاغوت و استکبار ایستاده و با خون خود درخت انقلاب را بارور کرده و ثمره آن پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن سال 1357بوده است .

 

صالح زاده در ادامه سخنان خود عنوان کرد : انقلاب داری اهدافی است که این اهداف در شعار استقلال آزادی،  جمهوری اسلامی گنجانیده شده است که اگر  بخواهیم به تفسیر همین چهار کلمه بپردازیم؛ می توان کتابهای بسیار زیادی را نوشت و  تالیف کرد.

 

وی گفت: دو عامل؛ استکبار جهانی و دیگری استبداد داخلی باعث شد که امام (ره)  دست به انقلاب زده است.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک با بیان اینکه در زمان طاغوت با وجود منابع غنی کشور، مردم در فقر مطلق به سر می بردند، تصریح کرد: از سال 42 با همت امام راحل جرقه انقلاب زده شده است.

 

وی، اهداف انقلاب را برگرفته از شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی واضح بیان کرد و گفت: انقلاب کردیم که در همه ی عرصه ها مستقل بوده و هیچ کشور و شخصی برای انقلاب اسلامی ما تصمیم نگیرد.

 

صالح زاده ، همچنین به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد  و گفت:  سقوط نظام 2500 ساله شاهنشاهی و جایگزین آن حکومت  الهی بر پایه ولایت فقیه، ایجاد دموکراسی دینی و ارتقای مشارکت سیاسی مردم در تعیین سرنوشت خود از طریق انتخابات، کسب استقلال آزادی جمهوری اسلامی، خود باوری ملت و دولت که همچنان روی پای خود ایستاده  و به هیچ حکومت و دولتی وابسته نیستند، اجرای سیاست خارجی نه شرقی و نه غربی و معنی کردن آن،  تحقیر آمریکا و قدرتهای دیگر، دستاوردهای فرهنگی و عمومی شدن آموزش و ارتقاء سطح علمی جامعه، دستاوردهای نظامی ، دفاع قهرمانانه در مقابل حملات دشمنان بعثی و حمایت کنندگان آن در طول هشت سال جنگ تحمیلی و پیروزی در آن،  خود کفایی نظامی و  دفاعی که بحمدالله الان جزء چند کشور برتر دنیا درساخت موشک می باشیم،  دستاوردهای علمی در زمینه های پزشکی، هوا فضا، هسته ای و دیگر علوم به روزی که ایران جزء چند کشور پرتاب کننده ماهواره به  فضامی باشد و همچنین دستیابی به دانش هسته ای و پیوستن به باشگاه کشور های هسته ای جهان را ازجمله دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک